קצין וחייל צה"ל נהרגו סמוך לגדר; ברק: "חמאס ישלם המחיר"

שני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל בחילופי אש עם חוליית מחבלים חמושים סמוך לגדר המערכת ■ שר הביטחון בערוץ 2: "לא נוותר על האחריות שלנו להגן על האזרחים והחיילים ביישובי עוטף עזה"

הותר לפרסום: קצין וחייל צה"ל מחטיבת גולני נהרגו היום (ו'), חייל נוסף נפצע בינוני וחייל אחר באורח קל - בחילופי אש עם חוליית מחבלים חמושים אשר עסקה בהנחת מטענים סמוך לגדר המערכת. החיילים הפצועים פונו במסוק לבית חולים. הודעה נמסרה למשפחות ההרוגים.

ההרוגים - רס"ן אלירז פרץ, סמג"ד 12, והלוחם סמ"ר אילן סביאטקובסקי. ע"פי הדיווחים מהשטח, הכוח השיב בירי לעבר מקור האש, ממנו נהרגו שני מחבלים פלסטינים. דובר צה"ל מציין כי בגבול רצועת עזה מתבצעת פעילות צבאית רבה בשילוב כוחות שונים על מנת להגן תושבי דרום הארץ. פעולה זו קשה ותובענית ומתבצעת ביום ובלילה משני עברי הגדר.

מותם של החיילים היום ברצועה מגולל סיפור טרגי אף יותר. רס"ן אלירז פרץ בן 31, סמג"ד גולני שנהרג היום, הוא בעצמו אח שכול. משפחת פרץ עוד לא התאוששה ממות האח אוריאל בלבנון לפני 12 שנים - והשכול מכה בה היום בפעם השנייה.

"הערצתי אותו", סיפר אז אלירז על אחיו הגדול, אוריאל, שנהרג בהתפוצצות מטען בדרום לבנון. אוריאל, כמו אלירז, היה גם הוא מפקד בגולני. ביום בו נהרג הוא יצא בראש כוח של 15 לוחמים למערב סמוך למוצב צבעוני, במהלכה הופעלו חמישה מטעני חבלה - אוריאל נהרג במקום.

אהוד ברק: חמאס יצטרך לשלם את המחיר

שר הביטחון אהוד ברק התראיין הערב (ו') לערוץ 2 ואמר כי "זהו ערב קשה מאוד, מדובר באירוע מצער, וחמאס יצטרך לשלם את המחיר. אין לנו שום כוונה לוותר על האחריות שלנו להגן על האזרחים ביישובים בעוטף עזה, כמו גם על החיילים שלנו. אנחנו נמשיך בפעילות".

שר הביטחון הוסיף, כי "צה"ל פועל ביעילות רבה בגבול הדרום כדי להבטיח את השקט באזור ולמנוע את הפעילות העויינת מהגדר, אך יש גם צד שני שאנו עומדים נגדו. אם הצד השני יחריף את הפעילות - נגיב בהתאם".

שר הביטחון התייחס גם להתכנסות של פורום השביעייה היום, כדי לדון בדרישות ארה"ב מישראל: "היתה מידה של אי-נחת מהתייחסות האמריקנים. יש כמה דרישות מארה"ב, ואת חלקן אנו נשקול", אמר.