תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

קופות גמל להשקעה - מה הן מציעות לחוסכים?

אל תתבלבלו - קופת גמל להשקעה היא מכשיר פיננסי לחיסכון עצמאי, השונה מקופת הגמל המסורתית • למי היא עשויה להתאים? ואילו יתרונות יכולים למצוא בה העמיתים?

הכתבה בשיתוף אנליסט

קופות גמל להשקעה הן אפיק חיסכון והשקעה חדש יחסית. רבים נוטים לבלבל בינן לבין קופות הגמל המסורתיות, אלו שבמרבית המקרים מנוהלות עבורנו כשכירים, דרך מקום העבודה. אולם קופת הגמל להשקעה היא אפיק חיסכון שונה, אשר ניתן לחסוך דרכו באופן עצמאי.

לדברי שמעון אוליאל, מנהל מחלקת מחקר בבית ההשקעות "אנליסט", חיסכון באמצעות קופת גמל להשקעה מביא עימו כמה וכמה יתרונות - ביניהם נזילות, גמישות רבה במעבר בין מסלולים וגופי ניהול שונים, עלויות נמוכות בדמי ניהול והטבות מס. הוא מוסיף "כי לאורך זמן חיסכון בגמל להשקעה עשוי להניב חיסכון גדול בהשוואה לזה שיתקבל באפיקים אחרים כמו תיקי השקעות, פוליסות חיסכון ותוכניות חיסכון בבנקים. זהו אפיק השקעה אטרקטיבי ל-70 אלף שקל הראשונים שיש לחוסך, מדי שנה".

לפרטים על קופת גמל להשקעה הקליקו כאן>>

לאחרונה אישרה ועדת הכספים בכנסת תקנות ניוד חדשות לקופות הגמל להשקעה עבור עמיתים המעוניינים להעביר את הכספים שצברו בין גופים מנהלים וליהנות מהטבות מס. חוסכים מבוגרים יוכלו להעביר את הצבירה שלהם מקופת הגמל להשקעה לקופת גמל לקצבה - ובדרך זו ליהנות מקצבה חודשית (פנסיה) פטורה ממס. אוליאל מסביר כי השינויים הללו צפויים לשפר את מצב החוסכים, להגביר את התחרות בין הגופים השונים ויכולים להוביל לחיסכון משמעותי בדמי ניהול.

עוד הוא מציין כי ״קופת גמל להשקעה מתאימה לחוסכים צעירים ומבוגרים; מאפשרת חיסכון בסכום חד פעמי או בהפקדות שוטפות ואין בה סכום מינימלי לחיסכון. כיום יש תקרת הפקדה שנתית בסך של כ-70 אלף שקל לכל חוסך בכלל קופות הגמל להשקעה שלו ומדובר בסכום לא מבוטל לחיסכון״.

* לאנליסט קופות גמל בע"מ זיקה למוצרים המנוהלים והמשווקים על ידה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק פנסיוני ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני המתחשב בנתוניו ובצרכיו המיוחדים של כל אדם. המידע שמופיע לעיל הינו מידע תמציתי בלבד, ואין בו כדי למצות או להוות תחליף להוראות כל דין, רשות מוסמכת או נהלי החברה והוא רלבנטי למועד פרסומו.

לפרטים על קופת גמל להשקעה הקליקו כאן>>