תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

העולם מתקדם ל-Data Centers: הכירו את המגמות המובילות בתחום

כמויות המידע האינסופיות שמייצרים ארגונים והצורך באחסונו, הביאו לצמיחת חוות השרתים הענקיות (Data Centers) • מה הן מציעות בפועל לחברות?

Data Centers מציעים ללקוח הרבה יותר משטח עצום לאחסון מידע / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
Data Centers מציעים ללקוח הרבה יותר משטח עצום לאחסון מידע / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף בזק בינלאומי

כל מנמ"ר (מנהל מערכות מידע) יודע היום שהעולם הולך לכיוון של מרכזי מידע, Data Centers. לא עוד חדר שרתים בארגון עצמו, שבמוקדם (מאוד, ככל הנראה) או במאוחר לא יוכל להתמודד עם כמויות המידע שהארגון עצמו מייצר, אלא חוות שרתים שעומדת לרשות אותו ארגון, שומרת, מגבה ומגינה עליו באתר חיצוני: אם כן, מה מציע לנו התחום הזה כיום? אילו מגמות חזקות מובילות את עולם ה-Data Centers קדימה וכיצד הוא מתאים עצמו לדרישות הלקוחות?

כל מערך ה-IT של האירגון במקום אחד, שריד ובטוח

לדברי גל עופרי, מנהל פיתוח עסקי ו-CTO בבזק בינלאומי: "הרעיון הוא להציע את כל המערכות של הארגון, את כל האפליקציות, במקום פיזי אחד, כדי להפוך את הדברים לנוחים יותר עבור הלקוח. כדי שכל המערכות של הארגון יעבדו במקום אחד צריך הרבה יותר כוח עיבוד, שדורש שני דברים משמעותיים: משאבים רבים - capacity, כלומר חשמל וביצועים גבוהים, לצד זמינות בלתי פוסקת - כלומר ביטחון שהמערכות יעבדו בלי הפסקה, כל הזמן. זאת, נוסף על הכול, הסיבה שאנו ממשיכים להקים עוד ועוד חוות השרתים, הלקוחות מבינים את זה והביקוש גבוה "

"ה-Data Center הוא היום כבר לא טרנד. אפשר להגדיר אותו כמוצר מדף", מוסיף ערן ברק, מנהל תחום לקוחות אסטרטגיים בבזק בינלאומי. "הרבה מאוד ארגונים עסקיים משתמשים בחוות שרתים באחת מהתצורות - בין אם זו תצורה של אתר גיבוי בלבד, ובין אם כאכסניה. כל אחד בוחר מה שהוא רוצה ומה שמתאים לו, אבל כך או כך מעט מאוד חברות השאירו אצלן את חדרי המחשב שלהן ולא הוציאו אותם החוצה, לחוות שרתים".

גם עופרי מדבר על שני סוגי לקוחות המאפיינים את העידן המודרני של מרכזי המידע הגדולים: "יש לקוחות שמבקשים מאיתנו לאחסן ב-Data Centers שלנו ארון שרתים ספציפי, כולל שירות וניהול שלו; יש לקוחות אחרים שמבקשים פשוט להעתיק את כל הארונות שלהם אלינו - ומדובר לפעמים בעשרות, אתר אחסון שלם של עשרות ארונות השייכים ללקוח, ונמצאים אצלנו, בדאטה סנטר, שהוא בעצם חדר המבצעים של הלקוח".

גופים שכל תכליתם היא העמדת חוות שרתים לארגוני ענק

לדברי ברק הדרישה הגוברת והולכת לאחסון ולשמירת מידע הובילה את התחום לשלב חדש: היום ישנן חברות שמתרכזות במתן שירותי אחסון - אלו חברות נדל"ן לכל דבר ועניין, שתחום ההתמחות שלהן הוא לבנות, להקים ולהציע לגופי ענק חוות שרתים גדולות. כך גופים כמו פייסבוק, אפל ועוד, שכמות השרתים שהן זקוקות לה היא בלתי נתפסת, פונות לאותן חברות ומבקשות מהן שיקימו עבורן את חוות השרתים. זה חוסך להן את ההתעסקות בכך בעצמן ואת בזבוז הזמן והמשאבים על עניין שאינו תחום ההתמחות שלהן. וכך בעצם נוצרה עוד שכבה של ספקי שירות בעולם הזה.

DATA CENTER NO.5 - המידע שלכם, שמור, בטוח ומטופל. לפרטים הקליקו כאן>>

מגמה מורגשת נוספת היא חדירתה של הרגולציה לתחום: בשנים האחרונות היא מכתיבה לעוד ועוד ארגונים, ובתחומים רבים, את הצרכים הנדרשים בהקשר של Data Centers. "בנקים, עסקים מהמגזר הפיננסי וגופי ביטחון נדרשים כיום לעמוד בדרישות רגולטוריות שונות. לדוגמה: ישנם גופים שמחויבים להקים אתר גיבוי לאתר שלהם, כדי למנוע מצב של השבתה כללית. אגב, מדובר במגמה שהלכה והתעצמה מאז פיגועי ה-11.9 בארה"ב", מספר ברק.

ניטור, תמיכה, שירות והנדסה הם חלק ממערך השירות של חוות השרתים

המגמה האחרונה שנעסוק בה כאן, ונוגעת לסקטור שעבר כנראה את השינוי המשמעותי ביותר בעולם ה-Data Centers לאורך השנים, היא השירות אשר ניתן ללקוח המאחסן את המידע החשוב לו כל כך בחוות השרתים החיצוניות. מדובר כאן בסוגיה רלוונטית לאינספור עניינים יומיומיים ולשלל פעולות שעל אנשי ה-Data Centers לבצע, כדי להעניק ללקוח תחושה שהוא זוכה למענה המקיף והמקצועי ביותר.

חוות שרתים. מחליפות היום את חדרי המחשב בחברות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 חוות שרתים. מחליפות היום את חדרי המחשב בחברות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

"השאיפה של אנשי ה-Data Centers כיום - והיא נכונה גם לחוות השרתים של בזק בינלאומי, כולל החווה החדשה בראש העין - היא לייצר יכולת אירוח ושירותים מהמתקדמות בעולם עבור הלקוח", מסביר אלי סאיג, מנהל תחום שירות טכנולוגי בבזק בינלאומי. "וכדי שזה יקרה, מערך השירות בדאטה סנטר צריך לתמוך בפעולתו בכמה רבדים: רובד תפעולי, רובד התמיכה, רובד השירותים ורובד ההנדסה.

סאיג מסביר כיצד זה קורה בשטח? "במישור התפעולי - ניטור, בקרה ותחזוקה שוטפת 24/7, 365 ימים בשנה, עד לרמה שבה אנחנו יכולים להתריע בפני הלקוח על תקלה שעשויה לגרום לבעיה במערך שלו, ולתקן אותה במידת הצורך עוד לפני שיחווה את התקלה בפועל. המטרה היא קודם כול לבצע תחזוקה מונעת, ורק אחר כך להתמודד עם 'תחזוקת שבר' - שאם מתגלה, באפשרותנו להקטין עד לאפס את ההשפעה שלה על הארגון".

"ברובד התמיכה - חשוב שיעמדו לרשות הלקוח אנשי תמיכה גם לתקשורת, גם לאבטחת מידע וגם למערכות ולמחשוב הענן", ממשיך ומסביר סאיג, "אנשי התמיכה זמינים לכל אירוע שלא יהיה, ומלווים את הלקוח גם כשהוא מקים שטח אחסון חדש. מדובר בכוח אדם ברמה הגבוהה ביותר, וברמת ההסמכה הגבוהה ביותר מטעם היצרנים".

ברובד השירותים - כדאי לזכור כי החווה עצמה לא משמשת רק כמארחת מערכות הלקוח, היא גם מפעילה שירותים שהלקוח יכול ליהנות מהם, כמו שירותי ענן מקיפים: אחסון בענן, גיבוי, אתר DR (Disaster Recovery) בענן, שירותי אבטחת מידע בענן ועוד. "בעניין השירות יש לציין גם את הגמישות: את היכולת של חוות השרתים להציע ללקוח כמה וכמה סוגים של פתרונות, בהתאם לצרכיו ולאופיו של הארגון - לדוגמה אחסון בחווה אחת ושירותי גיבוי מחווה אחרת. העובדה שכל חמש חוות השרתים של בזק בינלאומי מקושרות ביניהן, מקילה עלינו את היכולת לעשות זאת", אומר סאיג.

"ברובד ההנדסה - אנשי ה-Data Center יכולים לשמש גם כיועצים ללקוחות, באשר לפתרונות בתחום ולשילוב מערכות בחוות השרתים. לא מעט לקוחות עובדים בתצורה של Hybrid, תצורה משולבת - כלומר משתמשים בשירותים באמצעות אירוח בחווה, לצד שירותים מתוך מערך השירותים הנלווה לחוות הללו (כדוגמת אותם שירותי ענן שצוינו קודם לכן). הם נזקקים לא פעם לייעוץ כדי לבצע את השילוב הזה בצורה נכונה".

"כל הדברים הללו יחד מתחברים להצעת ערך אמינה מאוד מבחינת השירות, שזה הדבר החשוב ביותר מבחינתנו", מסכם סאיג. "בסופו של דבר ללקוח שלנו יש לקוחות משלו בצד השני, והם מצפים לשירות ולזמינות מערכות ברמה הגבוהה ביותר ולא להרגיש איזושהי הפרעה. אנחנו, בעזרת המערכות שלנו, מבטיחים לו שכך יהיה".

DATA CENTER NO.5 - לנהל את כל מערכות הארגון ממקום אחד. לפרטים הקליקו כאן>>