תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מהפכת הרפואה ההיברידית: "להיות שם עבור המטופלים בזמן אמת"

הרפואה ההיברידית מציעה מגוון שירותים באמצעות שילוב חכם של אמצעים דיגיטליים עם רפואת קהילה • בכנס מקוון שערכה קופת חולים מאוחדת פרשו ראשיה את חזונם בנוגע לתחום. המנכ"לית סיגל רגב רוזנברג: "ארגוני בריאות במאה ה-21 נדרשים לרפואה שעטופה בחוויית שירות יוצאת דופן, מותאמת אישית, נכונה ואפקטיבית"

הכתבה בשיתוף קופת חולים מאוחדת

מגפת הקורונה תפסה את רובנו לא מוכנים: לא התכוננו לסגר מוחלט שנאלצנו לחיות תחתיו במשך ימים ארוכים; לכך שנצטרך לשמור על ריחוק חברתי; לכך שדברים רבים שלקחנו כמעט כמובנים מאליהם, יהפכו לא זמינים. עוד דבר שלא התכוננו אליו הוא סכנת ההידבקות, בטח ובטח במקומות סגורים: לפתע גם הביקור השבועי בסופר או התור החודשי במספרה נראה קצת מרתיע.

אם הביקורים הללו נתפסים כמרתיעים, מה נגיד על ביקור במרפאה השכונתית? על פגישה אצל רופא מייעץ בבית החולים? רבים נמנעו מקבלת טיפול בזמן הגל הראשן של הקורונה, מחשש שישהו לצד חולה מאומת ויידבקו. אם רק היו יכולים לקבל את הטיפול מהבית, מבלי להידרש להגיע לקופת החולים באופן פיזי, כול ההתחבטויות בנושא היו נחסכות מהם.

ובכן, מתברר שהאפשרות הזו כבר קיימת היום, והיא ניתנת באמצעות שירותי רפואה היברידית - רפואה המציעה למטופל טיפול ושירות רפואי בכל דרך שיבחר: באמצעות מפגש פנים אל פנים עם הרופא שלו, בעזרת התכתבות איתו באמצעים מקוונים ואף באמצעות שיחת וידאו ישירה עימו, מול מסך המחשב בבית. על הבשורה החדשה הרחיבו ראשי קופת החולים מאוחדת, המציעה מזה שנה, עוד לפני ימי הקורונה, שירותי רפואה היברידית ללקוחותיה, בכנס עובדים מיוחד - אירוע מקוון (והיברידי, כמובן), שבו נחשפו השירותים ההיברידיים החדשים שמציעה הקופה.

"הבסיס לכל ארגון בריאות כיום הוא רפואה חזקה, שברגעי האמת זמינה לכל לקוח בזמן ובמקום שהוא או היא זקוקים לה", הסבירה בפתח האירוע מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, על הרציונל שמאחורי השירות ההיברידי שמספקת הקופה. הדרך להצליח היא להיות שם עבור הלקוחות בזמן אמת, והשאיפה היא להעלות כל העת את הרף מבחינת רמת השירות שמוענקת להם. ארגונים מצליחים הם אלו שמשתנים, שנמצאים צעד אחד לפני כולם - ושירות הרפואה ההיברידית הוא דוגמה מצוינת לכך".

ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הרפואה בקופת חולים מאוחדת, הוסיף כי "הרפואה ההיברידית מציעה שינוי ענק בעולם הרפואה, באמצעות שילוב חכם של רפואה דיגיטלית עם רפואת הקהילה. השירות הזה מספק מגוון ערוצים לקשר עם הרופא המטפל, שאותו המטופל מכיר כבר שנים: טיפול במרפאה, פנייה מקוונת בהתכתבות לצורך דברים נקודתיים (אישור מחלה למשל) וטיפול דיגיטלי מהבית. הקשר הוא עם הרופא האישי של המטופל, ולא עם רופא תורן שהוא איננו מכיר, וכך נשמר הרצף הטיפולי".

בדיקות נעשות בבית ומגיעות דרך הענן

הרפואה ההיברידית - שעבור רבים היא ככל הנראה מושג חדש - מאתגרת במשהו את היחסים שבין המטופל לרופא, שהרי כולנו התרגלנו לצורת טיפול אחת במשך שנים - כזו המחייבת מפגש בלתי אמצעי. שירותי הרפואה ההיברידית גובשו במטרה לאפשר את המשך הקשר הזה בין המטופל לבין הרופא, מבלי לוותר על דבר מבחינת היקף הטיפול ורמתו, גם כאשר הדברים נעשים באמצעים אחרים ולא במפגש פנים אל פנים.

"מדובר כאן בגיבוש של תהליך שלם, עוד משלב קביעת התור", הסביר ד"ר מוסינזון. "הוא כולל אפליקציה היברידית מקורית - לא זום ולא וואטסאפ ולא שום תוכנה אחרת שעליה 'מלבישים' את השירות שלנו - אפליקציה שפותחה במיוחד ופועלת בשעות הפעילות של המרפאה, מתוך התיק הרפואי האישי של המטופל, וכאמור: עם הרופא האישי שלו. נוסף על כך, היא מציעה את רמת אבטחת המידע מהגבוהות בעולם, כך שגם מהבחינה הזו מוצע מענה איכותי".

טיפול רפואי מקוון וגמיש - לפרטים על שירותי הרפואה ההיברידית של קופת חולים מאוחדת הקליקו כאן>>

כיצד זה קורה בפועל? ניקח לדוגמה אישה בהיריון: היא יכולה, לבחירתה, לשלב בין ביקורים פיזיים אצל רופא הנשים שלה ואצל אחות ליווי ההיריון שמכירה אותה, לבין ביקורים דיגיטליים אצל אותם רופאים בדיוק, בהתאם למצבה הרפואי. נוסף על כך, היא מקבלת עד לפתח ביתה מארז היריון היברידי שכולל את כל הבדיקות הנדרשות לטובת מעקב היריון מהבית: ערכה למתן שתן, מד לחץ דם, חוברת הדרכה למעקב היריון ועוד. אם קבעה תור דיגיטלי, היא מבצעת את הבדיקות הנדרשות מהבית ומשדרת את התוצאות אל הצוות הרפואי דרך הענן. התוצאות מתקבלות במרפאה בתוך 60 שניות - הכול מתנהל כמו בבדיקה שגרתית במרפאה.

דוגמה נוספת שהובאה בכנס עסקה במטופל שחלה במחלה קשה ולא זוכה לשירותי הרפואה ההיברידית. וכך, הוא נאלץ לכתת את רגליו מיועץ ליועץ ומרופא לרופא, ולעיתים מוציא הון עתק עבור טיפולים וגם עבור טיסות למומחים שונים בחו"ל. בזכות הרפואה ההיברידית יכול אותו מטופל לבצע את הביקורים מהבית, מבלי להתאמץ ולהגיע למרפאות שונות, ויותר מזה - הוא יכול לאתר את הרופא הטוב ביותר עבורו בארץ ובעולם, ולקבל חוות דעת שנייה גם מרופאים שנמצאים מעבר לים.

"ארגוני בריאות במאה ה-21 נדרשים לרפואה שעטופה בחוויית שירות יוצאת דופן", ציינה בהקשר לכך רגב רוזנברג. "רפואה מותאמת אישית, נכונה ואפקטיבית, רפואה איכותית שבאה לידי ביטוי במגוון ערוצים, היכן, מתי ובאופן שהלקוח רוצה וזקוק לה.

"זו צריכה להיות רפואה ראשונית יועצת, תומכת ושומרת על קשר, אשר מנטרת ומלווה את החולים - קשישים, נשים בהיריון, חולים כרוניים, חולים מורכבים. אנחנו מדברים על חוויית שירות אשר משלימה את שירותי הרפואה ומעניקה את התמיכה הנדרשת כדי להפוך אותה לטובה יותר, כדי לעטוף את הלקוח והמטופל כל הזמן, לא לעזוב אותו ולהיות שם תמיד לצידו", היא הוסיפה.

הקורונה האיצה את המעבר לרפואה באמצעים דיגיטליים

כפי שאפשר להבין, שירותי רפואה היברידיים היו כאן לפני פרוץ המגפה. עם זאת, המציאות החדשה, שהביאה את רובנו להימנע מיציאה מהבית שלא לצורך - בין אם מבחירה ובין אם מכורח ההגבלות שהוטלו מצד המדינה - זירזה את התהליכים והפכה את השימוש בשירותים הללו לשכיח יותר.

"בתקופת הקורונה השירות אכן הפך חיוני עוד יותר", סיפר ד"ר מוסינזון. "לצד הדברים השליליים שהתקופה הזו הביאה איתה, זו הייתה שעתה הגדולה של הרפואה ההיברידית: במרץ ואפריל, חודשי הסגר הגדול, ראינו קפיצה של קרוב ל-1,000% בהיקף הטיפולים מרחוק. כך המטופלים צמצמו משמעותית את החשיפה שלהם למחלות מידבקות, ואנחנו הורדנו את העומס במרפאות - ואפילו העלינו את האיכות של הטיפול הרפואי.

"בזמנו, כשהקמנו את השירות, חשבנו על כך שהוא ייתן מענה חירום לסוגיות שונות, אבל לא חשבנו שנידרש למענה מקיף ורחב כל כך, ובכאלו היקפים. כיום כ-1,200 רופאים ודיאטניות מעניקים טיפול היברידי דרך קופת חולים מאוחדת".

"נכנסנו למשבר הקורונה מוכנים ביכולת להעניק רפואה איכותית בזמן הסגר", הוסיפה רגב רוזנברג. "הכול נעשה לא רק בשביל עצמנו ולא רק בשביל הצוותים, אלא כדי לשנות באמת את עולם הבריאות בישראל.

"הבסיס לכל העשייה שלנו הוא תחושה של שליחות אמיתית, עם אחריות כנה לבריאות של הלקוחות שלנו. לטפל בכל אחד ואחד מהם ממש כמו שהיינו מטפלים בבני המשפחה שלנו. מכאן מגיע השירות החדש: כך אנחנו יוצרים אמון ושותפות עם 1.2 מיליון מבוטחי הקופה, ושומרים יחד על הדבר החשוב להם ביותר - הבריאות שלהם".

שירותים חדשים בדרך

כאמור, שירותי הרפואה ההיברידית של מאוחדת מוצעים ללקוחותיה מזה כשנה, ובעתיד הקרוב והרחוק צפויים להתווסף אליהם עוד כמה וכמה כלים חשובים, וביניהם: מיון היברידי שאמור להיפתח כבר בימים הקרובים, ויספק שירותי רפואה דחופה גם מרחוק; שירות MULTI-VIDEO שיאפשר שיחות וידאו רפואיות עם כמה משתתפים, מול הרופא; ושירות SMART TV, לקבלת שירות רפואי היברידי בצורה קלה ונוחה במיוחד - דרך הטלוויזיה החכמה.

"אנחנו מציעים כיום שירותי רפואה היברידית בתחומים רבים מאוד: רפואת משפחה, רפואת עור, רפואת ילדים, פסיכיאטריה, תזונה, קשב וריכוז, כירורגיה, נוירולוגיה, קלינאות תקשורת ועוד. החזון שלנו הוא שכל שירותי הרפואה שלנו יהיו היברידיים מקצה אל קצה. יש לנו עוד הרבה מאוד מוצרים בפיתוח, וכך נוכל לממש את החלום - להיות קופת החולים ההיברידית האמיתית הראשונה בארץ ובעולם", סיכמה רגב רוזנברג.

מאוחדת היברידית - שירותי רפואה זמינים בערוצים מקוונים מכל מקום. לפרטים הקליקו כאן>>