תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"על אף משבר הקורונה, HIT מכון טכנולוגי חולון נמצא בתנופה אקדמית ותשתיתית גדולה"

שמואל גולדברג, מנכ"ל HIT, מספר על אתגרי השנה החולפת ואלה הניצבים בפתחה של שנת הלימודים, ביניהם תוכנית לימודים חדשה ב"טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה"

הכתבה מטעם HIT מכון טכנולוגי חולון 

משבר הקורונה העצים והעלה לתודעה את הצורך האקוטי בשירותי רפואה מרחוק. ההתקדמות האדירה שחלה בשנים האחרונות יחד עם ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיות הרפואיות, מדגישות יותר מתמיד את הצורך בהכשרת מומחים בתחומים של מחקר ופיתוח, הנדסת אנוש אבטחת מידע, הנגשת מידע, עדכון וייעול מודלים שונים של טיפול וייעול מערכות בריאות.

מי שמבקש לעמוד בחוד החנית של השינוי הזה הוא HIT - המכון הטכנולוגי בחולון אשר פותח באוקטובר הקרוב תוכנית לימודים חדשה בשם "טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה". "התוכנית החדשה במכון היא פורצת דרך של ממש בישראל ובעולם", מציין שמואל גולדברג, מנכ"ל המכון. "היא תשלב בין טכנולוגיה לרפואה ובוגרי התוכנית יוכלו אף להמשיך ממנה למסלול לימודי רפואה תוך השלמה של 4 שנות לימוד נוספות בלבד, בארץ או בחו"ל. לחילופין, הם יוכלו כמובן להשתלב בתחומי הביומד, האינפומד וההייטק".

HIT מכון טכנולוגי חולון נוסד בשנת 1969 בתור שלוחה של אוניברסיטת תל אביב לחינוך טכנולוגי ובשנת 1999 קיבל מעמד והכרה כמוסד אקדמאי עצמאי המוסמך להעניק תארים לתלמידיו. נכון להיום לומדים במוסד הנחשב כ- 4500 סטודנטים ב-5 פקולטות, כאשר התוכנית החדשה עתידה להפוך לפקולטה השישית. "למרות משבר הקורונה אנו נמצאים בתנופה אקדמית ותשתיתית גדולה", מוסיף גולדברג, "במהלך השנים הרחבנו מאוד את היקף תחומי הלימוד במכון והם כוללים כיום את הפקולטות הבאות: הפקולטה למדעים, הפקולטה להנדסה, הפקולטה לעיצוב, הפקולטה לטכנולוגיות למידה והפקולטה לניהול טכנולוגיה. בנוסף המכון כולל גם בית ספר ללימודי תעודה והשתלמויות ומכינה קדם אקדמית. במסגרת זו יש לנו פרויקט יפה עם גדוד הנח"ל החרדי, 'נצח יהודה', שחייליו מגיעים מהמגזר החרדי ומשלימים אצלנו בגרויות".

שמואל גולדברג, מנכ"ל HIT, מכון טכנולוגי חולון
 שמואל גולדברג, מנכ"ל HIT, מכון טכנולוגי חולון

לפרטים על התוכנית לתואר ראשון בטכנולוגיות דיגיטליות לרפואה הקליקו כאן>>

מה מייחד בעיניך את המכון?

"ללא ספק החיבור שלו לתעשייה. רוב הסטודנטים שלנו נחשפים החל מהשנה השנייה ללימודיהם לחברות תעשייה ולהייטק ואנו מעודדים אותם לעשות את פרויקט הגמר שלהם באותם ארגונים. אחד היעדים שלנו שכבר מתחיל להתממש הוא כניסת חברות גדולות במשק אל תוך המכון באמצעות שיתופי פעולה והקמת מעבדות משותפות, בהן הסטודנטים יכולים להתנסות בעבודה בעולם האמיתי. ממש לאחרונה הושקה מעבדה משותפת למכון הטכנולוגי ולחברת שח"מ מקורות, המיועדת לחיזוי תקלות עתידיות במשק המים ואני גאה לומר שלא מעט חברות 'מחזרות' אחרינו מתוך רצון למסד שיתופי פעולה דומים".

"המעונות יצעידו את המכון קדימה"

גולדברג בן 58, נשוי לשפרה ואב ל-4 ילדים. בצבא שירת בקבע בתפקידי תפעול, רכש ושלישות. בתפקידו האחרון שימש עוזר למפקד ממכ"א לארגון ותפעול. הוא מחזיק בתואר ראשון במדעי המדינה, סוציולוגיה וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני במדעי המדינה ואסטרטגיה מאוניברסיטת חיפה.

את עבודתו במכון החל לפני כ- 16 שנה וכמנכ"ל HIT הוא מכהן ב-4 וחצי השנים האחרונות. לפני כן, שימש כסמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה. גולדברג דוגל במדיניות של שיתוף פעולה והדדיות: "הדרך היחידה להתקדמות היא באמצעות מאמץ הדדי ועבודה משותפת. דלתי תמיד פתוחה בפני כל אנשי הסגל האקדמי והמינהלי וכמובן בפני אגודת הסטודנטים והסטודנטים כאחד. אני מאמין גם בעבודה משותפת עם הרשות המקומית וקשרינו ההדוקים וארוכי השנים עם עיריית חולון יעידו על כך".

ציון דרך חשוב בקריירה שלו ובהתפתחות המכון הוא פרויקט המעונות שהנחת אבן הפינה שלו התקיימה לפני ימים. פרויקט מורכב אותו הוביל במשותף עם נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב. "משנת 2005 ניסה המכון לקדם את הקמתו של בניין מעונות הסטודנטים החדש אך נתקל בקשיים רבים", הוא מספר, "לשמחתי הרבה הצלחתי להוציא את הפרויקט אל הפועל והבניין ייחנך בשנת 2022. אני מאמין שהוא יצעיד את המכון כמו גם את העיר חולון קדימה. מדובר בפרויקט מורכב ביותר מבחינה משפטית ופיננסית כי למעונות יש ביקוש עצום לא רק מצד סטודנטים מהפריפריה, אלא מצד סטודנטים מחו"ל המבקשים לבוא וללמוד אצלנו, כמו גם מרצים אורחים המעוניינים להתארח כאן".

מהם האתגרים עימם אתה מתמודד כיום כמנכ"ל הארגון?

"האתגר הגדול והנוכחי נוגע כמובן למשבר הקורונה. צריך לדעת למצוא את האיזון בין הצרכים האקדמיים להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול וכמובן גם לדאוג לרווחת העובדים. מדובר באתגר תקציבי ואנושי בו זמנית ואני רואה אותו כמשימה ראשונה במעלה הן בפן הכלכלי והן בפן האנושי. אתגר נוסף שהמכון צלח זה מכבר בצורה מעוררת התפעלות בעיני, הוא המעבר המהיר ללימוד מרחוק. גם כאן שילוב הידיים והמחוייבות הבלתי מתפשרת של אנשי המקצוע מכמה פקולטות הביאו לכך שמעל 1,200 קורסים הוסבו ללמידה מרחוק במהירות שיא. בפועל אנו נמצאים לאחר שני סמסטרים בהם לימדנו דרך הזום תוך מאמץ בלתי פוסק לשמור על איכות הלימודים. בקרוב כ-1,500 סטודנטים חדשים יחלו את שנת הלימודים הראשונה שלהם במכון, כאשר רובם כלל לא ביקרו בקמפוס כי הימים הפתוחים נערכו בזום. זהו עוד אתגר שאנו נקראים אליו ומבטא את רוח התקופה ואת הקשיים שהיא מציבה בפנינו".

לפרטים על התוכנית לתואר ראשון בטכנולוגיות דיגיטליות לרפואה הקליקו כאן>>