תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לא רק סמל סטטוס: החידושים והטרנדים בעולם שעוני היוקרה

על הירח, באולימפיאדה ובסרטי ג'יימס בונד - מותג שעוני OMEGA לא מפסיק לחדש • מה הוא מציע לנו בעת הנוכחית ובעתיד הקרוב?

שעון אומגה. חלק מהאישיות, ההופעה והתדמית / צילום: מתוך קמפיין אומגה, באדיבות רולטיים גרופ
שעון אומגה. חלק מהאישיות, ההופעה והתדמית / צילום: מתוך קמפיין אומגה, באדיבות רולטיים גרופ

הכתבה מטעם רולטיים - יבואנית מותג OMEGA בישראל 

כשמיכל חמצן התפוצץ על סיפון משימת "אפולו 13" בשנת 1970, נקלעו האסטרונאוטים בדרכם לירח למצב מסוכן; הם היו צריכים לבצע תיקון מסלול שיימשך 14 שניות בדיוק ללא שימוש במחשב (בגלל בעיות סוללה חמורות). למרבה המזל, הם צוידו מראש בשעון בעל מנגנון מכני כרונוגרף - OMEGA Speedmaster Professional, בעזרתו הם תזמנו את התיקון והצליחו לשוב הביתה בשלום.

אותו שעון Speedmaster, שזכה לכינוי "שעון הירח", ליווה האסטרונאוטים בנחיתה הראשונה על הירח, במשימת אפולו 11, והוא ממשיך לשמש פרטנר לאסטרונאוטים גם היום. ה-Speedmaster שהפך אייקוני, נטל חלק במהפכה המיתוגית שעברו השעונים במרוצת הזמן: מפריט פרקטי שמציג את השעה לסמל סטטוס יוקרתי בלתי נפרד מהאישיות, ההופעה והתדמית שאנו רוצים לשדר.

שעון יוקרה הוא מושא תשוקתם של רבים שיכולים להרשות לעצמם; הוא עשוי לפתוח דלתות, לשדרג את המוניטין, ולמשוך תשומת לב. כפי שאמר בעבר כדורסלן העל המנוח, קובי ברייאנט: "כולם מסתכלים על השעון שלך. הוא מייצג את מי שאתה, את הערכים שלך ואת הסגנון האישי שלך".

בזירת השעונים לא מפסיקים גם כיום לתקתק פיתוחים מרשימים, מנגנונים ודגמים מתוחכמים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת שבעבר אולי נחשבה למדע בדיוני - וכעת היא חלק מהחיים הטובים.

קרין קיש קליסקי, מנהלת מותגי היוקרה ב"רולטיים", יבואנית שעוני OMEGA, מספרת ש"אפילו בתקופת הקורונה, בימים של חוסר וודאות, כשנדמה לעיתים שהעולם עצר מלכת, אנשים המשיכו לרכוש שעוני יוקרה ואלה הוכיחו את עצמם בשמירה על ערכם לאורך זמן". בשיחה עימה היא מסבירה אילו חידושים מציע מותג OMEGA ברמה הטכנולוגית והעיצובית, ומה צופן לנו העתיד בתחום.

צילום: מתוך קמפיין אומגה, באדיבות רולטיים גרופ
 צילום: מתוך קמפיין אומגה, באדיבות רולטיים גרופ

אבל לפני כן קצת היסטוריה: OMEGA הינה שחקנית שעוני יוקרה בינלאומית המשחררת לאוויר העולם שעונים מאז שנת 1848. החברה עומדת, כאמור, מאחורי "שעון הירח" המפורסם והשעונים בסרטי ג'יימס בונד המשמשים את הסוכן 007, בין היתר, לשלל פעילויות כגון טעינת רימון יד, מקור אור, וו אחיזה, שליפת מיתר חניקה ועוד.

את דרכה החלה החברה בבית המלאכה לייצור שעונים של משפחת ברנדט באמצע המאה ה-18 כאמור, וכבר בשנת 1889 הפכה למפעל הגדול ביותר בתעשייה השווייצרית. השם OMEGA במקורו מבוסס על המנגנון המדויק שהאחים ברנדט המציאו. מאוחר יותר אף נרשם פטנט על השם המגלם גם את ראשי התיבות של ערכי המותג: OLYMPIC - אולימפיאדה, MEGA PRECISION - דיוק מירבי, ELEGANCE - אלגנטיות, GEOGRAPHY - בכל העולם ו-ASTRONAUT - אסטרונאוטים.

 שעון לכל זמן - למבחר שעוני OMEGA הקליקו כאן>> 

החידושים: מנגנון מחומרים אנטי מגנטיים שעושים הבדל

שעוני יוקרה, ככלל, מיוצרים כך שיספקו ללקוחות את פסגת הקדמה והמנגנון הוא הלב הפועם שלהם. OMEGA בנתה את המוניטין שלה על תנועת שעון מהפכנית וכבר בשנת 1999 יישמה את שיטת CO-AXIAL.
בשנת 2008 לאחר שנים של פיתוחים והשקעות, OMEGA פיתחו טור גלגלי שיניים עם קפיץ איזון עשוי מסיליקון - המונע הפרעות בתהליך עבודתו של המנגנון ומאריך את חייו באופן משמעותי לשנים רבות. זאת באמצעות מניעת זעזועים או חיכוך מיותר ושחיקה של חלקים. בנוסף, ישנה אפשרות לכוון את השעה מבלי לעצור את פעולת המנגנון. "פטנט קפיץ הסיליקון (Si14) אחראי גם על הדיוק של השעון והחליף את קפיץ המתכת שיש במנגנונים אוטומטיים בכל המותגים", אומרת קיש קליסקי.

עוד היא מסבירה כי בעולם המודרני של ימינו, מגנטיות רבה הופכת לאיום רציני על מנגנוני השעונים. טכנולוגיות כמו טלפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים ואפילו מייבשי שיער - יכולים לפגוע במנגנון ולהוציאו מדיוק לצמיתות. "בעזרת חומרים לא מגנטיים, שעוני OMEGA והמנגנון שלהם עומדים בשדות מגנטיים של מעל 15,000 גאוס (יחידת המידה לשדות מגנטיים - ק.ד.)".

הטרנדים והעיצוב: קרמיקה איכותית, שעוני אולימפיאדה ומהדורות מוגבלות

בנוסף למנגנון מתקדם, שעוני היוקרה מתהדרים גם בעיצובים מגוונים שמתפקדים כתכשיט וסמל סטטוס. בניגוד לעבר - גודלם כבר לא קובע, אבל החומרים בהחלט משפיעים. לדברי קיש קליסקי, סקלת החומרים של השעונים העכשוויים מגוונת ומפתיעה וכל אחד יכול למצוא בה את מבוקשו. "ניתן לראות דגמים מחומרי מתכת שונים כגון פלדת אל חלד, טיטניום וזהב K18 או שילוב של שניהם, כשרוב הדגמים החדשים מגיעים עם רצועות עור ועם בטנה מגומי אנטי בקטריאלי. בשעונים רבים נעשה שימוש בקרמיקה, שהיא חומר עמיד בפני שריטות ובעל יציבות מתמשכת, המעניק לשעון מראה חדש גם כעבור שנים רבות".

היא מוסיפה כי גב השעונים הינו שקוף-מזכוכית ספיר קריסטל. השעונים, כאמור, כבר אינם גדולים כבעבר אלא בקוטר של 42-43 מ"מ. לדבריה, "אנו נמשיך לראות בשנה הקרובה את הצבעים ירוק וכחול בלוחות השעונים וברצועות העור או הגומי. אנשים אוהבים לחדש ולקנות שעון שיתאים להם גם ליום-יום, גם לאירועים מיוחדים וכמובן לסופי שבוע בג'ינס".

צילום: מתוך קמפיין אומגה, באדיבות רולטיים גרופ
 צילום: מתוך קמפיין אומגה, באדיבות רולטיים גרופ

 לצפייה בקמפיין OMEGA Seamaster Diver 300M הקליקו כאן>> 

האולימפיאדה בטוקיו אף היא משפיעה על עיצוב השעונים וכיוון ש-OMEGA היא מודדת הזמנים הרשמית של המשחקים האולימפיים מאז שנת 1932, לקראת כל אולימפיאדה - קיץ או חורף - המותג משחרר דגמים מיוחדים במהדורה מוגבלת. "לכבוד אולימפיאדת טוקיו יצא דגם OMEGA Seamaster Diver 300M; הוא כולל ערכת צבעים ייחודית בהשראת סמל המשחקים האולימפיים. בנוסף, הושק שעון ייחודי למשחקי החורף שעתידים להתקיים בשנת 2022 בבייג'ינג, כשעל לוח השעון מוטבעים גלים בצבע כחול", מציינת קיש קליסקי.

ולפני סיום היא מספרת מה צופן לנו העתיד: "בעולם שעוני היוקרה ימשיכו לחפש וליצור חלקים למנגנונים שהינם אנטי מגנטיים - על מנת לדייק ולאזן את השעון וגם כיוון שייצור חומרים שכאלה אינו פוגע בסביבה. בנוסף, ישנה מגמה בולטת של שעוני מהדורה מוגבלת ואנו רואים שבכל שנה היא הולכת וגדלה. אם פעם לדוגמה - יוצרו בין אחד לשני שעוני יוקרה במהדורה מוגבלת, אנו רואים שכעת המספר עולה. אנשים שמחים לרכוש שעון בידיעה שיש אחד שכזה למספר קטן של אנשים".

צרו איתנו קשר *5988