תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

איך יכולות חברות Mid Market להדביק את הפער הטכנולוגי מחברות ענק?

ההתקדמות הטכנולוגית המואצת בשנים האחרונות, מחייבת גם חברות וארגונים בינוניים לאמץ פתרונות של מחשוב ענן, אבטחת מידע, ביג דאטה ועוד • כיצד יכולים הגופים הללו לעשות זאת ולשדרג עצמם באופן מיטבי

חברות לא יכולות להרשות לעצמן להישאר מאחור בזירה הטכנולוגית/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
חברות לא יכולות להרשות לעצמן להישאר מאחור בזירה הטכנולוגית/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף בינת תקשורת מחשבים

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת של השנים האחרונות משפיעה בצורה ניכרת על ארגונים במשק, בישראל ובעולם. כדי לעמוד בתחרות ולהגדיל את שורת הרווח, חברות וארגונים נדרשים לאמץ טכנולוגיות חדשות ועדכניות תוך תכנון וחשיבה לטווח הרחוק. על פי נתוני חברת "בינת תקשורת מחשבים", המספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לאלפי ארגונים בישראל, חל בחמש השנים האחרונות גידול של כ- 100% בהיקף סל המוצרים והשירותים הטכנולוגיים אשר ארגונים נדרשים להם - שירותי טכנולוגיה כגון תקשורת, מחשוב, קולבוריישן, פתרונות אחסון וגיבוי, פתרונות ענן, מוצרי אבטחת מידע שמגנים על תעבורת המידע בארגון ועוד. אחד האתגרים הגדולים של הארגון הוא לבצע אינטגרציה בין השירותים הללו תוך התאמה בין התשתית הטכנולוגית לבין צרכי הארגון וליצור תובנה אחודה (אינטגרלית).

אם בעבר היו פתרונות טכנולוגיים שכל אחד נתן מענה לבעיה אחת או לאזור מסוים ברשת, כיום המצב שונה, כל פתרון טכנולוגי נוגע במספר אזורים, כמו למשל המעבר מתשתית פיסית לוירטואלית, פתרונות גיבוי ואחסון, אבטחת מידע, המעבר לדיגיטל, IOT ועוד, מסביר טובי אשכנזי, סמנכ"ל מכירות אגף עסקי בבינת תקשורת מחשבים. "קצב השינויים והחידושים בסביבה הטכנולוגית הוא גבוה מאוד ויש צורך עז בביצוע התממשקות בין הפתרונות השונים, אחרת לא ניתן להפיק מהם את התועלת המלאה, כאן נכנס התפקיד החשוב של גופי האינטגרציה המובילים כדוגמת בינת, אשר מסייעים בתכנון וביצוע אינטגרציה מלאה בין הפתרונות וביצירת סינרגיה ביניהם ובכך תורמים ליעילות וביצועי רשת מיטביים בארגון".

גופי ענק במשק מחזיקים במשאבים כלכליים ואנושיים רבים, אשר יכולים לסייע להם בתהליך האינטגרציה המדובר. אולם מי שמוצאים את עצמם הרבה פעמים בבעיה הם ארגונים בינוניים, אלה המכונים ארגוני Mid-Market או SME) Small and Medium Enterprises). מדובר בחברות עם למעלה מ-100 עובדים, עם אלפי לקוחות בישראל, אשר אינן חברות ענק, אך יש להן צרכים טכנולוגיים משמעותיים.

על פי דוח מחקר של פירמת הייעוץ הגלובלית Delloite, 57% מארגוני ה- Mid Market השקיעו בשנת 2018 57% יותר בטכנולוגיות בהשוואה לשנים קודמות. 33% מהמנהלים שהשתתפו במחקר סיפרו כי הארגון שהם עומדים בראשו משקיע לפחות 5% מתקציבו בטכנולוגיות חדשות. "ארגונים כאלה משתמשים בעיקר באינטגרטורים חיצוניים, קבלני משנה ויועצים, במטרה ליישם את הפתרונות הטכנולוגיים השונים, שכאמור, גדלו בהיקפם בצורה דרמטית", טוען אשכנזי. אולם באותה נשימה הוא מוסיף כי "כיום יש מוצרים טכנולוגיים המציעים ללקוחות פתרונות טכנולוגיים נרחבים וכוללים, המאפשרים לארגונים הבינוניים להדביק את הפער הטכנולוגי מהארגונים הגדולים, מה שלא היה מתקבל על הדעת בעבר. כך באפשרותם לקבוע יעדים ארוכי טווח תוך התאמת התשתית הארגונית לתמיכה בהם ובמקביל להטמיע פתרונות חדשניים שהופכים להיות יותר ויותר נגישים עבורם תוך זמן קצר. תהליך שכזה מאפשר לארגוני ה- Mid Market לייצר יתרונות תחרותיים".

מחשוב ענן, אבטחת מידע, גיבוי ואחסון - בינת מציעה אינטגרציה טכנולוגית לחברות>>

שותפות עסקית ולא רק ספק שירותים

אשכנזי אומר כי אינטגרציה נכונה של טכנולוגיות בארגון כוללת לרוב גם הבנה של החזון העסקי והיבטים נרחבים יותר בפעילות החברה. זו הסיבה שכיום מציעות חברות אינטגרציה, כמו בינת תקשורת, שותפות עסקית עם חברות ה- Mid Market ולא רק קשר של ספק שירותים חיצוני ולקוח. "הארגונים רוצים וצריכים לעבוד עם גורמים שמבינים את המציאות הארגונית-עסקית שלהם, ולכן מערבים את האינטגרטור כבר בשלב התכנון ובניית החזון העסקי".


לדבריו, "בינת תקשורת נחשבת כבר שנים רבות למובילה בפתרונות טכנולוגיים לארגונים הגדולים במשק - בהיי-טק, בתעשייה, בבנקים, במגזר הפרטי, הציבורי וכמובן בצבא ועוד. בשנים האחרונות שמה לעצמה החברה מטרה - להעניק את היכולות שמוצעות לגופי המשק הגדולים - גם למגזר העסקי ולארגונים בינוניים". היא עושה זאת באמצעות פתרונות טכנולוגיים בתחומים של אבטחת מידע, IoT, מחשוב ענן ופתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים נוספים.

"אנחנו עובדים עם 40 יצרנים מובילים מהארץ ומהעולם בתחומים השונים. בכל תחום יש לנו פתרון, כשבשיחות עם מנהלי מערכות המידע בארגון אנחנו בוחרים את הפתרון הכי נכון ללקוח הספציפי הן מבחינת תכולתו והן מבחינת עלויות. ביחס לגופי האינטגרציה במשק, יש לנו את העושר והמגוון הטכנולוגי הגדול ביותר", מדגיש אשכנזי.

אבטחת מידע, ענן ועוד - האתגרים הטכנולוגיים של השנים הבאות

כחלק מהפתרונות הטכנולוגיים המגוונים של החברה, נותן אשכנזי שתי דוגמאות בולטות מהשנים האחרונות. הראשונה נוגעת לתחום של אבטחת המידע. לפני מספר חודשים השיקה בינת את מערכת ה"CyberDome", מערך כולל לניהול אבטחת המידע מפני איומי סייבר. מדובר במוצר שנשען על שירות וידע של יצרנים רבים בתחום אבטחת המידע, כגון IBM, McAfee, CheckPoint ,Cisco, ו- Beyond Security. לדבריו, זו מערכת שמכוונת לארגונים בינוניים שכוח האדם הייעודי בהם לאבטחת מידע וכמות הפתרונות מוגבל יחסית. לכן הם זקוקים לסיוע של אינטגרטור חיצוני בעל כח אדם מיומן בתחום אבטחת המידע. המערכת מוצעת כשירות חודשי בהתאם לכמות המשתמשים בארגון ובכך חוסכת את הצורך ברכישת ציוד יקר ואחזקתו.

תחום נוסף שמאתגר ארגונים בינוניים רבים במשק הוא המעבר לענן הפרטי או ציבורי, היכולת להעביר את השירותים והמידע של הארגון לאחסון וירטואלי. ארגונים רבים מחפשים כיום גופים אשר ילוו אותם בתהליך הזה, ויסייעו לבצע אותו בצורה מדורגת ונטולת סיכונים ככל האפשר. "ענן מוצלח הוא מרכיב חשוב במרחב הדיגיטלי", מסביר אשכנזי. "הוא מציע מהירות, גמישות, יכולת צמיחה לא מוגבלת, זמינות מיידית ואפשרויות למדידת השימוש והביצועים. בשנים הקרובות, הענן ימשיך לצמוח והצפי הוא שב-2020 שירותי הענן יהוו 50% מכלל שירותי ה-IT שחברה תצרוך".

כמובן שלצד אלו, קיימים כאמור, תחומים נוספים שמאתגרים ארגונים בינוניים, כגון IOT, תקשורת מחשבים ועוד, אך המשותף לכולם הוא אחד - הצורך להתמודד עם הגידול העצום בתשתית הטכנולוגית, מצד אחד, והרצון לייצר מובילות ביחס למתחרים ולהדביק את הפער ביחס לארגונים הגדולים, מן הצד השני. גופי אינטגרציה הם שמסייעים לאותם ארגונים בינוניים להטמיע את הטכנולוגיות בצורה המיטבית ביותר בדרך של שותפות עסקית. מהלך שכזה עוזר לארגונים להתמודד עם המשך הגידול בהיקף המוצרים והשירותים הטכנולוגיים הנדרשים להם, שכאמור צפוי להמשיך ולצמוח בעתיד.

חזון עסקי, עמידה ביעדים, לא תגיעו אליהם בלי תשתית טכנולוגית מתאימה. לפרטים הקליקו כאן>>