תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

קטן, קל ובעל יכולות גבוהות: בחירת מחשב נייד נכונה תסייע לכם בפעילות העסקית

שטח איחסון גדול, זיכרון מהיר, עמידות בפני זעזועים, שירות ועוד, וכל זאת במחשב קטן ונוח שניתן לנייד ממקום למקום • הבחירה של מחשב נייד יעיל לפעילות עסקית דורשת תשומת לב לכמה וכמה פרמטרים

ExpertBook B9 Asus, מחשב נייד המותאם במיוחד לאנשי עסקים / צילום: Asus
ExpertBook B9 Asus, מחשב נייד המותאם במיוחד לאנשי עסקים / צילום: Asus

הכתבה בשיתוף Asus

שוק המחשבים הניידים הוא אחד הגדולים בישראל במגזר הטכנולוגי. על פי נתוני חברת המחקר IDC, כ-121 אלף מחשבים ניידים נמכרו רק ברבעון הראשון של שנת 2020. משבר הקורונה הדגיש עבור אנשי עסקים רבים את חשיבות הבחירה במחשב נייד נכון עבורם. כיום נדרשת יותר הסתמכות על פגישות מרחוק, שיחות וידאו, עיבוד מידע רב ועוד. כל אלו אף הגדילו את מספר הדרישות שהמחשב הנייד צריך לעמוד בהן.

אז איך, אם כן, בוחרים את המחשב הנייד המתאים ביותר לצרכים המורכבים של המשתמש העסקי? זו שאלה שרבים שואלים עצמם לפני הרכישה:

הגודל בהחלט קובע וגם המשקל והעמידות

אחת הדרישות המרכזיות ממחשבים ניידים נוגעת לגודל ולמשקל. המחשב צריך להיות קטן, אך לא קטן מדי, קל לנשיאה, ובמקביל גם לשמור על ביצועים גבוהים. במקרים רבים, האחד בא על חשבון השני. מחשבים קטנים נוטים להיות בעלי ביצועים פחות טובים לעומת מחשבים גדולים וכבדים.

על כן מחשב קל עם יכולות גבוהות נדרש למי שצריכים להתנייד איתו לעיתים ממקום למקום; מעבר לכך שהוא ניתן לנשיאה, חשוב לבדוק שאפשר יהיה לעבוד איתו בתנאים מגוונים ומשתנים.

מחשב לשימוש עסקי בעיקר עבור מי שניידים בעבודתם, צריך להיות עמיד לתנאי זעזועים בנסיעה, לטמפרטורות משתנות ולחבלות. מחשבים רבים ניזוקים במהלך נסיעה, כאשר הם מיטלטלים, או בחשיפה לטמפרטורות חמות או קרות מדי, זאת למרות שהדבר ניתן למניעה.

ExpertBook B9 Asus, לעבוד בכל מקום ובכל זמן / צילום: Asus
 ExpertBook B9 Asus, לעבוד בכל מקום ובכל זמן / צילום: Asus

רמת ביצועים גבוהה

לצד הגודל, כאמור, רמת הביצועים של המחשב מאוד חשובה. בעיקר לאלו שעושים שימוש בתוכנות שונות ומנהלים שיחות וידאו. יכולת הביצוע של מחשב נייד לבעלי עסקים נמדדת במספר פרמטרים. אחד מהם הוא גודל הכונן הקשיח. כיום אמנם משתמשים הולכים ומסתמכים יותר ויותר על שירותי ענן כמו Google Drive, Dropbox, OneDrive ועוד, אך הם משמשים בעיקר לגיבוי ולגישה ממחשבים אחרים במצבי אין ברירה. לכן נפח שטח האיחסון של המחשב הנייד חשוב ומהותי. לנפח האיחסון נוסיף את נושא הזיכרון החיצוני (RAM), דבר שמשפיע על מהירות העבודה של המחשב, זמן הפתיחה של חלונות ועוד. סוג המעבד והמהירות שלו הוא עוד מרכיב שמשפיע על ביצועי המחשב.

לצד זאת, מחשב נייד לאנשי עסקים אמור לשמש אותם במגוון רחב של מצבים. משום כך חשוב שבנוסף לפרמטרים שמשפיעים על מקום האיחסון והמהירות, הוא יכלול גם אלמנטים שונים שמאפשרים לו להתחבר לכל מיני מערכות. למשל, חיבור USB מהיר להתקנים חיצוניים, חיבורים למקרנים (כמו HDMI), שמאפשרים להציג את התוכן על מסכים וכבל רשת.

הכירו את ExpertBook B9 Asus >>

חיי סוללה ארוכים

פרמטר נוסף שיש להביא בחשבון בבחירת מחשב נייד, ובוודאי אחד לאנשי עסקים שנמצאים בתנועה - הוא הסוללה. עד לשנים האחרונות, נושא הסוללה היה אחת מנקודות התורפה הגדולות של המחשבים הניידים. אנשי עסקים רבים נדרשים לעבוד שלא ליד שקע חשמלי במשך שעות רבות. כמו למשל עורכי דין שמתנהלים מחדר דיונים אחד למשנהו בבתי משפט, רואי חשבון שמבצעים ביקורים אצל לקוחות ועוד. חיי סוללה קצרים מדי, פירושם קטיעה של העבודה השוטפת.

אם בעבר סוללות של מחשבים ניידים היו מחזיקות בממוצע בין שעתיים לחמש שעות ללא טעינה, כיום ניתן למצוא בשוק גם מחשבים ניידים עם סוללה שיכולה להספיק ל-12 שעות ואף יותר.

הכירו את ה- ExpertBook B9

אחת החברות המוכרות שמובילה את שוק המחשבים הניידים היא Asus, המתמחה גם במחשבים ניידים הממוקדים בקהל היעד של עולם העסקים. לאחרונה, השיקה החברה את דגם ה-ExpertBook B9 שלה, שעוצב במיוחד כדי לענות על הדרישות המגוונות של אנשי עסקים.

המחשב עצמו קטן, אך לא קטן מדי, וקל. יש לו מסך של 14 אינץ', שמספיק לתצוגה גדולה, ומשקלו הוא 870 גרם. זאת בהשוואה למחשבים אחרים בקטגוריית המחשבים הקלים ששוקלים בערך 1.5 ק"ג בממוצע. למרות שהמחשב קל וקטן, על מנת לענות על הצרכים המגוונים של אנשי עסקים, תמצאו בו חומרה מתקדמת ורמת ביצועים גבוהה. למשל, בחירה בין גרסת i5 או i7 החדשה יותר של מעבד אינטל ונפח איחסון שמגיע מ-512 ג'יגה ויכול להגיע גם עד לארבעה טרה בייט. מדובר בזיכרון איחסון מהיר מסוג M.2 NVMe PCIe, שבעזרתו יכול המשתמש לעבוד במהירות רבה וביעילות. עוד במפרט של המחשב: זיכרון חיצוני של 8GB או 16GB 2133MHz DDR3 וכל החיבורים הנדרשים כדי להתממשק לממשקים חיצוניים (HDMI, USB 3.1, Thunderbolt 3 USB-C, כבל רשת ועוד).

על הלפטופ להיות קל לנשיאה ולשמור על ביצועים גבוהים / צילום: Asus
 על הלפטופ להיות קל לנשיאה ולשמור על ביצועים גבוהים / צילום: Asus

בנוסף, המחשב מגיע עם טכנולוגיה שנקראת RAID 1, שמשמעותה היא עבודה עם שני כוננים במקביל לשם גיבוי. כל מידע שנמצא על הדיסק הקשיח מועתק באופן אוטומטי גם לדיסק הנוסף, כך שאם כונן אחד נופל/מתקלקל - ניתן לגשת למידע מהגיבוי בכונן השני. אופציית עבודה נוספת היא של RAID 0, בה בכל אחד מהכוננים מאוחסן מידע שונה, וכך יש בנמצא שטח איחסון רחב על חשבון יכולת הגיבוי.

מאחר שמדובר במחשב נייד לעסקים, הוא מגיע עם סוללה WHrs33, שהקיבולת שלה מספיקה לעד 12 שעות עבודה ללא הטענה, כתלות בשימוש. בקרוב תהיה ל- ExpertBook B9 גרסה מתקדמת יותר עם סוללה שתוכל לספק זמן עבודה של עד 24 שעות ללא הטענה, כתלות בשימוש. הלפטופ עצמו עמיד בפני זעזועים והוא בעל תקן MIL-STD 810G, תקן צבאי אמריקאי לעמידות שכזו. בנוסף, הוא מגיע עם מקלדת חסינה בפני נוזלים (עד 66 סמ"ק). כמו כן, למחשב ארבעה מיקרופונים לסינון רעשים המתאימים במיוחד לשיחות וידאו והרצאות מרחוק ותמיכה בשירותי Alexa.

ב-Asus מציינים כי אחד הפרמטרים שמייחדים את המחשב והופכים אותו מתאים במיוחד לאנשי עסקים הוא מתן שירות באתר הלקוח למשך שלוש שנים במסגרת האחריות מיום הרכישה ללא תשלום נוסף. החברה מספקת שירות תיקונים, Local on site service, של טכנאי שמגיע אל הלקוח לכל כתובת שיבחר תוך יום עסקים אחד מרגע פתיחת הקריאה ובמידה שכל החלקים קיימים במלאי בארץ. השירותים הללו מסייעים לפתור תקלות שבמקרים רגילים עשויות לקצר את חיי המחשב.

ExpertBook B9 Asus - מחשב נייד ייעודי לאנשי עסקים. לפרטים הקליקו כאן>>