הרשי לוקחת סיכון: תגיש הצעת רכש לקדבורי בסך 17 מיליארד דולר ללא שותפים

הצעה כזאת מסוכנת להרשי, ששווי השוק הנוכחי שלה הוא 8.3 מיליארד דולר בלבד

יצרנית השוקולד האמריקנית הרשי שוקלת הצעת השתלטות בסך של 17 מיליארד דולר לפחות על קדבורי הבריטית, שתתגבר על ההצעה של יצרנית המזון קראפט לקדבורי. כך מסר שלשום (ו') מקור המקורב לחברה. לפי המקור, הרשי כבר גייסה מימון מבנק אוף אמריקה ומג'יי.פי מורגן צ'ייס להציע עסקה כזו לבדה, ללא שותפים, אך היא מוכנה גם לשקול הצעה משותפת לקדבורי עם פררו האיטלקית.

ההיערכות של הרשי צפויה להציב לחצים חדשים על קראפט להמתיק את הצעתה לקדבורי בסך 16.5 מיליארד דולר שקדבורי דחתה בחודשיים האחרונים כ"משפילה". המקור אמר כי "המצב עדיין נזיל מאוד ויש הרבה הסתייגויות לכל תרחיש. זהו עדיין שלב מוקדם, אך הם זקוקים ל-17 מיליארד דולר לפחות כדי להביס את קראפט".

מהלך נועז

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שלשום שהכוח שמניע את הרשי לפעול לרכישת קדבורי הוא קרן הצדקה ששולטת בה. הקרן הזו דוחפת את מנכ"ל הרשי, דייויד ווסט, להתמודד עם הצעת קראפט, ומצד שני היא מעוניינת לבנות את העסקה כך שהיא תמשיך לשלוט גם בחברה הממוזגת הרשי-קדבורי.

הצעת יחיד של הרשי תהיה המהלך הנועז ביותר של חברה זו ב-100 שנות קיומה. שווי השוק של הרשי כעת הוא 8.3 מיליארד דולר בלבד, בעוד שהשווי של קדבורי הוא 18.1 מיליארד דולר.

"בהתחשב בכך שהם מקבלים 85% מהמכירות שלהם מהשוק האמריקני, השתלטות על קדבורי הבינלאומית עם הנוכחות הגדולה בשווקים מתעוררים תהיה יתרון חשוב", אמרה ארין סוונסון, אנליסטית במורנינגסטאר. היא ציינה שהרשי תוכל להרחיב את מכירות הסוכריות והמסטיקים שלה. מצד שני, קיימת חפיפה נמוכה בין הפעילות של הרשי וקדבורי, ומכאן שפוטנציאל החיסכון בעלויות נמוך יחסית.

תגדיל את מרכיב המזומן

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", הצעה של הרשי עשויה לכלול לפחות 10 מיליארד דולר במזומנים, 2 מיליארד דולר במניות חדשות של הרשי ו-3-5 מיליארד דולר ממשקיעים חיצוניים בתמורה למניות בהרשי.

הצעה כזו תגבר על ההצעה של קראפט שבנויה מ-6.74 מיליארד דולר במזומן, אם כי קראפט עשויה להגדיל את מרכיב המזומן הזה, מאחר שהיא גייסה כבר מימון בסך 9.2 מיליארד דולר למימוש עסקה עם קדבורי. *