חפשו אותי באאוטרנט

אינטרנט זה ארכיאולוגיה. כולם עוברים לאאוטרנט. אני שם, אני נייד, אני קיים

אלון גל עורך את "המעבדה של אלון גל" - ניוזלטר להעצמת מותגים ושיווק ברשתות חברתיות. להרשמה בחינם לחץ כאן

אוטוטו אני סוגר חודש שימוש במכשיר גוגל נקסוס וואן. עם תוספת הבאזז החדש של גוגל שהושק לפני כמה ימים, ועוד כמה אפליקציות מהסוג שיש גם ל-iPhone שעוזרות לנהל נוכחות ותקשורת ברשתות חברתיות, עבר חלק משמעותי מאוד מהפעילות שלי מהמחשב האישי אל הנקסוס הנייד. אני שם, אני נייד, אני קיים.

המעבר לאייפונים ולאנדרואידים (כדוגמת הנקסוס) הניידים משנה הרגלי אנשים באופן משמעותי ביותר. זה יקרה בקרוב לכל מאות האלפים שמשתמשים בסמארטפונים שיצטרפו, בין השאר עקב ההתחייבויות של החברות הסלולריות להפצת iPhone בישראל בשנים הקרובות. מדובר במבוגרים, ילדים ובכאלה שאין להם כל נטייה לחדשנות. כולם ידווחו שהשתנו להם החיים ושהכל עבר פתאום לכף-היד. הם שם, הם ניידים, הם קיימים.

לפעמים קצת קשה להבין את גודל השינוי, והגדרה נחמדה אחת יכולה לעזור להוריד את האסימון. אז הנה לפניכם הגדרה: עד עכשיו היה לנו אינטרנט במחשב, מעכשיו יש לנו אינטרנט מחוץ למחשב - האאוטרנט. האאוטרנט הזה הוא כל מה שלא מחובר בחוט לקיר ומוסיף עוד נדבכי מידע למה שאנחנו קולטים בחמשת החושים המסכנים שלנו.

באינטרנט של פעם היינו גולשים באתרים. באאוטרנט אנחנו באתרים עצמם, מקבלים ומעבירים מידע, ועושים פעולות שמחברות את העולם האמיתי לענן המידע שיש לנו בכף-היד. המכשיר הנייד הופך לחלק שמאוד קשה לנתק אותו מהמציאות שבתוכה אנחנו נמצאים. אנחנו כבר לא רק שומעים, רואים, ממששים, מריחים וטועמים.

עם האאוטרנט הזה עלינו, אנחנו חיים במציאות מוגברת. יש לנו הרבה יותר חיישנים ממה שנתן לנו הטבע ויש לנו חיבור ליכולת עיבוד אדירה ובזמן אמת של מה שקולטים החיישנים האלה.

בהקשר הזה כדאי לציין מספר יישומים ניידים כמו ה-Latitude שמאניש את המפות של גוגל (תארו לכם שמפת השכונה מראה לכם בזמן אמת איפה החברים שלכם, כמו שזה עובד כרגע בנקסוס, ואפשר לסמס להם מהמפה); Shazam, שמזהה את השיר שמתנגן ברדיו כך שאפשר להשיג אותו בקליק; ו-Goggles, שמתיימר להחליף את העין האנושית בעדשת המצלמה ולייצר לנו "מציאות מוגברת" שמוסיפה צבע ופרשנות בגוף הסרט של מה שאנחנו רואים בעיניים.

במציאות כזו, קשה להאשים את האנשים שלא מרימים את הראש מכף-היד לעבר שלט הפרסומת וגם לא מקליקים על באנרים. הם לא רואים אותם ממטר. לכו תחפשו אותם באאוטרנט.

  1. אלון גל הוא מנכ"ל Data Pro | Proximity מקבוצת BBDO Worldwide, מפעילת מיזם Digital Lab בישראל - להעצמת מותגים בעולם הדיגיטלי וברשתות חברתיות.
  2. לתגובות:digital@alongal.com טוויט: @DigitalLabTLV