ג'נזיים דחתה הצעת הרכש מסאנופי אבנטיס ב-18.5 מיליארד ד'

עוד מיזוג שלא הולך בקלות: מנכ"ל Genzyme: "הצעה אופורטוניסטית במחיר התחלתי לא ריאליסטי, אשר באופן דרמטי מתמחר בחסר את החברה שלנו"

עוד מיזוג שלא הולך בקלות: יום לאחר שקיבלה באופן רשמי הצעה לרכישתה מסאנופי אבנטיס בתמורה ל-18.5 מיליארד דולר, דוחה היום חברת Genzyme באופן רשמי את ההצעה שהיתה לרכישתה לפי 69 דולר למניה. מניית הביוטק האמריקנית מזנקת בוול סטריט בכ-3.6% ל-70.05 דולר למניה.

"הדירקטוריון של ג'נזיים אינו מוכן להתקשר במו"מ למיזוג עם סאנופי אבנטיס בעקבות הצעה אופורטוניסטית במחיר התחלתי לא ריאליסטי, אשר באופן דרמטי מתמחר בחסר את החברה שלנו" אמר מנכ"ל ג'נזיים הנרי טרמיר במכתב ששלח לסאנופי אבנטיס.

בשיחת ועידה עם אנליסטים בעקבות דחיית ההצעה ע"י ג'נזיים, חזר מנכ"ל סאנופי אבנטיס על הרטוריקה וטען כי ההצעה הינה "ראויה" והאשים את הצד השני ש"הטביע" את העסקה. "אנו מתכוונים להיות ממושמעים, ומשמעות הדבר היא ששקלנו את שוויה של החברה. אינני מתכוון להאריך את תהליך רכישת החברה". לדבריו מדובר בחברה שהציגה ביצועים חלשים ביחס לשוק בו היא פועלת במשך מספר שנים, ויש לה הנהלה עם היסטוריה של הבטחות יתר וביצועי חסר". "בהעדרה של ההצעה של סאנופי אבנטיס, מחירה של מניית ג'נזיים יפול חזרה ל-50 דולר" טען מנכ"ל סאנופי.