תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"חנות באמזון יכולה לשמש מקפצה לעסקים מקומיים, אך לנהל אותה עצמאית זה לא פשוט"

ענקית המסחר המקוון הפכה כבר מזמן לזרוע מכירות משלימה עבור חברות גדולות ועסקים קטנים ובינוניים ודרך לחדור לשוק העולמי • אולם על מנת להפיק מהפלטפורמה ערך נדרשים ידע ייחודי, השקעה ותשומת לב רבה • כך מסביר יניב דויד, בעלי חברת אמזוס, המעניקה שירותי הקמה וניהול לחנויות באמזון עבור חברות ועסקים גדולים ובינוניים

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף אמזוס - שירותי ניהול לחנויות אמזון

בשיטוט שגרתי באמזון תוכלו למצוא מוצרים של מותגי על, כמו שנאל ודיור, לצד מוצרים של מותגים בינוניים וקטנים. החנות באמזון לא מחליפה את החנויות הפיזיות והדיגיטליות של כל אותן חברות - היא משמשת כזרוע מכירתית משלימה עבורן, וחושפת אותן לקהלים נוספים ברחבי העולם, פעולה מתבקשת בעידן הנוכחי.

אמזון, שבתחילת דרכה מכרה ספרים בלבד, הפכה עם הזמן למפלצת אי-קומרס שמוכרת הכול מהכול - ונחשבת לפלטפורמת המסחר המקוון הגדולה בעולם. באמזון תוכלו למצוא מוצרים של חברות ענק, מכל רחבי העולם - לצד מוצרים של חברות קטנות ונישתיות. פתיחת חנות באמזון תחשוף את המוצרים שלכם לקהל האי-קומרס העולמי, וכך קל יותר לחדור לזירה הבינלאומית, ולפרוץ את הגבולות של עסק מקומי.

עד כאן הכול טוב ויפה, אבל מכירת מוצרים באמזון עלולה להיות מורכבת יותר ממה שחושבים. לפלטפורמה חוקים נוקשים, שקשורים בין היתר לרגולציות מחמירות, שמחייבות להתאים את המוצרים שלכם אליהן. ואם אינכם בקיאים בחומר, אתם עלולים להיחסם על ידי האתר בקלות יתרה. לכן, חשוב להיכנס לפעילות לאחר מחקר מעמיק שביצעתם, או לחילופין להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לכם לנהל, ולקדם את החנות שלכם באתר, כך מסביר יניב דויד, בעלי חברת אמזוס, שמעניקה שירותי הקמה וניהול לחנויות באמזון עבור חברות ועסקים גדולים ובינוניים. לדבריו, "לנהל חנות באמזון באופן עצמאי, זה לא פשוט כפי שזה נשמע. חייבים להבין היטב את החוקים והדקויות של הפלטפורמה. לפני שמקימים חנות באמזון, צריך לגבש ידע מעמיק בכל מה שקשור במערכת הניהול של האתר - עליכם לדעת כיצד מעלים מוצרים, לבדוק האם המוצרים שלכם עומדים ברגולציה של ארה"ב ומדינות נוספות שאתם מעוניינים להיכנס לשוק שלהן. ובנוסף לכל זה, צריך הבנה טובה בכל מה שקשור לתוכן, ולניסוח תיאור מוצרים לפי מילות מפתח מדויקות".

לפרטים על שירותי ניהול חנויות באמזון הקליקו כאן>>

"נתח מכירות הולך וגדל"

לדברי יניב, כניסה לשוק האמריקאי עשויה להעניק מקפצה אדירה לעסקים ישראלים. "הקהל האמריקאי ער לכך שהוא יכול לרכוש מוצרים מכל העולם בפלטפורמה, והוא גם מאוד אוהב את הגיוון האדיר שעומד לרשותו. האמריקאים פשוט נהנים מהעובדה שבלחיצת כפתור הם יכולים לקבל במהירות מדהימה מוצרים מרוב המדינות בעולם. המוצרים שהם מזמינים מגיעים תוך יומיים, וזאת בהשוואה לישראלים שרגילים לקבל מוצרים תוך מספר שבועות. אני לרוב עובד עם חברות מקומיות גדולות, שיש ברשותם צי לוגיסטי באירופה או ארה"ב - וכך ניתן לשלח את המוצרים שלהם בקלות יתרה ברחבי העולם ובהתאמה לציפיות הקהל האמריקאי".

עוד הוא מציין כי המגמה החיובית בעולם האיקומרס צפויה להמשיך ביתר שאת: "לפי מחלקת המסחר של ארצות הברית (u.s department of commerce) סך המכירות במסחר אלקטרוני לשנת 2021 נאמד ב-870 מיליארד דולר, עלייה של כ-14% בהשוואה ל-2020. האנליסטים צופים שהמכירות במסחר אלקטרוני לשנת 2022 יסתכמו בעלייה נוספת של 15%. כך שהחדשות הטובות לשנה הקרובה הן שלמרות התחרות הגוברת, נתח המכירות העומד לרשות החנויות של אמזון הולך וגדל", אומר יניב ומוסיף כי כניסת עסקים לאמזון היא מגמה עולמית שלא צפויה לדעוך בקרוב, "באמזון ניתן לראות מוצרים של חברות רבות, בסדר גודל בינוני עד גדול. החנות מהווה פלטפורמת מכירות נוספת עבורן, והיא, כאמור, לא מחליפה את החנויות הפיזיות או הדיגיטליות שלהן".

- אני מניחה שעולים קשיים בניהול חנות של אמזון באופן עצמאי.

"נכון, לכן אני ממליץ להיעזר באנשי מקצוע שזו ההתמחות שלהם. אנחנו באמזוס למשל, מציעים לעסקים בינוניים וגדולים את כל מה שקשור לניהול החנות, כולל שיווק ופרסום. כך שבעל העסק לא צריך לעשות כלום בעצמו. מכיוון שיש המון משימות שצריך לטפל בהן בחנות אי-קומרס, אנחנו יודעים לשים את הדגש במקומות הנכונים. הצוות המקצועי שלנו מנהל את החנות באופן מלא - החל מהעלאת מוצרים למערכת, ניהול תוכן ופרסום, ועד שירות לקוחות וניהול מחסנים. הלקוחות שלנו מקבלים הכול בחבילה אחת".

קושי נוסף אותו מזכיר יניב הוא פתיחת חשבון מוכר באמזון. לדבריו, התהליך דורש מיומנות מסויימת - ובקשות שונות עלולות להיפסל מאופן הגשה לא נכון גם ברמה הטכנית. "על מנת לפתוח חשבון מוכר נדרשים דרכון, מסמך של בנק אמריקאי, אישור לכרטיס אשראי בינלאומי, אימות כתובת מגורים ועוד. יכול להיווצר מצב שאדם שלח את כל המסמכים הנדרשים והם תקינים לחלוטין - והבקשה שלו לפתיחת חשבון בפלטפורמה תידחה. למה? בגלל סיבות טכניות דוגמת אופן סריקה לא נכון ב-dpi, או אם הדרכון מצולם על השולחן - לא יקבלו זאת וכמובן שיש עוד ניואנסים שצריך להיות מודעים אליהם לפני שמעבירים בקשה. כחלק מהשירות שלנו אנו דואגים לכל ההתנהלות הזו, פותחים חשבון בנק בארה"ב ומשחררים את בעל העסק מהפרוצדורה וההתעסקות".

- בוא נתעכב על שיווק ופרסום. כמה הוא משמעותי בחנויות מסוג זה?

"מאוד, בדיוק כמו בכל חנות רגילה - כולם זקוקים לפרסום, ובמיוחד אם הפנייה היא לקהל בינלאומי, שחשוב שיתוודע לחברה ולמוצרים שהוא כנראה לא מכיר". אנחנו מעניקים כלים רבים בגזרת השיווק והפרסום עבור החנויות. ביניהם פרסום ממומן, שמסתייע במאגר מידע רחב, בעזרתו אנחנו יכולים לטרגט קהלים רלוונטיים. בנוסף, אנחנו יוצרים תוכן קריאייטיבי ומושך לדפי מוצרים, מבצעים אופטימיזציה, מגבירים את הנוכחות החברתית האורגנית של החנות ברשת, בונים מועדוני לקוחות, יוצרים שותפויות עם מותגים משלימים ועוד. זה נדבך חשוב בפעילות, המתווסף לשירות שאנו מציעים ללקוחותינו".

לפרטים על שירותי ניהול חנויות באמזון הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988