תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הרבה יותר ממקום אחסון: המקרר מקבל את הבמה במטבח המעוצב

המקרר נמצא כיום בלב המטבח שמחובר לחלל האירוח בבית • לכן עלינו לחשוב עליו כעל פריט עיצובי לכל דבר ולדאוג שישתלב בהרמוניה בסביבה הביתית, אך יהיה גם פונקציונלי לצרכי המשתמשים בו

מקררי digital inverter של Samsung עם 4 דלתות תורמים לעיצוב המטבח / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
מקררי digital inverter של Samsung עם 4 דלתות תורמים לעיצוב המטבח / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף סמסונג

המטבח הפך מזמן לחלק בלתי נפרד מחלל האירוח בבית ובחלק לא מבוטל מהמקרים הוא המקום שבו כולם אוהבים לשבת. לכן ההשקעה בו ובמוצרי החשמל שמאבזרים אותו עלתה פלאים בשנים האחרונות. חן עופר אזולאי, אדריכלית ומעצבת פנים, מעריכה כי ההשקעה בעיצוב מטבחים בדירות נעה סביב 50-80 אלף שקל, כאשר בעיצוב בתים ההשקעה אף גדולה יותר.

המקרר מיישר קו עם המטבח

השדרוג במעמדו של המטבח בבית נתן אותותיו גם במקרר - באבזור, בעיצוב ובחוויית המשתמש שהוא מציע למשפחה. עופר אזולאי מסבירה: "המטבחים הפכו להיות סמל סטטוס לכל דבר ועניין ולכן הם מעוצבים ומושקעים יותר מאי פעם. המקרר הוא המכשיר החשמלי הגדול והדומיננטי ביותר במטבח ובבית כולו ועל כן גם זוכה להתייחסות מיוחדת. ראשית, החומרים והצבעים ממנו הוא עשוי מעצימים את העיצוב הכללי; מעבר לכך, הלקוחות מציבים כיום בקשות מאוד ספציפיות בכל מה שנוגע למקרר: הם רוצים להעמיד אותו בקו אחד עם הארונות הגבוהים במטבח, מבלי שיהיה רווח בינו לבינם. המקררים האינטגרליים החדשים מאפשרים זאת משום שכבר אין צורך להרחיק אותם מהקיר או להשאיר פתחי אוורור בצדדים".

קובי בש, מנהל חטיבת מוצרי הצריכה בסמסונג ישראל, מפרט: "מקררים מתקדמים כמו אלה שלנו מספקים פתרון עיצובי מיטבי: המנוע שלהם נמצא בתחתית המקרר ויש להם פתחי אוורור קדמיים. כך ניתן להציב אותם בקו אחד עם ארונות המטבח, לייצר מראה חלק ואלגנטי ולחסוך במקום".

מקררי 4 דלתות של סמסונג - המטבח שלכם יראה אחרת לגמרי. לפרטים הקליקו כאן>>

חווית המשתמש נמצאת גם במקרר

עיצוב המקרר ושילובו במטבח הוא לא רק עניין אסתטי, אלא הרבה יותר מכך, מדגישה עופר אזולאי: "הלקוחות מבקשים מקררים עם מיפתח רחב, ושכל תכולתם תהיה נגישה וגלויה. במקרה הזה מקררי 4 דלתות של סמסונג הם הפתרון, משום שהם נפתחים לרווחה. יתר על כן, אם בעבר שילוב מקפיא במטבח או בחדר אחר של הבית היה בלתי נמנע, הרי שלמקררי המותג, המשתמשים בטכנולוגיית SpaceMax למיקסום חלל האיחסון, יש ביקוש גבוה מאחר והם מעניקים חוויית משתמש אידיאלית: כל המוצרים בקירור ובהקפאה נגישים למשפחה במטבח בכל עת, וניתן למצוא אותם בקלות ובנוחות".

מראה היי-טקי ונוחות תפעולית

אז איפה מציבים את המקרר? "בעבר ניסינו להצניע את המקררים בגומחות או בצמוד לקיר, היום עם השיפור המשמעותי בעיצוב, הם זוכים למקום של כבוד במטבח", אומרת עופר אזולאי. "מרבית הלקוחות בוחרים כיום לשלב את המקרר בקיר ארונות ובו תנור אפייה, מיקרוגל וארונות המזווה. כך חוויית השימוש וההכנה במטבח משודרגת באופן משמעותי ומשטחי ההכנה נשארים נגישים ומרווחים. בשנים האחרונות האיים במטבח הפכו לסטנדרט והמקרר יעמוד בדרך כלל מולם, כדי לאפשר נוחות בהוצאת או בהכנסת מוצרים בקלות ובבטיחות".
בכל הנוגע לעיצוב חזית המקרר, קיים קונצנזוס בקרב הרוכשים המבקשים לעצמם מקררים עם חזית נירוסטה, המשתלבת עם שאר מכשירי החשמל הגדולים, דוגמת התנור, הכיריים והמדיח. לדברי עופר אזולאי, ישנה העדפה ברורה למקררים שהחזית שלהם עשויה מנירוסטה מוברשת, הן בשל המראה והן בשל נוחות השימוש והתחזוקה ומשום שטביעות האצבעות אינן ניכרות במקרר.

ידיות המקרר גם זוכות לתשומת לב. "כבר לא מדובר בברירת מחדל, ניתן למצוא מקררים שהפתיחה והסגירה שלהם מתבצעות באמצעות מגרעות בדלת, המעניקות מראה היי-טקי ונוחות לשימוש", היא מוסיפה.

כדאי לבחור נכון

ביקשנו מעופר אזולאי את כללי הזהב לבחירת מקרר ושילובו במטבח והנה הם לפניכם: "ראשית, כאשר אתם מעצבים מטבח, התייחסו למקרר כבר בתחילת הדרך בשל גודלו וחשיבותו. יהיה קשה ויקר לשנות זאת אחר כך...
בחרו חומרי חיפוי שישמרו על חזות אסתטית ועל שלמותם ואיכותם לאורך זמן ושימו לב לכל הפרטים: מהרגליים ועד לידיות/מגרעות - ודאו כי כולם משתלבים במטבח שלכם.

לבסוף, חשבו על הפן המעשי: המקרר צריך להיות במרחק של כמטר ממשטח ההכנה, במיוחד כאשר מדובר במקררי ארבע דלתות שהמיפתח שלהם הרבה יותר נוח לשימוש. לכן, וודאו שמול המקרר או לידו יש משטח עבודה פנוי, בדמות שיש או אי, עליו אתם יכולים להניח את המוצרים שנכנסים ויוצאים ממנו". 

ההייטק מגיע למטבח - מקררי 4 דלתות של סמסונג משדרגים את הארוחות והמטבח. לפרטים הקליקו כאן>>