תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הצורך בחברת ניהול נכסים נמצא בעלייה

בעלי נכסים כבר הפנימו: מינוי חברת ניהול נכסים לפרויקטים בתחום הנדל"ן הוא בגדר הכרח; נדרשת ממנה מומחיות בתחום על מנת להעניק סל שירותים מיטבי ומקיף

הכתבה מטעם נכסי אריאל

אורח החיים המודרני, החדשנות הטכנולוגית שמוצאת ביטוי גם בענף הבנייה ובנכסים מניבים, יצרו צורך בשירותים שמציעה חברת ניהול נכסים מקצועית ובעלת ניסיון. הבנייה החכמה, שמשלבת בתוכה אלמנטים טכנולוגיים, כוללות בין היתר מערכות חכמות אשר מחייבות טיפול של גורמי מקצוע המתמחים בתחומם. בשל כך הפך הצורך בחברת ניהול מנוסה החולשת על מגוון תחומים להכרחי. כמו כן, גם ריבוי הבנייה לגובה של מגדלים ועירוב השימושים, מהווים שיקול בהחלטה של בעלי פרויקטים לשכור את שירותיה של חברת ניהול.

אחרי שהבינו כי מינוי חברת ניהול נכסים לפרויקטים בתחום הנדל"ן הינו בגדר הכרח, השלב הבא והחשוב ביותר עבור בעלי הנכס הוא בחירת בחברה לא פחות ממצויינת בתחומה.

חברת ניהול נכסים חייבת לענות על כמה פרמטרים חשובים - מוניטין, ניסיון, מקצועיות, אמינות - נדרשות לה יכולות בכל התחומים הרלוונטיים הללו ואף מסוגלות לקחת על עצמה את כלל הטיפול בנכס. ככל שמדובר בפרויקטים גדולים, מורכבים, מעורבי שימושים ומרובי בעלויות - נדרשת חברת ניהול שתעניק טיפול מהימן בכל הנושאים לבעלי הנכסים והשוכרים.

במילים אחרות: לפני בחירה בחברה לניהול נכסים, עיקר הדרישות הן כי החברה תהא מומחית בניהול ענפי הנדל"ן השונים. רובד נוסף ולא פחות חשוב הינו חברה בעלת מטה תפעולי ומסחרי רחב.

להחזיק בכלים הנכונים לניהול הנכס

על מנת להבין לעומק את נושא ניהול הנכסים השונים ומעורבי שימושים, שוחחנו עם אנשי חברת נכסי אריאל. החברה מנהלת מעל ל-300 עובדים והיא בעלת יכולות מטה הנדסי, חשבונאי, מסחרי ותחזוקתי, ונחשבת למובילה בתחום והגדולה בישראל לניהול נכסים.

אנשי החברה הציגו כדוגמה את בנייני "יו", הנהנים מניהולה. מדובר בצמד מגדלים בפארק צמרת בת"א, בני 37-39 קומות, המשקיפים על כל אזור גוש דן. הם מתנשאים לגובה של 142 מטר ובהם כ-300 יח"ד. בפרויקט דירות ונכסים במגוון גדלים. במגדלים נהנים הדיירים ממועדון דיירים מפואר, חדר כושר מאובזר, חדרי סאונה וחדר לעיסויים, בכניסה ללובי מוצב שומר 24 שעות.

יש להדגיש כי כשמדובר במגדלים המשלבים מגורים, מסחר ומשרדים קשה לוועד הבית המסורתי לטפל בניהול הבניין. לרוב, חברי ועד הבית מטפלים - בהתנדבות או בתמורה לפטור מתשלום מסי ועד - בתשלומי החשבונות, ניקיון המדרגות ואחזקת הגינה. ואולם, הם לא מחזיקים בדרך כלל בכלים הנחוצים ובזמן הדרוש על מנת לנהל נכון את השילוב בין התחומים השונים ולתחזק בהצלחה מערכות מורכבות.

נכסי אריאל מספקת שירותי ניהול, תפעול, תחזוקה ושיווק של מבנים משותפים ונכסים וכן מעניקה מתן פתרונות כוללים לניהול שירותים בענף הנדל"ן. לחברה מספר שנות וותק לא מבוטל. היא הוקמה בשנת 1991 ומנהלת מגדלי משרדים ומגורים, קניונים ומרכזי קניות, חניונים מסחריים ומנויים, יחידות דיור עבור משקיעים זרים, מרכזי ספורט וספא. החברה מצטיינת בשירות, בניהול טכני, מסחרי וכספי.

עירוב שימושים דורש ניהול מורכב

כאמור, הפרמטרים הבולטים שיש לקחת בחשבון כשרוצים לבחור חברת ניהול הם שנות ניסיון בתחום, שירות, אמינות וזמינות. לדברי מנהלי נכסי אריאל, כל אלה מסייעים בטיפול בבניין רב שימושים. טיפול שכזה כולל את ניהול המרחב הציבורי והמערכות המשותפות; גבייה וניהול כספי, דיווח לרשויות השונות כמו עירייה, תאגיד המים, חשמל וכדומה; מעקב אחרי הנעשה בשטח ותשומת לב להפרות, תקלות ושינויים בנכס המושכר; וכמו כן חידוש תמידי של חוזי שכירות, ייעוץ משפטי, ייעוץ בנושא מיסוי ובחירת מסלול המיסוי המועדף.

על-פי האמות המוזכרות מעלה נבחרה החברה לנהל מגה פרויקטים כמו אטריום, מידטאון, צ'מפיון, TOHA, מגדלי YOO, פארק בבלי ועוד. מדובר בפרויקטים של עירוב שימושים בין מסחר, משרדים ומגורים. מידטאון, למשל, הוא קומפלקס אורבני חדשני הכולל מגורים, משרדים ומסחר. כל חלק בבעלות שונה. זהו, כאמור, מתחם עירוני חדשני המשלב מגדלי מגורים, משרדים, חנויות, גלריות, מועדונים, מסעדות, בתי קפה וחיי רחוב תוססים. לכל המערך הזה נדרש ניהול של מגדל מגורים בן 50 קומות, הגבוה בארץ - הכולל 338 יחידות דיור, חללי עבודה מודולריים, חניונים עם 2,100 מקומות.

מנכ"ל נכסי אריאל, יוסי קורדובה מסביר כי "חברת ניהול טובה עומדת על 3 רגליים: יכולות, מיומנות ונאמנות. נכסי אריאל מעניקה ביטחון בשלושתם. יכולות גבוהות ביותר אשר מעוגנות במטה מקצועי של החברה, שהוא הגדול בארץ; מומחיות אשר באה לידי ביטוי בניסיון רב השנים בעשייה ובטיפול מקצועי ברף הכי גבוה במגה פרויקטים, משרדים, מסחר וחניונים ובעירוב שימושים; ואחרון חביב וחשוב, נאמנות לקוח - עליה יעידו בעלי הפרויקטים הגדולים בארץ שבחרו בנכסי אריאל כחברת הניהול.

נכסי אריאל מנהלת יותר מעשרה מרכזי ספורט וספא, יותר מ- 80 חניונים מסחריים, מעל מאה משרדים ונכסי מגורים, יותר מ- 15 קניונים ומרכזי קניות וכן מנהלת בנאמנות עבור כ-200 משקיעים זרים מעל 1500 יחידות דיור. גודלה של החברה נותן לה יתרון משמעותי מול בעלי מקצוע".

לסיכום, בעידן החדש חברת ניהול מקצועית נדרשת לנהל בצורה משולבת נכסי משרדים, מגורים ומרכזי מסחר. נכסי אריאל מספקת שירותי ניהול, תפעול ושיווק של נכסים ומתן פתרונות כוללים לניהול שירותים בענף הנדל"ן תחת קורת גג אחת. החברה מעניקה שירותים מותאמים וברשותה מגוון רב של אנשי מקצוע שייבנו סל שירותים בהתאם לצרכי הלקוח.