ברקליס: הכלכלה הסינית תצמח בקצב שנתי של 9.6% ב-2010

זאת לעומת גידול שנתי של 8.6% ב-2009 ■ "הסכנות העיקריות למשק הסיני הן: אינפלציה, היווצרות בועת נדל"ן ומעבר למדיניות מוניטארית מהדקת מוקדם מדי" ■ קרן אינפיניטי: "המשבר הפיננסי דווקא עזר לנו לחדור לסין"

הכלכלה הסינית תצמח בקצב שנתי של 9.6% ב-2010 לעומת גידול של 8.6% ב-2009. כך מעריכים במחלקת המחקר של ברקליס קפיטל. הצמיחה תגיע לשיא ברבעון הראשון של 2010, בתמיכת הצריכה הפרטית והיצוא.

בעוד שההשקעות לא תהיינה מקור עיקרי לצמיחה של סין, מדד המחירים לצרכן (CPI) צפוי לעלות ב-4% עד סוף 2010, בשל עליית מחירי הסחורות והשירותים.

בברקליס מזכירים כי בכירי המשק הסיני מדגישים את מחויבותם למדיניות הכלכלית הנוכחית, כשהם שואפים למדיניות פיסקלית פעילה ומדיניות מוניטארית מרחיבה. כל זאת כשהם ערים לצורך לשלוט בציפיות האינפלציה.

"דברי קברניטי הכלכלה הסינית מצביעים על אפשרות למדיניות מוניטארית מהדקת (כלומר העלאת ריבית. א.ה) במהלך המחצית השנייה של 2010".

להלן טבלה של תחזיות הצמיחה של סין ב-2010. באדיבות ברקליס קפיטל:

סין 2010

בברקליס צופים כי ה-M2 (היצע הכסף) יצמח בקצב של 16% ושהמטבע הסיני, היואן, יתחזק בשיעור מתון במהלך 2010.

"הסכנות העיקריות למשק הסיני הן: אינפלציה, היווצרות בועת נדל"ן ומעבר למדיניות מוניטרית מהדקת מוקדם מדי", נכתב בתחזית של ברקליס. "גידול בהלוואות בנקאיות במהלך המחצית הראשונה של 2010, ביחד עם האצת קצב הצמיחה ועלייה בהכנסות של החברות הסיניות, עלולים להביא לעלייה נוספת במחירי הנדל"ן. אם תוסיפו לזה לחצים אינפלציוניים תקבלו את הגורמים שעשויים לשכנע את הבנק המרכזי של סין (PBOC) להעלות את הריבית". נציין כי כעת עומדת הריבית המרכזית בסין על 5.31%.

קרן אינפיניטי: "המשבר הפיננסי דווקא עזר לנו לחדור לסין".