תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לא רק תיירות: האם לישראלים כדאי להשקיע בנכסים בדובאי?

למעוניינים בהשקעות נדל"ן מעבר לים נולד יעד חדש לבחינה – דובאי שבאיחוד האמירויות • האם מדובר ביעד אטרקטיבי? ומה צריך לדעת לפני שנכנסים להשקעה שכזו באזור?

דובאי. צריך לדעת איך לנהל את העסקה באמירות / צילום: רפיק' ח'ורי
דובאי. צריך לדעת איך לנהל את העסקה באמירות / צילום: רפיק' ח'ורי

הכתבה בשיתוף רימקס סחר והשקעות

אחד היתרונות של נירמול מערכת היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הוא פתיחת האפשרויות הכלכליות למשקיעים בדובאי. עבור ישראלים רבים, בייחוד אלו המחפשים השקעות נדל"ן מעבר לים, דובאי מהווה אפיק השקעה נוסף שמעניין לבחון אותו. השאלות הן: למי מתאימה השקעה ביעד שכזה? ומה יש לקחת בחשבון כשבוחנים השקעת נדל"ן במקום לא מוכר? למשל תשואה, מיסוי ופערים תרבותיים.

איחוד האמירויות בכלל, ודובאי, המהווה חלק ממנה, בפרט, מושכות כבר יותר מעשור משקיעים רבים, במגוון רחב של תחומים, החל מנדל"ן ועד לטכנולוגיה. לכך יש כמה סיבות מרכזיות. ראשית כלכלתה הצומחת של איחוד האמירויות. התוצר במדינה עלה בעשור האחרון בכ-45%, במחירים שוטפים, על פי נתוני הבנק העולמי. שנית, הבירוקרטיה באמירות, שמבקשת למשוך אליה משקיעים זרים, נחשבת לנמוכה בהשוואה למדינות אחרות בעולם. בנוסף, גם המיסוי בה הוא אטרקטיבי. כך, למשל, משקיעים זרים נהנים מפטור מלא ממס על רווחים והשקעות, הטבה שנחשבת חריגה בהשוואה לשווקים מובילים באירופה ובארה"ב.

כמה סוגי השקעות

"דובאי הפכה להיות ניו יורק של המזרח התיכון", אומר עו"ד רו"ח ג'ריס דחדולי, מייסד ובעלי חברת רימקס סחר והשקעות, העוסקת בהשקעות נדל"ן בארץ וברחבי העולם ומשמשת כזכיין הראשי לנדל"ן מסחרי של רי/מקס ישראל. "כיום ישראלים יכולים להשקיע בנכס בדובאי, שיירשם בטאבו על שמם ולזכות בהכנסה קבועה משכירות ו/או מתשואה על מכירת הנכס בעוד כמה שנים", הוא מוסיף.

שוק השקעות הנדל"ן בדובאי הוא מגוון, אך כולל כמה וכמה סוגי השקעות שמתאימים למשקיעים זרים, כפי שמפרט דחדולי: "ניתן להשקיע בדירות מגורים שמושכרות לכל מיני גופים וחברות, בדירות סטודיו שמושכרות לחברות בינלאומיות וגם בחדרים במלונות". לגבי האופציה השלישית הוא מסביר כי מדובר בפרויקטים שמנוהלים על ידי חברות בינלאומיות ששוכרות את החדר במלון מהמשקיע ל-7-10 שנים".

כיום, מציעה רימקס סחר והשקעות למשקיעים ישראלים לרכוש נכסים בדובאי, לרשום אותם על שמם בטאבו ולהרוויח מהשכירות ומעליית הערך. כל זאת, כאשר היא מנהלת עבורם את הנכס בדובאי, כשם שהיא מנהלת נכסים עבור לקוחותיה ביעדים מרכזיים אחרים בעולם.

עו"ד רו"ח ג'ריס דחדולי, מייסד ובעלי חברת רימקס סחר והשקעות / צילום: רפיק' ח'ורי
 עו"ד רו"ח ג'ריס דחדולי, מייסד ובעלי חברת רימקס סחר והשקעות / צילום: רפיק' ח'ורי

הטבות מיסוי ומדיניות כלכלית ברורה

באיחוד האמירויות, כאמור, יש פטור מלא ממיסוי על רווחים והשקעות. "מדובר בחלק מהמדיניות של האמירים ששולטים במדינה, שהחליטו להפוך אותה למגנט למשקיעים זרים", מסביר רמי יום טוב קסבי, מהנדס ומנכ"ל שותף ברימקס סחר והשקעות. ומה עם החשש שאולי בעתיד, כשיתגברו ההשקעות במקום יעלה המס? על כך הוא משיב כי "איחוד האמירויות הוכיחה את עצמה כמדינה מאוד עקבית ויציבה בהחלטות שלה. גם כשהחליטו להטיל מע"מ במדינה, הודיעו על כך חמש שנים מראש. כרגע, אין צפי להטלת מיסוי על השקעות. זה סוד ההצלחה של המדינה - המדיניות הכלכלית הברורה והשקופה שלה".

הטבות המיסוי מאפשרת למשקיעים פוטנציאל רווח כפול. אחד, באמצעות הגדלת התשואה על השכירות החודשית מהנכס. ובנוסף לכך לדברי דחדולי "הצפי הוא לעלייה בערך הנכסים בדובאי, ואפילו משמעותית, מה שיכול להקפיץ את התשואה ממכירת הנכס".

רמי יום טוב קסבי, מהנדס ומנכ"ל שותף, רימקס סחר והשקעות / צילום: נטלי קסבי
 רמי יום טוב קסבי, מהנדס ומנכ"ל שותף, רימקס סחר והשקעות / צילום: נטלי קסבי

מנטליות שונה בעסקים

כשמדברים על עסקים בין ישראל לאיחוד האמירויות, אחת התובנות המרכזיות שהגיעו אליהן אנשי עסקים מכאן וגם משם, נוגעת לפערי המנטליות. קיים שוני בין האופן שבו עושים עסקים בישראל לאופן שבו מורגלים לכך באיחוד האמירויות. הדבר מדגיש את הצורך במתווכים שמכירים את התרבות המקומית ויודעים לנהל את העסקים בצורה נכונה.

"צריך לדעת איך לנהל את העסקה שם ולהימנע מהאגרסיביות שהיא אולי יתרון של המשקיע הישראלי במקומות מסוימים, אבל עלולה להפריע במקומות אחרים", אומר רמי קסבי. "לכן אנחנו מציעים עסקאות מובנות למשקיעים, שבהן המשקיע קונה נכס והוא מושכר באופן אוטומטי עם חוזה רשמי. כך שחוץ מהחתימה על החוזה, אין עוד מגע בין המשקיע, היזם והשוכר. הכל מתנהל דרכנו והמשקיע לא צריך להתערב בניהול".

"המדינה היא שחקנית משמעותית בעסקאות"

כאמור, בעקבות ההיכרות שלה עם השוק בדובאי מנסה רימקס סחר והשקעות להכניס משקיעים זרים לאיחוד האמירויות. הדבר נעשה במספר דרכים: "אנחנו מכירים את הראש הישראלי. לכן אנחנו מנסים לייצר הזדמנויות השקעה שלא נדרש עבורן 100 אחוז מההון העצמי" אומר דחדולי, "אפשר לבוא עם 50% מההון ואת היתרה לשלם בתשלומים, בהתאם לקצב התקדמות הבנייה של הפרויקט שבו מושקע הכסף, בין אם מדובר בבניין דירות להשכרה, דירות סטודיו או חדר במלון. כאשר חלק מהתשלומים ניתן לממן באמצעות השכירות שמקבלים מהנכס". דחדולי מדגיש כי בין אם הכסף משולם באופן מלא בהון העצמי או בתשלומים, הנכס שאותו המשקיע רוכש נרשם באופן מלא בטאבו על שמו. הוא מקבל את הרווחים מהשכירות ואת התשואה על מכירת הנכס, בניכוי דמי הניהול השוטף.

לדבריו, הנכסים להשקעה נעים בטווח רחב של הון התחלתי נדרש. "אנחנו משווקים בדובאי נכסים בטווח מחירים של מיליון שקל ועד שני מיליון. כמובן שיש השקעות בסכומים גבוהים יותר עבור משקיעים אמידים".

דובאי מראה מלמעלה. נפתחה למשקיעים ישראלים / צילום: רפיק' ח'ורי
 דובאי מראה מלמעלה. נפתחה למשקיעים ישראלים / צילום: רפיק' ח'ורי

"חשוב להבין", אומר רמי קסבי, "שבדובאי המדינה היא שחקנית יותר משמעותית בעסקאות האלה וזה יתרון. המדינה מחזיקה בפרויקטים ויכולה להחליף קבלנים אם העסק נתקע. כל זאת מבלי שהדבר ישפיע על המשקיע או ישחוק את ההון שלו, אין הפרות. זה מחזק את הביטחון של ההשקעה".

דחדולי מוסיף כי בחברה מנסים כיום למצוא אפשרות למתן בטוחות נוספות למשקיעים, בדמות ערבות בנקאית למשל. "אנחנו עורכים בירור מול בנק ישראל אם אפשר לקבל הלוואה כאן בישראל, לטובת רכש בדובאי, ושיעבוד הנכס, בדיוק בדומה לעסקת רכישה בארץ. זה יהווה תמריץ גדול להשקעות באמירות".

ולסיום מגלים דחדולי ורמי קסבי כי כחלק מפעילותה העולמית במדינות המפרץ רימקס סחר והשקעות כבר חושבת קדימה. "אנחנו מעוניינים לפרוס כנפיים בכל מדינות האזור, מחכים לנירמול יחסים פוטנציאלי עם סעודיה, ומעבר לכך פועלים להביא גם משקיעים ממדינות המפרץ לישראל", אומר דחדולי לסיכום.

פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.