תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

בעלי עסקים, הכירו את הכלי שיכול לסייע לכם לעבור את הסערה

המציאות הכלכלית הקשה בעקבות משבר הקורונה, הותירה בעלי עסקים רבים מול שוקת שבורה • כיצד הם יכולים לייצר תזרים חיובי ולייצב את דירוג האשראי?

כלי שיכול לסייע לבעלי עסקים לעבור את משבר הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
כלי שיכול לסייע לבעלי עסקים לעבור את משבר הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף שילוח פיננסים

משבר הקורונה תפס את כולנו לא מוכנים. אין זה פלא: מדובר במשבר שהאנושות בעידן העכשווי לא חוותה כמותו, וכפי שאנו רואים - לא הצליחה להיערך אליו באופן מלא. מבחינה בריאותית נראה שהגל הראשון מאחורינו, אך השלכה מיידית ומשמעותית לא פחות היא כלכלית, והיא ככל הנראה תישאר פה עוד זמן רב מאוד.

ההשפעה על המשק הישראלי מורגשת כמעט בכל צעד שאנחנו עושים, ובכל כיוון שאליו נפנה את מבטנו. מספר המובטלים בארץ חצה את רף המיליון, ושירות התעסוקה העריך כי 125 אלף עסקים נפגעו מהמשבר. התחזית היא כי המצב הנוכחי יביא בהמשך הדרך לקריסתם של עשרות אלפי בתי עסק.

נראה כי הבעיה העיקרית של בעלי העסקים בעת הזו היא הפגיעה ביכולות הפיננסיות שלהם כתוצאה מסגירתם הפתאומית. המציאות הזו מקשה עליהם לקבל אשראי והלוואות מגורמים פיננסיים, שרבים מהם לא רואים בכך מהלך כדאי. התוצאה: אותם עסקים כלל לא יודעים מהיכן יביאו מקורות כספיים כדי לשרוד את הסערה הכלכלית המשתוללת.

"השוק כמו שכולנו רואים נמצא היום בבלגאן גדול, אי-אפשר לפספס את זה", אומר יאיר שילוח, בעלי חברת שילוח פיננסים, המספקת הלוואות חוץ-בנקאיות לבעלי עסקים. "אני מדבר עם בעלי עסקים שעבדו מעולה לפני המשבר. הם פתחו עסק, החזירו את ההשקעה אחרי כמה שנים, בדיוק בימים האלה היו אמורים להתחיל להרוויח, ליהנות מהעסק, לעלות על הסוס - ופתאום הם עברו להפסדים של עשרות אלפי שקלים בחודש.

"ישנם תחומים שלמים שלפי מצב העניינים כרגע לא יהיה להם איך להמשיך. אולמות אירועים ובעלי המקצועות הקשורים אליהם, מסעדות, בתי קפה בתי מלון - גם כאלו שנראה שמתחילים לשוב לפעילות אט-אט - אצלם המצב הקשה ביותר. חשוב לציין שתחום בתי הקפה והמסעדנות תמיד נחשב למסוכן ורבים מהעסקים בו נפתחים ונסגרים במהירות, אבל היום פשוט אין שום דרך להמשיך להתגלגל בענף הזה".

להמשיך לעמוד על הרגליים

המציאות העגומה שמתאר שילוח היא מנת חלקם של עשרות אלפי בעלי עסקים כיום. האחרונים משוועים לתמיכה מהמדינה, אשר, לדבריו, מגיעה במנות קטנות מדי ובקצב איטי מדי עד כה. אבל יש לכך פתרון, בייחוד אם לאותם בעלי עסקים ישנו נכס הרשום על שמם.

"אדם שביקש אשראי ממקור מסוים ולא קיבל אותו - כי ההכנסות שלו לא היו מספקות, או שחזרו לו צ'קים, או הוגדר כבעל חשבון מוגבל - מחפש אלטרנטיבה", מסביר שילוח. "מי שפשט רגל או היה מוגבל לאחרונה - לא יוכל לחזור בקרוב לקבל הלוואות רגילות לעסקים, אז אין לו ברירה: כדי שהעסק שלו ישרוד את התקופה הזאת, הוא חייב למצוא אפשרות אחרת לקבלת הלוואה.

לפרטים נוספים הקליקו כאן >>

"לבעלי עסקים שנמצאים במצב הזה אנחנו מציעים הלוואה כנגד נכס שבבעלותם, אם יש כזה. מדובר בפלטפורמה של הלוואות בין מלווים שיש להם כסף ורוצים לקבל עליו תשואה סבירה יותר מזו שקיימת היום במשק, ומשקיעים אותו דרך הפלטפורמה שלנו, לבין לווים שזקוקים לכסף כיום. אנחנו אנשי עסקים, ממש כמו אותם בעלי עסקים, מסתכלים עליהם בגובה העיניים ומסייעים להם לקבל את האשראי שהם זקוקים לו כעת".

"מדובר בהצעה שמתאימה בעיקר לאנשי עסקים שיש להם נכסים - מלונות, בתים וכדומה", אומר שילוח. "פעם רוב האנשים שהגיעו אלינו היו בעלי דירוג אשראי (BDI) שלילי. היום המצב שונה: לקוחות שלא חלמו להגיע למצב שכזה לפני הקורונה, פונים אלינו גם כן. גם אנשים עם BDI תקין עשויים להגיע אלינו - בעיקר כאלו שיודעים שבעוד זמן קצר הם עלולים להיות מדורגים בדירוג שלילי והדרך לקריסה שלהם תהיה קצרה מאוד.

"אנחנו יכולים להעניק הלוואת גישור עד לחמש שנים, שתאפשר לאותו בעל עסק לשמור על דירוג חיובי ואחרי שהכול יחלוף, לחזור ולקבל הלוואה כמו שהיה רגיל לקבל בעבר. אנו נותנים גם הלוואת שפיצר (סוג ההלוואה הנפוץ ביותר בשוק כיום - י.נ.), במידת הצורך, שיכולה להציע פריסה לעשר עד 25 שנה".

גמישות וזריזות - בלי לוותר על בדיקה קפדנית

כפי שאפשר להבין, התנאי הבסיסי לקבלת הלוואה מהסוג שמציעה שילוח פיננסים הוא קיומו של נכס נדל"ן שישמש כבטוחה. כאשר יש אחד כזה בנמצא, מבקש ההלוואה יוכל לקבל את הכסף הדרוש לו במהרה - אך רק לאחר שנבדק כי אכן יש אופק כלכלי וכדאיות להלוואה. אם מתברר כי הסיכוי שהלווה יצליח לעמוד בתנאי ההלוואה נמוך, היא לא תינתן. "אין לנו עניין במימוש הבטוחה", אומר שילוח ומוסיף: "חשוב להבין, אין הלוואות רעות או הלוואות טובות, יש הלוואה שנכונה לשני הצדדים. כשאתה לוקח אשראי אתה יכול למנף את עצמך ולהימלט מאיזשהו פלונטר, ואתה יכול להסתבך איתו עוד יותר. אנחנו לא רוצים שהלקוחות שלנו יסתבכו, ולא רוצים להסתבך איתם יחד. אם אנחנו לא מבינים בצורה ברורה איך ההלוואה תיפרע, אין עסקה".

"אחד היתרונות הגדולים שלנו מתבטא בזמינות של הכסף", מציין שילוח, "ובגמישות של השירותים שאנו מציעים: לקוח יכול לקבל מאיתנו את ההלוואה בתוך חמישה ימים, עשרה ימים לכל היותר, וכל אנשי המקצוע שלנו זמינים ברמה של שעות. נדרשת לנו יממה אחת בלבד כדי לעשות הערכת שווי, עד שיש לנו דוח מוכן ביד".

"עוד חשוב לציין שאין אצלנו הגבלה מבחינת גובה ההלוואה - הכול תלוי בשווי הנכס קרי הבטוחה", מוסיף שילוח. "אם למישהו יש נכס בשווי 100 מיליון שקל, הוא יוכל לקבל גם 50 מיליון שקל הלוואה. מובן שצריך להיות מינוף עד רף מסוים, אך לא מדובר בקריטריון קבוע: הנתון הזה תלוי בלקוח עצמו, בנתונים של העסק שלו, המקום שבו נמצא הנכס, ה-Loan To Value) LTV - היחס שבין שיעור המימון לבין שווי הנכס - י.נ.) ועוד. דבר חשוב נוסף: איננו גובים תשלום מראש. אנחנו מייעצים, מכוונים את הלקוח לגבי הדרך הנכונה לקבלת הלוואה שתתאים לו, ורק אם הוא אכן נוטל את הלוואה הוא מחויב בתשלום. כך ביכולתנו לספק לו חבל הצלה כלכלי, או כמו שאנחנו אוהבים להגדיר זאת: תוכנית הבראה כלכלית".

אין באמור כדי להוות משום יעוץ או המלצה לקבלת הלוואה ועל הלקוחות לקבל יעוץ פרטני התואם את צרכיהם הייחודיים.

* אי עמידה בפירעון הלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. ההלוואה ניתנת בהתאם לתנאי חברת שילוח פיננסים, ולעמידה תנאי החיתום.

לפרטים נוספים הקליקו כאן >>