תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כיצד הצליחה חברת הייטק מקומית להקים מערך ניהול ושיתוף מידע עם המטה בארה"ב?

חברת Bruker JV, העוסקת בתחום המוליכים למחצה, נרכשה על ידי ארגון בינלאומי ונדרשה לבצע אינטגרציה של מערך התקשורת וה-IT • כיצד ניתן להתמודד עם פרויקט שכזה שטומן בחובו אתגר לא פשוט והסתגלות למציאות משתנה • פתרונות IT מתקדמים, כתבה שלישית בסדרה

מוליכים למחצה. שדרוג מערך המצלמת במפעל תרם לפס הייצור/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
מוליכים למחצה. שדרוג מערך המצלמת במפעל תרם לפס הייצור/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף בזק בינלאומי

חדשות לבקרים אנחנו שומעים על רכישות כאלו ואחרות של חברות הייטק מקומיות ע"י חברות ענק גלובליות. האם אי פעם חשבתם איך מתבצע בפועל ברמה הטכנולוגית מהלך שכזה? כיצד אותה חברה מקומית, שעד לפני כמה ימים הייתה עצמאית בשטח, מתמזגת אל מערך התקשורת וה-IT של תאגיד בינלאומי. אינטגרציה כזו נדרשו לאחרונה לבצע אנשי המקצוע של בזק בינלאומי.

"מדובר בחברה בבעלות מקומית, בשם Jordan Valley semiconductors שנרכשה על ידי ארגון Bruker העולמי המייצר ציוד בדיקה ומדידה אנליטי. מאז היא שינתה את שמה ל- Bruker JV", מספר גבי ישר, מנהל הלקוח מטעם בזק בינלאומי, שנטל חלק בפרויקט. "לאחר הרכישה נכנסנו לתמונה, בתחילה כדי להציע פתרון למרכזייה של החברה ולאחר מכן להוסיף גם פתרונות משלימים. המטרה הכללית הייתה להתאים את החברה לסטנדרט הגלובלי של ארגון Bruker, הנדרש בכל סניפיו בעולם".

אלכס פלר, אדמיניסטרטור IT ב־Bruker JV, מוסיף כי "כשנרכשנו על ידי הארגון הבינלאומי, היה עלינו לחבר את הרשתות שלנו לדאטה סנטר שלו. הרעיון הוא שבתום הפרויקט אפשר יהיה לשתף מידע בין הסניפים השונים ולהבטיח ניהול מרכזי של כולם ממטה החברה האם במסצ'וסטס, ארה"ב".

כך, כלל הפרויקט שלושה שלבים: השלב הראשון - התקנת מרכזייה חדשה של CISCO WEBEX; השלב השני - הקמת מערך אבטחת מידע חדש, ולצידו שדרוג המתגים ותקשורת האלחוט (לטובת שיפור תחום התקשורת בכל המפעל); השלב השלישי - שדרוג מערך המצלמות במפעל, המשמשות לבקרת איכות.

כפיר שמואלי, ארכיטקט פתרונות Collaboration ממחלקת הפריסייל בבזק בינלאומי, שהיה אמון בפרויקט על הצד הטכני, מסביר כי "בפועל ביצענו שדרוג של המהירות והגדלת רוחב הפס של חיבור הרשת, לצד תמיכה בפיצ'רים חדשים במרכזייה כמו צ'אט ארגוני לקיום שיחות ועידה ובנוסף, הותקנו מצלמות ייחודיות במפעל. באופן כללי דאגנו להקניית יכולות טובות יותר למערכות המידע, כמו גם לשיפור התשתיות, להתקנת ציוד אמין יותר, ולמתן תמיכה טכנית ושירות לציוד שנמצא במפעל. זאת מאחר וחלק מהמוצרים בו כבר לא היו באחריות היצרן, ולא היה מי שידאג לתיקונם במקרה של תקלה".

מנהלי IT, נסו את פלטפורמת Cisco Webex לתקשורת ארגונית. הקליקו לקבלת ערכת התנסות>>

בחברת המוליכים למחצה נדרש חיבור לדאטה סנטר/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 בחברת המוליכים למחצה נדרש חיבור לדאטה סנטר/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

להתקדם צעד אחר צעד אל ההצלחה

"את מרכזיית Cisco Webex הקמנו כמרכזיית ענן", מספר שמואלי על השלב הראשון, "היתרון של הענן הוא החיסכון בעלויות החומרה. אנחנו מספקים טלפונים לפי כמות היחידות שהלקוח מזמין, וישר אפשר להפעיל אותם. אין צורך במרכזייה פיזית וכדומה. זאת המגמה היום בכל העולם, מעבר של כלים רבים לפתרון הענן".

אחד השלבים המאתגרים בפרויקט היה התקנת המצלמות במפעל. בזק בינלאומי נדרשה לתת מענה למחלקת ה-QA של הלקוח ולספק מצלמות באיכות מקסימלית לפס הייצור. גם במקרה הזה נמצא בידי החברה הפתרון המתאים במסגרת מוצרי Meraki Cisco. "המצלמות צריכות לצלם את רצפת הייצור, עליה נעים פריטים בשווי כמה מיליונים כל אחד", מסביר שמואלי. "המפעל נדרש לנהל באמצעותן מעקב מדויק אחרי כל כרטיס, כדי לדעת איפה הוא נמצא בפס הייצור בכל רגע נתון".

שירות ב-One Stop Shop

אחד המאפיינים המרכזיים של הפרויקט הוא העבודה מול גורם מבצע אחד. זאת למרות שהפרויקט עצמו דורש כמה וכמה מוצרים, מערכות ותהליכים מעולמות שונים. כאמור, אנשי Bruker JV בחרו בבזק בינלאומי כספק שלהם בכל שלב ושלב, החלטה שהקלה הן על ביצוע הפרויקט והן על ההתנהלות בחברה מרגע הפעלת המערכות החדשות. "לי, בתור לקוח, חשוב לעבוד מול גורם אחד ולא לרוץ בין טכנאים ובין מנהלי אדמיניסטרציה כדי לקבל תשובות ולדחוף את הפרויקט, כאן יש גוף אחד שדוחף את הכול ומקשר היטב בין כל הגורמים", משתף פלר.

ישר מוסיף כי "המערכות עובדות טוב והכול התבצע בדיוק כמו שציפו ב-Bruker JV. החוכמה כאן הייתה דווקא המענה המקומי, הלוקאלי, כי בסופו של דבר יש פה משתמשים בארץ שחשוב יותר לתת להם את השירות הנכון ועשינו זאת. הרבה פעמים אתה מבצע תהליכים מוכתבים מחברת האֵם, וזה לא עולה בקנה אחד עם הדרישות של הסניף בארץ. בפרויקט הזה שמנו דגש גם על מה שחשוב לאנשי הסניף המקומי, ענינו על הצורך שלהם קודם כול - כמובן בהלימה למה שהמשרדים הראשיים הגדירו".

פלר מסכם ואומר כי "הפרויקט היה מאתגר, משום שמדובר בפעולות שאינן טריוויאליות ותהליך שמורכב מכמה חלקים שונים בתכלית. בסופו של דבר מה שחשוב הוא שעמד מולי גורם אחד שאני יכול לפנות אליו בכל שאלה, מישהו שייתן לי את המידע המקצועי ויפרט מה דרוש במידת הצורך".

מנהלי IT, נסו את פלטפורמת Cisco Webex לתקשורת ארגונית. הקליקו לקבלת ערכת התנסות>>