מלחמת השוקולד נמשכת: הרשי ופררו יתחרו נגד קראפט על קדבורי

קדבורי דחתה את הצעת קראפט בסך 16.7 מיליארד דולר כ"בלתי הולמת ומשפילה"

יצרניות השוקולד הרשי מארה"ב ופררו מאיטליה שוקלות לפרסם הצעת רכש משותפת לקדבורי הבריטית, שתוכל לסייע לקדבורי להדוף את הצעת ההשתלטות העוינת של קראפט פודס האמריקנית.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול (ג') מפי מקור המקורב לדיונים שהשיחות בין הרשי לפררו על הגשת הצעה משותפת לקדבורי מצויות "בשלב ראשוני מאוד". לדבריו, מנהלי הרשי מעוניינים יותר בעסקה כזו, אך הפרטים הפיננסיים של ההצעה המשותפת טרם נדונו.

אף על פי כן, השיחות הללו הן האינדיקציה החזקה ביותר לכך שתיתכן הצעה יריבה להצעתה של קראפט לקדבורי בסך 16.7 מיליארד דולר - הצעה שהנהלת קדבורי דחתה כבלתי הולמת ואפילו "משפילה".

אפשרות ריאלית

מקור אחר המכיר את המצב מקרוב מסר שפררו טרם פנתה לקדבורי, אך היא צפויה לשקול כל הצעת מיזוג אטרקטיבית. אנליסטים וסוחרים מעריכים שהאפשרות שתיווצר ברית כזו שתהדוף את ניסיון ההשתלטות של קראפט היא ריאלית.

ארין סוונסון, אנליסט בחברת מורנינגסטאר, אמר כי למרות שנכסיה של קדבורי נראים אטרקטיביים, "לא נראה שלהרשי או לפררו יש את האמצעים להשתלט על קדבורי לבדן".

מוקדם יותר אתמול דיווח היומון האיטלקי "איל סולו 24 אורה" שפררו, שמצויה בבעלות משפחתית ומייצרת את ממרח השוקולד נוטלה ואת כדורי השוקולד פררו רושה, עשויה להצטרף לברית של קבוצת משקיעים פיננסיים וקרנות אקוויטי פרטי שנחשבת לידידותית לקדבורי.

לדברי אלכס סמית, אנליסט של נומורה, "אנו מאמינים שאם התרחיש הזה היה מוצע על-ידי קדבורי כאמצעי הגנה שלה, הערך הפוטנציאלי שהשוק היה מוכן לתת למניית קדבורי לא היה שונה בהרבה מהערך של הצעה מתוקנת של קראפט", כלומר 820 פני למניה של קדבורי.

ההצעה הנוכחית של קראפט לקדבורי היא בשווי 726 פני למניה, במזומן ובמניות של קראפט. סמית הוסיף שלברית של קדבורי עם פררו יהיה יתרון מבחינת בעלי המניות: הם ימשיכו להחזיק במניות של קבוצת ממתקים צומחת, שמניותיה ימשיכו להיסחר כנראה בלונדון. בניגוד לכך, אם קראפט תשתלט על קדבורי, הם יקבלו 50% מהתמורה במניות קראפט, שהיא תאגיד מזון שצמיחתו איטית יותר ומנייתו נסחרת בארה"ב.

לפררו יש מחזור מכירות שנתי של 6.2 מיליארד אירו (9.3 מיליארד דולר), 18 מפעלים ו-21,600 עובדים ברחבי העולם. מותגים מפורסמים נוספים שלה הם קינדר וטיק-טק. קדבורי היא יצרנית הממתקים השנייה בגודלה בעולם אחרי מארס-ריגלי, יצרנית שוקולד דיירי מילק ומסטיק טריידנט. מכירותיה השנתיות הן 9.1 מיליארד דולר.

פררו נוסדה ב-1946 על-ידי פייטרו פררו במחוז פיידמונט בצפון מערב איטליה. הבן מיקלה הוגדר החודש ב"פורבס" כאיש העשיר ביותר באיטליה. הנכדים פייטרו וג'ובאני מנהלים כעת את החברה ומתגוררים בבלגיה. *