תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המקרר שלכם יכול להיות המפתח לחיים בריאים יותר

רוצים ליהנות מאוכל איכותי, לשמור על הבריאות ולחוש שפע? שימוש וניצול נכונים של המקרר יסייעו לכם בכך

ארוחה משפחתית. מקררי digital inverter של Samsung עם 4 דלתות שומרים על טריות המוצרים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
ארוחה משפחתית. מקררי digital inverter של Samsung עם 4 דלתות שומרים על טריות המוצרים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף סמסונג

השעה אחת עשרה וחצי בלילה, כולם הלכו לישון ואז, בשקט בשקט, מתחילה ההתנגבות למקרר לחפש משהו טעים. "לא אכלתי כמעט כלום עד עכשיו, אני חייב להכניס משהו לפה", אנחנו אומרים לעצמנו, והופ - הלכה הדיאטה...

איך יוצאים מזה? מאיה בן אפרים, תזונאית ודיאטנית קלינית, מסבירה איך להפוך את המקרר לעוזר האישי שלנו ליהנות מאוכל טעים, לשמור על בריאות ואפילו לחסוך בכסף.

למלא את המקרר זה מרזה

המקררים המודרניים מצטיינים ביכולת להכיל כמויות מזון עצומות ובשמירת הטעם והטריות של המוצרים השונים. היום ניתן למצוא מקררים בנפח של למעלה מ-700 ליטרים, עם מגוון טכנולוגיות שמאפשרות התאמה מושלמת של הקירור וההקפאה למזון עצמו ולשימוש בו. בן אפרים ממליצה למלא את המקרר אחת לחודש, לנצל מבצעי כמות ועל הדרך לחסוך כסף וזמן יקרים: "קניה חודשית של כל מה שצריך לבית: בשר, דגים, עוף, מוצרי חלב, ומוצרים יבשים למקרר לא רק תחסוך לכם כסף, היא גם תאפשר לכם להכין אוכל טרי וטעים, בלי שתצטרכו לשרוף זמן יקר בסופר, או כסף על אוכל פושר ולא ממש טעים שתזמינו הביתה כי לא הספקתם ללכת לקניות".

המקפיא שלכם הרבה יותר חכם ממה שחשבתם

אחרי שקנינו מכל טוב, הגיע הזמן לאחסן את כל מה שצריך במקפיא ולנצל את אפשרויות ההקפאה המתקדמות. קודם כל שווה להתחיל בחלוקה של כל המוצרים להקפאה למנות שמתאימות למשפחה, כדי שנוכל להפשיר אך ורק את מה שצריך. לאחר מכן, ציידו את תא הצינון במצב Chill, במוצרי בשר, דגים ועופות לשלושה ארבעה ימים ואת כל השאר שימו בהקפאה עמוקה. כמה ימים לפני שאתם מתכננים להכין מנות בשריות, העבירו אותם לתא הצינון והם יפשירו בעדינות מבלי לפגוע בטריות או בטעם.

באפשרותכם להצטייד גם בכמות לחם שמספיקה לחודש וליהנות ממנו כשהוא טרי וטעים מידי יום. כל מה שצריך לעשות הוא להקפיא אותו מיד עם הקניה בתא ההקפאה העדינה ולחמם בתנור או בטוסטר. אם הילדים שלכם אוהבים לחמניות רכות וטעימות, הוציאו אותן מהמקפיא והניחו אותן על השיש לשעה.

מקררי ארבע דלתות של סמסונג, למשל, מצויידים בשלושה תאי הקפאה גמישים:
Chill -1°C 
Soft freeze -5°C
Frozen -15°C - -23°C
ובטכנולוגיית Triple cooling שמאפשרת לכם לווסת את הטמפרטורה בכל אחד מהם. כך אתם יכולים להתאים את האחסון בהקפאה לצרכים שלכם באמצעות מנגנון ה-Cool Select Zone וליהנות כל החודש מכל מה שקניתם.

לא הולכים למכולת ולירקן מידי יום

החדשנות במקררים לא נגמרת במקפיא, היא כוללת גם טכנולוגיה שמאפשרת שמירה על טריות ירקות, פירות ומוצרי חלב. מה שנשאר לכם הוא רק לשים אותם במקרר. לדברי בן אפרים, "תאריכי התפוגה של מוצרי החלב התארכו מאוד והיום אפשר לקנות כמות גדולה של גבינות, יוגורטים ומעדני חלב; ירקות ופירות. אם הם מאוחסנים נכון, בתאים המתאימים להם במקרר, יכולים לשמור על טריות מקסימלית לאורך זמן, כך שניתן לצמצם את הקניות של המוצרים הטריים לאחת לשבועיים. השתמשו במדפי הדלתות למוצרים שהתוקף שלהם קצר יותר וכך תזכרו לצרוך אותם בזמן הנכון ואת אלו בעלי התוקף הארוך שימו מאחור".

חשוב לדעת בהקשר זה כי התאים הפנימיים של מקררי סמסונג מצופים בציפוי ייחודי - Silver Nano, המנצל את התכונות האנטי בקטריאליות של מתכת הכסף לטובת שמירת איכות וטריות המזון.

מעולם לא היה קל יותר להתפנק!

אין כמו שייק פירות טעים ובריא על הבוקר, בעיקר כי בטעימה הראשונה אנחנו מרגישים בריאים, יפים ועשירים יותר. אז הנה טיפ קטן: את הפירות העייפים חתכו וחלקו למנות, והוסיפו אליהם פירות קפואים שניתן לקנות היום במחירים משתלמים במיוחד. שימו שניים שלושה פירות בשקית הקפאה ויאללה למקפיא. בבוקר למחרת כל מה שאתם צריכים זה להוציא את השקית מהמקפיא ישר לבלנדר, להוסיף חצי כוס חלב, מיץ תפוזים או מים לכל מנה ואחרי חמש דקות גג יש לכם שתי מנות שייק נפלאות.

גלו את יתרונות סדרת מקררי 4 דלתות של סמסונג. לפרטים הקליקו כאן>>

שעתיים בישול בשבוע מספיקות לכל המשפחה

אז אחרי שיש ה-כ-ל בבית, הגיע הזמן לתכנן את הארוחות המשפחתיות. בן אפרים מסבירה כי חשוב לדעת שיש שש ארוחת ביום ולא שלוש ומפרטת:

*בארוחת היקיצה נאכל שייק, יוגורט או מאפין

*ארוחת הבוקר, שניקח לעבודה או ללימודים, תכלול כריך עם ירק ופרי

*ארוחת הצהריים תתבסס על חלבון (פחמימות עם חלבונים בצהריים מעייפות)

*הארוחות בארבע ושש אחרי הצהריים יספקו לנו בוסט של אנרגיה וימנעו את הרעב בסוף היום, ולכן נאכל  פירות טריים או יבשים, יוגורט או פחמימה בריאה

*בארוחת הערב נאכל מוצרי חלב, ביצים, ירקות ומעט פחמימות

כמובן שניתן להתאים ולאזן את התפריט לפי סדר היום וההעדפות המשפחתיות והאישיות.

איך נערכים לכל זה? בונים לו"ז ארוחות שבועי ומוודאים שיש לנו את כל מה שצריך עבורן, מקדישים שעתיים בשבוע לבישול ואפיה (לא צריך יותר אם עובדים נכון) ומגייסים את כל בני הבית למשימה.

מה מכינים? קציצות שניתן להקפיא לפני או אחרי הבישול, עופות במרינדה או עם ציפוי לפני טיגון לשניצל, מאפינז הכוללים ירקות וגבינות ופשטידות. וכן, אפילו עוגה או עוגיות. את כל אלה מחלקים למנות, שמים במקרר לשלושת הימים הקרובים ואת השאר במקפיא.

ירקות מבושלים, סלטים וממרחים ביתיים אפשר להכין מראש ולאחסן במקרר, כך שכל מה שנשאר ל"העמיד" לארוחת צהרים או הערב הוא סלט טרי, או פחמימה מבושלת כמו אורז, תפוחי אדמה ופסטה.

מה מסתתר מאחורי דלת מספר 2?

אז אחרי שקנינו, תכננו, בישלנו ומילאנו את המקרר בכל טוב, הגיע הזמן להסביר לכל בני הבית מה נמצא איפה. "מקררים עם ארבע דלתות הם דרך נהדרת להימנע מפיתויים מיותרים, אם רק יודעים איפה כל דבר נמצא. הסבירו לכל בני הבית היכן מונחים המוצרים השונים והשקיעו בפתקיות שמסבירות מה יש בכל כלי אחסון. כך הם יפתחו את הדלת המתאימה וימצאו את מבוקשם, מבלי להחזיק את המקרר פתוח דקות ארוכות וכאמור מבלי להתפתות למיני מאכלים".

טכנולוגיה לחיים טובים

בן אפרים מסכמת: "כמו כל דבר בחיים, ההצלחה היא תוצאה של שימוש בכלים הנכונים, תכנון והתמדה. מקררי הדור החדש מעניקים יתרונות לא מבוטלים לשמירה על אורח חיים בריא, שאם נדע לנצל אותם, נרוויח. כל מה שצריך לעשות הוא לקנות כמות מספקת של מזון ולאחסן אותה בהתאם, להכיר את המקרר ואת היכולות שלו, להתארגן ולתכנן ארוחות מראש בצורה שמתאימה לסגנון החיים שלנו. בדיוק כמו שאנחנו עושים בכל תחום אחר בחיים".

טכנולוגיית ה-Triple cooling של סמסונג - כך שומרים על טריות המוצרים. לפרטים הקליקו כאן>>