תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הכירו את הביוטיטק: תעשיית העתיד של עולם היופי

תעשיית היופי רתמה לשימושה את ההתפתחויות הטכנולוגיות של העשור האחרון • התוצאה: חוויית קנייה מותאמת אישית, שימוש בסימולציות מנבאות מראה ועוד • אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל: "הטכנולוגיה הפכה למנוע העיקרי לחדשנות עסקית וליצירת ערך"

טכנולוגיית מודיפייס המאפשרת הדגמה אישית של האיפור (מימין), בחנות ארמאני ביוטי, קניון רמת אביב / צילום: כפיר זיו
טכנולוגיית מודיפייס המאפשרת הדגמה אישית של האיפור (מימין), בחנות ארמאני ביוטי, קניון רמת אביב / צילום: כפיר זיו

הכתבה בשיתוף לוריאל ישראל

בשנים האחרונות קטר ההייטק הוביל את ההתפתחות הדיגיטלית של תעשיות רבות. אחרי שהצעיד את עולם הפיננסים אל תחום הפינטק, תעשייה נוספת החלה בשנים האחרונות להתקדם בדרך הטכנולוגית: תעשיית היופי. הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה פיננסית, טכנולוגיות היופי, הביוטיטק (BeautyTech) מתפתחות בשנים האחרונות בקצב מרשים.

תעשיית הביוטיטק מוגדרת כשימוש בטכנולוגיות חדשות לייצור והתאמה אישית (פרסונליזציה) של מוצרי טיפוח, כגון אלגוריתמים של בינה מלאכותית (AI) ומציאות רבודה (AR). אלה, למשל, מסייעים להתאים את צבע הסומק או השפתון לפנים עד להדמיה של איפור מבלי הצורך למרוח אפילו טיפה ממנו על העור, או לאבחון מדויק של העור.

"מה שלאורך שנים מניע את תעשיית היופי הוא חדשנות. אם בעבר החדשנות התבססה על פיתוח פורמולות ומוצרים שונים, אז בשנים האחרונות מה שמאיץ את התחום קדימה הוא גם הטכנולוגיות החדשות שהתפתחו סביבנו. הטכנולוגיות הללו הן הבסיס לחוויה צרכנית שתאיץ את צמיחת התעשייה - מנוע לחדשנות עסקית וליצירת ערך", מסביר אלי שגיב, מנכ"ל חברת לוריאל ישראל. מדובר בשוק שמגלגל מיליארדים, כאשר המספרים המדויקים נשמרים בסוד. בחברת לוריאל לבדה מושקעים מדי שנה כמיליארד אירו במחקרי חדשנות ולמעלה מ-4,000 איש בכל רחבי העולם עובדים במחקר ופיתוח, לצד כ-2,000 מומחי דיגיטל מדיסציפלינות שונות שגייסה החברה. הסכום אינו כולל את התקציב הייעודי של טכנולוגיות חדשות שמתווסף אליו. כמובן, שהכסף לא מושקע סתם. על פי נתוני ענקית הסרטונים YouTube, בכל חודש צופים משתמשי האתר בכחמישה מיליארד סרטונים בתחום היופי, מוולגרים (וידאו בלוגרים), דרך מדריכים, ועד כתבות תוכן. מדובר בתעשייה פופולרית עם קהל צרכנים וצרכניות רחב.

העתיד של תחום היופי

לדברי שגיב, "הכניסה של טכנולוגיות חדשות משנה את תחום היופי בקצב מסחרר. הן מאפשרות לצרכנים ולצרכניות לרכוש מוצרים באופן מדויק הרבה יותר והציפיות שלהם/ן הן בהתאם", הוא מסביר. את השינוי הזה, שמסמל את העתיד של תחום היופי, ניתן למצוא בשלושה אפיקים, השזורים זה בזה. הראשון הוא הפרסונליזציה של תעשיית היופי - הטכנולוגיות שמאפשרות לכל אחת ואחד לקבל מוצר ותוצאה שמותאמים להם אישית; האפיק השני הוא השיפור בחוויית הקנייה וחוויית המשתמש; השלישי הוא התבססות על ביג דאטה ולמידה חישובית - שימוש בנתונים שמגיעים מהלקוחות על מנת להתאים להן/להם מוצרים טובים יותר.

אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל / צילום: גיא כושי
 אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל / צילום: גיא כושי

קחו לדוגמה את הפרסונליזציה, בשנה שעברה רכשה חברת לוריאל את הסטראטאפ "מודיפייס", אשר הוביל את שוק המציאות הרבודה והבינה המלאכותית בפיתוח טכנולוגיות בתחום מוצרי האיפור והטיפוח האישי. הטכנולוגיה של מודיפייס מאפשרת לבצע התאמה אישית באמצעים טכנולוגיים של מוצרי הטיפוח. כך, יכולים צרכנים וצרכניות "לנסות" על עצמם מוצרי איפור, שיער ותכשירים שונים, תוך שימוש בטכנולוגיות של מציאות מדומה ובינה מלאכותית. במקום להתנסות בפועל במוצרים עצמם, הטכנולוגיה מאפשרת ללקוחות לצפות בעצמן על גבי מסך בבית או על מסך הטלפון בנקודת המכירה ולקבל חיווי ממוחשב לגבי האופן שבו ייראו עם מוצר מסוים.

חוויית המשתמש משתדרגת - והופכת לבידור

שילוב של טכנולוגיות ביוטיטק בתעשיית היופי, כאמור, לא רק משפיע על הפרסונליזציה של המוצרים עצמם, אלא גם משנה את חוויית הקנייה והמשתמש מן הקצה אל הקצה ואף מעודד אותה, כפי שמספר שגיב: "מחקר גדול מאוד שנערך לפני שנה בדק את סיכויי הקנייה של מוצר אצל צרכניות שנתקלו בנקודת מכירה בטכנולוגיות של AI ו-AR שסייעו להן להתאים מוצר יופי, לעומת צרכניות שלא נחשפו לטכנולוגיות הללו. הממצאים מצביעים על סיכוי גבוה של פי ארבעה לרכישת המוצר על ידי צרכניות שנחשפו לטכנולוגיות הללו בנקודת המכירה, לעומת מי שלא נחשפו אליהן".

היופי בא מבפנים: לחזון החברתי של לוריאל ישראל והתרומה לקהילה. הקליקו כאן>>

לדברי שגיב תעשיית הביוטיטק משפרת את חוויית המשתמש של צרכני וצרכניות מוצרי היופי, באופן כזה שאפילו מאתגר את עולם ה-E-Commerce ומחזיר את הקונים והקונות לחנויות. "הטכנולוגיות הללו הן חוויה צרכנית בפני עצמה", הוא מציין. "זה חלק מתהליך שנקרא Retailtainment, קמעונאות ובידור. הלקוחות מגיעים, מתנסים, נהנים, מקבלים ייעוץ בהתאמה אישית באמצעות האלגוריתמים. זה משדרג את החוויה לחלוטין".

את ההשקעות הראשונות של לוריאל ישראל בביוטיטק ניתן לראות ולחוות בחנות החדשה של מותג האיפור "ג'ורג'יו ארמני - ארמני ביוטי", שנחנכה בקניון רמת אביב בחודש יוני האחרון. הלקוחות שמגיעות למתחם יכולות להתנסות בטכנולוגיות של "מודיפייס" ולראות איך תיראה עליהן המסקרה, הצללית או השפתון ואף בטכנולוגיה נוספת בשם Connected Mirror - מראה שמצלמת את תהליך האיפור של הלקוחה, מעבירה לה את הסרטון לטלפון הנייד וכך מאפשרת לה לשחזר את התהליך בביתה. "עם רכישת ModiFace, התחלנו את המסע לשלב הבא בטרנספורמציה הדיגיטלית שלנו בלוריאל, בו אנו ממציאים מחדש את חווית הביוטי דרך טכנולוגיות קוליות, AR ו-AI", מציין שגיב.

עוד מקום בו אפשר לחוות את טכנולוגיות הביוטיטק של לוריאל, הוא אתר מותג Lancôme, שם בתוך כל אחד מדפי תיאור המוצר, ניתן להתנסות במראה וירטואלית אשר ממחישה את ה"לוק" על פני הגולשת.

התבססות על ביג דאטה ולמידה

החדשנות של תעשיית הביוטיטק, כפי שצוין מוקדם יותר, נשענת גם על טכנולוגיות ביג דאטה ולמידה חישובית. היכולת להתאים מוצרים באופן אישי ולהעצים את חוויית המשתמש מתבססת, בין היתר, על מידע שמגיע מן הלקוחות עצמן. "בכל הנקודות שהצרכנים משתמשים בטכנולוגיית ההתאמה של מוצרי היופי, בין אם מדובר בנקודות שירות או אפילו באתרי אינטרנט שמאפשרים לבצע את ההתאמה דרך המחשב, הם גם מתבקשים לתת את הסכמתם לאיסוף וניתוח המידע המסופק על ידם", מסביר שגיב. "הנתונים האלה מאפשרים בסופו של דבר לשדרג את המערכות ולהתאים את המוצרים בצורה טובה יותר לצרכנים". הוא מוסיף כי המידע נשמר ונאסף בהתאם לחוקי הגנת הפרטיות והתקנות המחמירות של האיחוד האירופי.

"התהליך הוא חלק ממערכת בניית האמון עם הצרכנים", מדגיש שגיב. "אנחנו מפתחים טכנולוגיות שנועדו לספק מוצרים טובים יותר, לשדרג את חוויית הלקוח ועושים זאת בצורה שקופה. החברות שיצליחו בכך בצורה הטובה ביותר, יהיו בעלות המותגים שישגשגו בעתיד".

מחויבות לטכנולוגיה ולחדשנות משבשת

על אף שבעולם קיימת תחרות גדולה בין מותגי היופי היוקרתיים על אימוץ טכנולוגיות ביוטיטק, מעיד שגיב כי לוריאל שואפת "להיות חברת הביוטיטק המובילה בעולם. אנחנו עושים זאת באמצעות חיפוש מתמיד אחרי טכנולוגיות וסטארטאפים חדשים, שיתופי פעולה עם אקסלרטורים, חממות טכנולוגיות וקרנות השקעות", הוא מציין. "חדשנות תמיד הייתה אחד מעמודי התווך שלנו".

לבסוף, גם על עתיד עולם הביוטיטק, שאמנם רק נמצא בחיתוליו, שגיב מרחיב מעט: "יש טכנולוגיות דיסרפטיביות - שייצרו שוק חדש - שעובדים עליהן ועדיין לא יצאו החוצה, אבל לדעתי יחוללו שינוי אדיר", הוא מדגיש. "למשל, טכנולוגיות קוליות ודיאגנוזה קולית שיאפשרו ללקוחות לשבת מול מראה, ולקבל הנחיות קוליות וייעוץ פרטני מותאם אישית מה לעשות עם השיער", הוא נותן דוגמה ומסכם: "לוריאל הובילה את עולם הביוטי ב-100 השנים האחרונות בזכות החדשנות שלה ועם פיתוח טכנולוגיות הביוטיטק היא תעשה זאת גם ב-100 השנים הבאות".

עולם של טכנולוגיות יפות

בשנים האחרונות מפתחת ורוכשת לוריאל טכנולוגיות רבות ומגוונות בתחום הביוטיטק. למעט רכישת הסטראטאפ ModiFace, טכנולוגיית Connected Mirror ואתר Lancome, שהוזכרו בכתבה, ניתן לראות עוד דוגמאות נוספות לפיתוחים של החברה. 

כך, למשל, מצלמת השיער של מותג Kerastase, המציעה שיטת אבחון חדשה לשיער. באמצעות מצלמה הסורקת את השיער והקרקפת, אפשר לדעת פרטים אודותיו ולהתאים לו טיפול ממוקד. טכנולוגיה זו זמינה כיום רק אצל מעצבי שיער מורשים על ידי החברה.

גם מותג המספרות המקצועי L'Oreal Professionnel , מאפשר "מדידה" של צבע השיער באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית תלת-מימדית, המעמיקה את ההיכרות והשיח בין מעצבי השיער ולקוחותיהם ומשפרת את חווית הביקור במספרה.

היופי בא מבפנים: לחזון החברתי של לוריאל ישראל והתרומה לקהילה. הקליקו כאן>>

לבסוף, מותג Vichy השיק אף הוא לאחרונה טכנולוגיה חדשנית לאבחון העור - SkinConsult. היא מספקת לנשים אבחון "תפור על פי מידה" על ידי העלאת תמונה לאתר המותג, וכך מאתרת סימני הזדקנות באמצעות הטכנולוגיה (קמטים, סימנים שחורים, חוסר ברק, נקבוביות ועוד). הטכנולוגיה המדוברת אף מעניקה המלצה אישית לכל אישה לגבי רוטינת הטיפוח המומלצת לה. 

לוריאל ישראל מעניקה חסות לפרויקט 50 המשפיעות לשנת 2019 של ליידי גלובס. לצפייה במתחם הפרויקט הקליקו כאן>>