תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

עוסקים בניהול, נדל"ן או פיננסים? מה הידע שיידרש מכם בעתיד

העולם העסקי משתנה ללא הרף ודורש מהאקדמיה לחשב מסלול מחדש - על מנת לשמור על האפקטיביות של תוכניות הלימוד לתואר שני בתחומי הפיננסים, הניהול והנדל"ן • שני מומחים מסבירים מה נדרש מתוכניות המכשירות סטודנטים לתארים מתקדמים אלה ומה ייחודן

האקדמית נתניה. שעות הלימוד מותאמות לאנשים עובדים / צילום: האקדמית נתניה
האקדמית נתניה. שעות הלימוד מותאמות לאנשים עובדים / צילום: האקדמית נתניה

הכתבה בשיתוף האקדמית נתניה

עולם העסקים, הניהול והפיננסים השתנה עד כמעט ללא היכר בשנים האחרונות. זוהי אמירה שרבים טוענים כי היא כבר קלישאה, אבל העובדות מאחוריה עדיין נכונות. מערכות פינטק וטכנולוגיית הבלוקצ'יין שינו את האופן שבו אנו מעבירים כספים ואת הצפנת המידע; אפיק הנדל"ן מסתעף לסקטורים ותתי-סקטורים שונים; וגם המקום ממנו אנחנו עובדים משתנה לא אחת - זה יכול להיות המשרד, החללים משותפים, או הבית. על הרקע הזה, החלו בשנים האחרונות מוסדות לימוד אקדמיים בחשיבה מחודשת על תוכניות הלימוד, בייחוד לתואר שני. כל זאת במטרה להכשיר את בעלי המקצוע החדשים בתחומי הניהול, הפיננסים והנדל"ן לפעול במציאות דינמית.

כדי להבין את השינויים הצפויים וכיצד ההכשרות האקדמיות והמקצועיות מתאימות את עצמן למציאות המשתנה, שוחחנו עם שני מומחים מהאקדמית נתניה, שיושבים בדיוק בצמתי ההחלטה בנושאים אלה. האחד, פרופ' אהרון נמדר, דקאן בית הספר לנדל"ן, היחידי בארץ שזכה להכרה מהמועצה להשכלה גבוהה לתוכנית שלמה לתואר שני; השני, ד"ר גבי רביד, דקאן בית הספר למנהל עסקים, המאמין שכחלק מההכשרה הניהולית, מנהלי העתיד צריכים ללמוד כיצד להסתגל גם לשינויים עתידיים, שאת חלקם אנו טרם צופים.

תואר שני בנדל"ן: מעניק ראייה רחבה של התחום

"לנדל"ן אנשים מגיעים בדרך כלל ממגוון רחב של התמחויות. עורכי הדין, למשל, מתמקדים במישור המשפטי, רואי החשבון אמונים על התחום הפיננסי, אדריכלים מתפעלים את ההיבט התכנוני וכך הלאה, כל אחד בתחום שלו", מסביר פרופ' נמדר. העובדה שאנשים מגיעים מתוך מגוון התמחויות שונות היא טובה ובריאה לשוק. אולם כמו בעולם הרפואה, יש עדיין קווים מקצועיים שצריכים לחבר בין כל העוסקים בתחום, וכאן, לדבריו של פרופ' נמדר, נכנסים החשיבות והייחודיות של תואר שני ספציפי בנדל"ן.

"לא יכול להיות אדם שעוסק בנדל"ן שלא יודע מה זה תכנון ובנייה, היטל השבחה ומקרקעין, או אפילו דברים בסיסיים במיסוי, שיווק או דיני חוזים. גם אם אדם עוסק בתחום הנדל"ן ומתמחה בזווית מסוימת שלו, צריכה להיות לו ראייה רחבה על כל התחום", מסביר פרופ' נמדר. בארה"ב, כיום, יש למעלה מ-20 תוכניות לתואר שני בנדל"ן, כאשר שם מדובר בתחום יוקרתי לא פחות מלימודי מנהל עסקים, ובחלק מהמקרים אפילו יותר מכך.

תואר שני בנדל"ן. לחבר יחדיו את כל הנושאים הקשורים לתחום / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 תואר שני בנדל"ן. לחבר יחדיו את כל הנושאים הקשורים לתחום / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

"קהל היעד של תוכנית הלימוד בנדל"ן לתואר שני הוא אנשים שיש להם כבר ניסיון תעסוקתי בתחום הזה ורוצים לזכות בהכשרה שתעזור להם לחבר את כל הנושאים הקשורים לענף יחד. אנשים שמגיעים מהשדה המשפטי, אבל צריכים גם את הידע בשמאות ופיננסים, רואי חשבון שיקבלו מושג על שינוי יעוד של קרקע ואפילו מי שהם נותני שירות לאנשי הנדל"ן. מנכ"לים וסמנכ"לים בחברות שמספקות מוצרים/שירותים לאנשי נדל"ן וצריכים להכיר את התחום", אומר פרופסור נמדר.

בונים לכם קריירה. תואר שני MA באקדמית נתניה. לפרטים הקליקו כאן>>

בין המוסמכים שיצאו בשנים האחרונות מבית הספר, מזכיר פרופ' נמדר, את השופטת בדימוס נחמה מוניץ, שכיהנה בבית המשפט המחוזי בנצרת ולאחרונה מונתה לוועדת ההיתרים החדשה של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן; את ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני ואת מנהל רשות המסים ערן יעקב. "כולם אנשים שהגיעו מתחומים שונים, ותואר שני בנדל"ן הרחיב להם משמעותית את ההבנה בתחום ומסייע להם להיות אנשי מקצוע טובים יותר", הוא קובע ומסביר: "הם למדו בקורסים ייחודיים שמתקשרים ישירות לתחומי העיסוק שלהם, כמו היבטים חוזיים של עסקאות מקרקעין, כלכלה עירונית, התפתחות עירונית, מיסוי נדלן ואפילו עברו סדנה ב-GIS, מערכת מידע ממוחשבת שמאפשרת ניהול גיאוגרפי ונמצאת בשימוש רב בקרב עיריות".

מנהל עסקים: המפגש החשוב בין מסורת לחדשנות

מנהל עסקים היא אחת מתוכניות המנהלים הוותיקות ביותר בעולם. לדברי ד"ר רביד, דווקא בעולם עסקים שמשתנה ללא הרף, היא אחת ההכשרות הרלוונטיות והמשמעותיות ביותר לאנשי עסקים ופיננסים. הוא מסביר כי "כשאנחנו יודעים שהטכנולוגיה משנה דברים תוך רגע וחצי, האתגר שלנו הוא כפול. אחד, להעניק את הבסיס האקדמי והמקצועי במנהל עסקים שתמיד יהיה נכון. כלומר ללמד את העקרונות שנפעל לפיהם לא משנה אילו שינויים קורים בעולם, כמו למשל חשיבה על עלות-תועלת ורווח; אתגר נוסף שאנחנו מנסים לפתח בקרב מוסמכים לתואר שני, הוא להעניק להם את היכולת להתבונן בצורה מורכבת על כל מצב עסקי, פיננסי, שיווקי או טכנולוגי. מדובר בסטודנטים שימשיכו לעבוד עד שנת 2060 לפחות, במציאות שונה לחלוטין מזו של היום. אנחנו רוצים לדאוג לכך שהם יהיו מסוגלים לחשוב על הפתרון המתאים לסוגיות שונות לאותה תקופה. לא רק להישען על העבר, אלא לדעת לעשות את ההתאמה לעתיד".

ברוח זו, מוסיף בגאווה ד"ר רביד, כי האקדמית נתניה השיקה בימים אלו מסלול לימודים לתואר הראשון במינהל עסקים הנמשך שנתיים בלבד ומאפשר השתלבות מהירה בשוק התעסוקה המשתנה ללא הרף.

לצד מסלול זה ושאר התחומים הקלאסיים של מינהל עסקים כגון שיווק ומימון, מציעה האקדמית נתניה התמחויות נוספות חדשניות, כמו למשל במשאבי טבע. לדברי ד"ר רביד, "ניהול סביבתי בארגונים והטמעת כלים וכללים סביבתיים, הוא תחום חדשני ומתפתח בניהול ארגונים במגזרי המשק השונים. הסטודנטים לומדים בו למשל מהו הערך של משאבים מתכלים ומתחדשים; איך לזהות סיכונים או מינופים פוטנציאלים בתחומי משאבי הטבע והסביבה, מהם מצבי משבר סביבתיים ואיך להתמודד איתם ועוד".

התמחות מיוחדת נוספת במסלול היא ניהול פרויקטים. "אנחנו צריכים ללמד את הסטודנטים להתמודד עם מצב שבו לפרויקט אחד שותפים אנשי דור ה-X, ה-Y וה-Z, כשלכל קבוצה יש את החוזקות שלה. היתרון של מוסמך מנהל עסקים במסלול הזה הוא בכך שהוא מקבל את הכלים לעבוד עם כולם יחד. הוא לומד איך מטמיעים בפרויקט אחד את השליטה הטכנולוגית של דור ה-Y ואת היכולת של דור ה-X להסתכל לטווח רחוק, למשל. אנחנו נותנים להם באחד הקורסיםcase study מן הסוג הזה ואת הכלים להתמודד איתו".

תואר מתקדם במנהל עסקים. להתבונן בצורה מורכבת על כל מצב עסקי גם בעתיד הרחוק / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 תואר מתקדם במנהל עסקים. להתבונן בצורה מורכבת על כל מצב עסקי גם בעתיד הרחוק / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

אחת הפעילויות שבהן ד"ר רביד גאה במיוחד היא נסיעה של שבועיים לסין של הסטודנטים לתואר שני. במסגרת המשלחת הסטודנטים לומדים על עולם העסקים הסיני וכיצד הוא משתלב בכפר הגלובלי שאנחנו חיים בו. הסטודנטים נפגשים עם אנשי עסקים סינים, לומדים על הכלכלה הסינית ומשתתפים בסיורים בתעשייה המקומית. "יש לנו נטייה להסתכל על עליונות המערב ולשכוח שגם למזרח יש משמעות", הוא מדגיש. "ההיכרות עם אנשי העסקים הסינים - הדרך שלהם להסתכל על פיננסים והאופן בו הם משנים את העולם כיום - היא מאוד חשובה. המפגש הבלתי אמצעי הזה של הסטודנטים תורם להם המון", הוא אומר.

תואר ראשון ושני בארבע שנים

על מנת להכשיר את הסטודנטים כמה שיותר מהר ובצורה יעילה לשוק התעסוקה, נהגתה באקדמית נתניה תוכנית בשם "תוכנית חץ". היא המאפשרת לסטודנטים לסיים תואר ראשון ושני בארבע שנים. האופן הוא כזה: במהלך השנה השלישית של התואר הראשון הסטודנטיםיכולים להתחיל בלימודי התואר השני, במקביל לסיום התואר הראשון. כך, יש באפשרותם להשתלב בשוק העבודה בהקדם ועם השכלה רחבה יותר. האקדמית נתניה אף מעניקה מלגת לימודים למצטיינים כדי לעודד את השתלבותם בתוכנית. היא פועלת בכלל תחומי הלימוד לתואר ראשון ושני הנלמדים בה.

לצד מנהל עסקים ונדל"ן, מציעה האקדמית נתניה תוכניות לימוד לתואר שני במגוון רחב של תחומים ייחודיים, שמאפשרים להשתלב בעולמות מקצועיים מגוונים. מלימודי משפטים ותקשורת ועד למדעי ההתנהגות וניהול מערכות בריאות. בתוכניות לתואר השני מציעה המכללה התמחויות מקצועיות מיוחדות, כגון משפט מסחרי ועסקי, ואף מסלולי לימוד המותאמים לאנשים עובדים של יום בשבוע, או בימי שישי ואף לימודי ערב. מערכת השעות של הלימודים במסלולים לאנשים עובדים נבנתה במיוחד מחוץ לזמן הפקקים, על מנת לאפשר לסטודנטים הגעה נוחה לקמפוס ויציאה ממנו.

לבעלי שאיפה אקדמית גבוהה יותר, מוצעים גם מסלולי תואר שני עם כתיבת תזה, שמאפשרת להמשיך למסלול דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם. כמו כן, לצד התוכניות האקדמיות, פועלים באקדמית נתניה גם מסלולי לימוד נוספים, כמו המכינה האקדמית והיחידה ללימודי חוץ, עם קורסים בתחומים שונים כגון רדיו, הנחיית כתיבה יוצרת גישור ועוד.

תואר שני בנדל"ן באקדמית נתניה - היתרון כולו שלכם. לפרטים הקליקו כאו>>