תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"בתכנון נכון, השקעות נדל"ן יכולות להתמודד עם עליית האינפלציה והריבית, ואף עשויות להגן מפניהן"

משקיעי נדל"ן חו"ל מתמודדים בשנת 2022 עם מגפה הולכת ודועכת, אך גם אלו שהתאימו את תיק ההשקעות שלהם לשינויים שחוללה הקורונה בסקטורים מסוימים, נדרשים לעמוד מול מצב חדש של עליית האינפלציה והריבית • אלחנן רוזנהיים, מנכ"ל פרופימקס, מתייחס בראיון שנערך עימו לאחרונה למגמות בשוק והשפעתן על ענף הנדל"ן הגלובלי

מהשקעותיה של פרופימקס / צילום: Profimex
מהשקעותיה של פרופימקס / צילום: Profimex

הכתבה בשיתוף פרופימקס

משקיעי נדל"ן חו"ל נדרשו בעשור האחרון להתמודד עם לא מעט אתגרים: טכנולוגיות חדשניות שהנגישו מידע רב בנוגע להשקעות שנחשבו מחוץ להישג ידם של משקיעים גלובליים; מודלים עסקיים מסקרנים (ולא תמיד ריאליים) שאתגרו חברות נדל"ן ותיקות (חשבו על היזמים שהמציאו את חללי המשרדים המשותפים), וגם עם כניסה של כסף 'גדול' מצד משקיעים מהמזרח ושחקנים חדשים בתחום, שהצליחו לגייס הון בזכות הריבית הנמוכה ותרמו להעלאת מחירי נכסים באזורי ביקוש.

משקיעי נדל"ן שפעילים בשוק מעל עשור, התמודדו גם עם משבר כלכלי פיננסי אדיר בהיקפו - משבר הסאב פריים ב-2008. והוותיקים שהיו בשוק עוד קודם לכן חוו גם את משבר בועת הדוט-קום. מי ששרד את כל המשברים הללו ונשאר פעיל בענף, הם המשקיעים המנוסים והמתוחכמים ביותר שפועלים כיום, כך מסביר אלחנן רוזנהיים, מייסד ומנכ"ל פרופימקס, שפועלת בתחום השקעות הנדל"ן הגלובלי מזה 25 שנה.

אבל גם עבור אלה מגפת הקורונה היוותה אתגר יוצא דופן - במיוחד בשל העוצמה והמהירות שבה הלמה בסקטורים השונים. בן לילה הם חזו בנטישת משרדים ומעבר לעבודה מהבית; בהשבתתם של סקטורים שלמים כמו תיירות ותעופה; ובהאצת המעבר לאונליין שגזל נתח משמעותי משטחי המסחר המסורתי. לדברי רוזנהיים, שחקנים מנוסים בענף ניצלו את המשבר לאיתור והשקעה בהזדמנויות מיוחדות, כדוגמה הוא מביא את קרן הנדל"ן הגלובלית החמישית של פרופימקס, שסיימה לא מכבר גיוס מוצלח ביותר.

השינויים שמנינו כאן, שבאו לידי ביטוי בשנת 2021 שהייתה שנת קורונה 'על מלא', היו בחלקם הגדול קצרי מועד. 2021 אופיינה בהתאוששות כלכלית של רוב מגזרי הנדל"ן בארה"ב, גם אם חלקם השתנו לנצח. אבל גם אלו מבין המשקיעים שהצליחו להתאים את אסטרטגיית ההשקעה שלהם למצב 'הנורמלי החדש', גילו כי שנת 2022 הביאה עמה שחקנית חדשה ומטרידה, שרובם - בוודאי 'הצעירים' שפועלים פחות מ-20 שנה בשוק - מעולם לא פגשו: האינפלציה. ועוד כזו שצפויה לחצות השנה את רף 7 האחוזים (בארה"ב).

רוזנהיים, הפועל זה למעלה מ-50 שנה בשוק הפיננסי העולמי, מספר כי צלח את כל המשברים שהזכרנו ובזכותם שיכלל וחידד את אסטרטגיית ההשקעה של פרופימקס. אסטרטגיה זו כוללת שותפות אסטרטגית עם שותפים-מנהלים מקומיים וגידור סיכונים קפדני. לדבריו, "בתכנון נכון, השקעות נדל"ן יכולות להתמודד עם עליית האינפלציה והריבית, ואף עשויות להגן מפניהן". בראיון עימו, שהתקיים לאחרונה, הוא מנתח את המגמות השונות ואת השפעתן על ענף הנדל"ן ב-2022, מצביע על הסקטורים שהרוויחו מהמגפה ומסביר כיצד מתמודדים כאמור עם אינפלציה בהשקעות נדל"ן.

להצטרפות להשקעות עם פרופימקס, לחצו כאן לפרטים נוספים>>

** פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/אוהצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

לכתבות נוספות של פרופימקס הקליקו>>

צרו איתנו קשר *5988