הערכות: בנק ישראל צפוי לעדכן תחזית הצמיחה ל-2010

בנק ישראל צפוי לעדכן את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי לשנת 2010 ביום ראשון הקרוב, בו יציג הבנק את דו'ח בנק ישראל לשנת 2008, כך נודע ל"גלובס".

נזכיר כי בתחילת השנה הציג בנק ישראל תחזית לפיה התוצר הישראלי יצמח ב-2010 ב-2.7%. עם זאת, בחודש מארס האחרון, בו הציגה הנהלת בנק ישראל את תוכניתה לסיוע למשק הישראלי בעת המיתון הנוכחי הציג הבנק שתי תחזיות לפי שני תרחישים שונים: לפי תרחיש של גידול ריאלי בתוצר, שיעור הצמיחה במשק הישראלי יעמוד על 2.3%. לפי התרחיש של "האטה מתמשכת" שיעור זה צפוי לעמוד על 0%.

לפי הערכות, בכירי בנק ישראל צפויים להציג תחזית פסימית יותר גם לשנה הבאה. נזכיר כי תחזית הצמיחה המעודכנת ביותר לשנת 2009 עומדת על 1.5%- , שיעור הצמיחה הנמוך ביותר בתולדות המשק מאז קום המדינה. נזכיר כי בחודשים האחרונים עדכן בנק ישראל לפחות ארבע פעמים את תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית וזאת עקב ההידרדרות המהירה של הכלכלה העולמית.

גם לגבי 2010 העדכון צפוי להגיע בעקבות עדכון כלפי מטה של תחזית היקף הסחר העולמי, משתנה קריטי לקביעת תחזית הצמיחה של ישראל, שכן 45% מהתמ''ג הישראלי מיועד ליצוא ומידת התאוששות המשק תלויה במידה רבה בהתאוששות הסחר העולמי. *