מכתשים תפיץ מוצרי המתחרה סינג'נטה; התרומה להכנסות - עשרות מיליוני ד'

בדיוק לפני שבוע פרסמה מכתשים אגן דוחות גרועים ששיאם הפסד של 17.6 מיליון דולר, והיום היא כבר מספקת למשקיעים דיווח אופטימי יותר, כשלראשונה מזה ארבע שנים מדווחת החברה על הסכם הפצה למוצר מקור. מכתשים חתמה על הסכם לשיווק קוטל הפטריות אזוקסיסטרובין שמייצרת חברת סינג'נטה, שהשפעותיו על תוצאות החברה צפויות כבר ברבעון הראשון של 2010.

סינג'נטה השוויצרית, המתחרה במכתשים, נסחרת בוול-סטריט לפי שווי 24.5 מיליארד דולר. הפטנט על קוטל הפטריות שפיתחה יפוג בשנים 2010-2014, ראשית בברזיל ובהמשך באזורים אחרים. האזוקסיסטרובין הוא קוטל הפטריות הנמכר ביותר בעולם, הוא מאושר לשימוש בכ-100 מדינות, ולפי ההערכות מגיעות מכירותיו הגלובליות לכמיליארד דולר בשנה.

עם פקיעת הפטנט צפויה הייתה תחרות גנרית בפיתוח ושיווק קוטל הפטריות. כעת, באמצעות ההסכם עם מכתשים אגן, הנחשבת ליצרנית מוצרי ההדברה הגנרית הגדולה בעולם, למעשה קטנה התחרות הצפויה למוצר זה. סינג'נטה תספק למכתשים את המוצר, והדבר יאפשר לחברה לפתח ולמכור בעצמה מגוון מוצרים שיתווספו לסל קוטלי הפטריות הנוכחי שלה.

הסכם אסטרטגי שלישי

ההסכם מצטרף לשני הסכמי הפצה אסטרטגיים קודמים של מכתשים אגן: הסכם להפצת קוטל העשבים "גלייפוסט" שנחתם עם מונסנטו, והסכם עם חברת באייר להפצת קוטל החרקים Imidacloprid, שנחתם בשנת 2005.

האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון, העריך היום כי התרומה הפוטנציאלית של קוטל העשבים למכירותיה של מכתשים תגיע בשיא לכ-100-150 מיליון דולר (5%-7% מהמחזור הנוכחי) בשנה, בעוד כחמש שנים. עד אז, מדובר בפוטנציאל מכירות שנתיות של עשרות מיליוני דולרים. *