תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מתנות און ליין לעובדים בימי קורונה: "חברות מעדיפות להעניק מתנה למימוש במגוון אתרי סחר ברשת עם אופציית הזמנה מהבית"

כך אומר עופר שמחי, מנכ"ל "הפי גיפט" מקבוצת "קשרים פלוס", הפועלת מזה 15 שנה בתחום הגיפט קארד ושוברי המתנה • "בעקבות השינויים החדים בפעילות המשק והיציאה מהבית, ההעדפה כעת היא לכרטיס און ליין פתוח, זוהי מגמה שתלך ותתרחב" • עוד הוא מסביר איזה שינוי יתרחש בעולם המתנות לעובדים ולמה עדיין לא כדאי להספיד את הכרטיס הפיזי

עידן השוברים המקוונים שינה את עולם המתנות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
עידן השוברים המקוונים שינה את עולם המתנות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף "קשרים פלוס"

מסקר שנשלח למנהלות רווחה ב-2019 עלה כי בהינתן האפשרות לבחור לקראת החגים מתנה המורכבת מתו קניה עם אחוז זיכוי גבוה בשלל רשתות, תו שכולל גם רשת מזון מוכרת אך מגיע עם סכום נמוך יותר או כרטיס גלובלי ללא הנחה בכלל, מרבית החברות יעדיפו את הכרטיס הגלובלי או את הכרטיס עם המינוף הגבוה; ולאו דווקא את הכרטיס שכולל רשת מזון.

את הסקר ביצעה חברת "הפי גיפט", מקבוצת "קשרים פלוס" בקרב מדגם של למעלה מ-70 מנהלי משאבי אנוש ורווחה בארגונים וחברות שונות במשק.

בתשובה לשאלה בו עד כמה כרטיס המאפשר רכישה באתרי מסחר אלקטרוניים דוגמת "אסוס", "נקסט" או "אמזון", נחשב בעיניהם לאטרקטיבי? ענו מרבית הנשאלים כי הוא אטרקטיבי עד אטרקטיבי מאוד. על השאלה מהו סוג המתנה המועדף לחלוקה בחגים ענו מרבית הנשאלים כי גיפט קארד ושוברי מתנה הם השי המועדף עליהם.

"אחד הממצאים המפתיעים שראינו בסקר הוא שחברות רבות מעדיפות כרטיס גלובלי שעולה כסף ואין עליו הנחה, כל עוד אפשר להשתמש בו לכל רשת וכל חנות שרוצים כולל הזמנות הביתה מהארץ ומחו"ל", מציין עופר שמחי מנכ"ל הפי גיפט, הפועלת מזה 15 שנה בתחום שוברי המתנה. הוא מוסיף כי "בעת הנוכחית, ועם השינויים החדים בפעילות המשק ואפשרות היציאה מהבית, החברות יעדיפו לתת השנה לעובדים כשי לחג כרטיס מתנה און ליין למימוש במגוון אתרי סחר ברשת עם אופציה של הזמנה מהבית. לדבריו, "מדובר על שינוי בדפוס השגרתי של העדפת כרטיסים מוזלים עם אופציה לרכישה ברשתות מזון ומגמה שתלך ותתרחב".

תנו לעובדים שלכם לבחור את המתנה שהם באמת רוצים - Happy Gift Global, גיפט קארד למימוש בארץ והעולם. לפרטים הקליקו כאן>>

התחום משתנה בקצב הזמן

עולם שוברי המתנה והגיפט קארדים הוא ייחודי למדי בישראל, בעיקר עקב הנוהג להעניק מתנות לעובדים בחגים, שאינו קיים בשאר העולם. לאור התפתחותו של הענף שהחלה לפני כ-40-50 שנה, הוא מגיע כיום להיקפים של מיליארדי שקלים בשנה. עולם המתנות משתנה כמובן בקצב הזמן וקשוב לטרנדים בשוק - אם בעבר חברות העניקו לעובדיהם תו לקניית מוצר ביתי כלשהו, הרי שכיום חברות מחפשות מתנות מגוונות יותר, בעיקר מעולמות האלקטרוניקה והגאדג'טים. בחלק מהחברות הנטייה החדשה היא להעניק גיפט קארדים עם טיסות וסופי שבוע בחו"ל, כאשר מי שבעיקר מובילות את המגמות הללו הן חברות הייטק.

הזמנה און ליין. מגוון האפשרויות גדל / צילום: freepik
 הזמנה און ליין. מגוון האפשרויות גדל / צילום: freepik

שמחי מרחיב ואומר כי "אם מתנות יום הולדת ניתנות על ידי מחלקת הרווחה/משאבי אנוש או וועד העובדים בחברה בנפרד, הרי שבדרך כלל בחגים זו פעילות משותפת של שתי המחלקות ולעיתים גם מאחדים תקציבים לכדי מתנה אחת גדולה. זו יכולה להיות בחירה בין תו שכולל רשתות מזון, גיפט קארד עם מינוף גבוה, או לחלופין מבחר מתנות פיזיות כמו סט סירים, מצעים, גאדג'טים ועוד. בקרב חברות ההייטק מחפשים את הדברים היותר מיוחדים ורבות מהן מעניקות לעובדים גיפט קארד גלובלי פיזי שמתנהג ממש כמו כרטיס אשראי, בו ניתן להשתמש גם בחופשות בחו"ל".

הוא אף מציין את השינוי באופן השימוש בשוברים: "בעבר היה מדובר בעיקר על שוברים פיזיים, כיום לא רק שניתן לרכוש את השוברים עצמם און ליין אלא שהעובד, מקבל המתנה, יכול לבצע באמצעותם קניות און ליין באתרים המקוונים של החברות המובילות, בין אם מדובר במזון או באופנה והנעלה. זוהי המגמה בתחום ואנו נראה יותר ויותר שינויים ושדרוגים באפיק הזה.

"הכרטיס שלנו, למשל, מאפשר שימוש בכל אתרי הסחר האלקטרוני להזמנות און ליין בארץ כגון רשתות מזון ומסעדות, ובעולם כמו אמזון, איביי, נקסט, בוקינג ועוד וכל דבר שרוצים להזמין באינטרנט, כולל משלוח למדינה בה נמצא העובד". מחלקת השירות שלנו היא גלובלית ואנחנו מסוגלים לשלוח גיפט קארד דיגיטלי לעובדים בכל מקום העולם".

שמחי מוסיף כי הכרטיס המדובר הוא של חברת מאסטר קארד העולמית ויכול לשמש גם ככרטיס 'פריפייד'. לדוגמה, הוא יכול להועיל למנהלים בחברות שונות לשימוש בקופה קטנה, בנסיעות בחו"ל וכן הלאה. יש לכרטיס ארנק חכם למגוון שימושים והוא יכול לחסוך למחלקות הכספים זמן עבודה יקר מאוד ולאפשר להם שליטה מדויקת בהוצאות".

להחזיר את הטאץ' אישי

בתשובה לשאלה האם תם עידן המתנות הפיזיות, שמחי מפתיע ועונה שלאו דווקא. "בהפי גיפט אנו מנפקים שוברים מודפסים וגם שוברים דיגיטליים. יש מנהלות רווחה וגם אנשי רכש שהבינו מהשטח, בשיחות מול העובדים שלהם, שמתנה אונליין אינה מתאימה לכל אחד - יש כאלה שמאבדים אותה, או שהיא פשוט נשכחת בים המיילים והמסרונים. במקביל חלק מהמנהלים חשים כי נעלם המגע האישי עם העובד ביום הולדתו. אי לכך ישנן חברות רבות שלאחר שהשתמשו בשוברים דיגיטליים, התחרטו על כך וחזרו להעניק שובר פיזי או גיפט קארד כשי לחג. כמובן שישנן עדיין הרבה חברות, במיוחד כאלו עם פיזור רחב של עובדים או חברות הייטק, שכן משתמשות בשוברים דיגיטליים והדבר חוסך להם התעסקות שמכבידה עליהם"

- לבסוף, האם לדעתך ניתן להכחיד את השימוש בפלסטיק ונייר בזמן הענקת מתנות?

"כאדם שהנושא קרוב לליבו - כולל עריכת שינויים לצמצום השימוש בפלסטיק בחברות הקבוצה - אני יכול לומר שאנחנו עושים ככל האפשר על מנת לצמצם את השימוש בחומרים שאינם מתכלים. כרטיס הגיפט קארד, העשוי מפלסטיק, עדיין מזהם פחות ממתנה ארוזה שנשלחת עם שליח. יחד עם זאת, החלטנו שחלק מהכרטיסים שלנו יודפסו על הנייר עצמו ללא הפלסטיק ולקוחותינו מקבלים זאת בהבנה".

תנו לעובדים שלכם לבחור את המתנה שהם באמת רוצים - Happy Gift Global, גיפט קארד למימוש בארץ והעולם. לפרטים הקליקו כאן>>