תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חגיגות חג המולד וסילבסטר בעולם: אילו מתנות נשלח לשותפים עסקיים מעבר לים?

תיכף מגיעה עונת החגים בחו"ל והשותפים העסקיים שלכם ישמחו לקבל לכבודה מתנה מהארץ • מהם המוצרים שמרכיבים מארז שי כחול לבן ייצוגי

פרי הדר באריזות שי. סימן היכר אהוב לישראליות / צילום: מטעי בן עזר
פרי הדר באריזות שי. סימן היכר אהוב לישראליות / צילום: מטעי בן עזר

הכתבה בשיתוף מטעי בן עזר

בכל שנה, כשחנוכה, חג המולד וחגיגות סוף השנה האזרחית בפתח, מתחילות חברות ישראליות לתכנן את משלוח חבילות השי לעמיתיהן ושותפותיהן העסקיות בכל העולם. מדובר במנהג שליחת מתנות פופולרי, אשר מגיע לשיאו בחודשים אלו, המאפשר לחברות הישראליות להדק את הקשרים שלהן עם הקולגות בעולם.

מארזי המתנה שבהם בוחרים, בדרך כלל, החברות הישראליות כוללים, בראש ובראשונה, מוצרים כחול לבן עם טעמים ישראליים. זאת גם מתוך אמונה בטיבם הרב וגם מתוך רצון להעניק טעם ישראלי מקומי לשותפים מעבר לים. מארזי השי, לרוב, אינם חד-גוניים, אלא מכילים מגוון רחב של מוצרים ומוצרי פרימיום שמציגים את הטעם הישראלי. כך, למשל, מציעה חברת "מטעי בן עזר", העוסקת במשלוחי מתנות וחבילות שי יוקרתיות לרחבי העולם כבר למעלה מ-30 שנה, תיבות שי גדולות, המכילות שילובים ייחודיים של פירות הדר ישראלים פרימיום מפרדסיה, יינות מקומיים, שוקולדים עבודת יד ועוד. תיבות השי של החברה נשלחות כמתנה גם על ידי שגרירויות ישראל לרחבי העולם וגם על ידי חברות גדולות. "אנחנו מפתחים ובוחרים את המגוון כך שיהיה ברמה קולינרית בינלאומית, מסבירה עדי טופל מאייר, מנהלת השיווק של מטעי בן עזר. "כמו כן, אנחנו מתאימים את המתנות לטרנדים בתחום המזון והעיצוב בעולם", היא מוסיפה. מטעי בן עזר מציעה לדבריה מבחר גדול של מתנות המשלבות פרי הדר מובחר מפרדסיה המושקה במי בארות, יינות ישראליים משובחים, שמן זית איכותי, קונפיטורות שוקולדים עבודת יד , תמרים, שמן זית, דבש, טחינה, חלב ועוד.

אריזת שי של מטעי בן עזר. מתאימים את המתנה לטרנדים בתחום המזון והעיצוב בעולם / צילום: מטעי בן עזר
 אריזת שי של מטעי בן עזר. מתאימים את המתנה לטרנדים בתחום המזון והעיצוב בעולם / צילום: מטעי בן עזר
אזהרה: מכיל אלכוהול - מומלץ להימנע משתייה מופרזת

לצד כל המרכיבים שמנינו מעלה, שלושה מרכיבים מרכזיים באריזות השי שנשלחות לשותפים העסקיים בעולם הם - פירות ההדר, בדגש על תפוזים, יינות ישראלים ושוקולדים. לא מדובר בשלושה סוגי מוצרים אשר נשלחים בנפרד, אלא באלמנטים שונים בתוך מתנה אחת, מגוונת ועשירה, שמציגה לעולם את ישראל האיכותית, זו שתרצו להתגאות בה לפני הקולגות בחו"ל. והנה ההסברים למה:

מדינת ייצוא התפוזים

עוד מאז המאה ה-18, הרבה טרם הקמתה של המדינה, הפכו התפוזים לחלק דומיננטי בכלכלה המקומית. המחשבה שעמדה בבסיס הרעיון של משלוח מתנות תפוזים לחו"ל היה לספק ויטמינים נחוצים שקיימים בהם ונמצאים במחסור במדינות היעד שאליהן נשלחו התפוזים. הייצוא הממוסד והמוגבר החל כבר כשנה לאחר הקמת המדינה, ב-1949. כיום, פירות ההדר הישראלים מהווים חלק מכובד בייצוא הישראלי ומייצגים את ישראל בשווקים רבים, ולעיתים מפתיעים, בעולם. כך, למשל, על פי נתוני מועצת הצמחים, בשנת 2018 ייצאה ישראל ליפן פירות הדר (בדגש על תפוזים ופומלות) במשקל 12 אלף טון בשווי של למעלה מ-11 מיליארד דולר. בסך הכל, על פי נתונים אלו, מייצאת ישראל לעולם כ-160 אלף טון של פירות הדר. דבר אשר מחזק את מעמדם כשגרירים טעימים ועסיסיים של ישראל בעולם, סימן היכר אהוב לישראל ולישראליות.

להביא את ישראל היפה לקולגות מעבר לים - מארזי השי של מטעי בן עזר. לפרטים הקליקו כאן>>

פרימיום ישראלי בבקבוק

היינות הישראלים כבר מזמן רכשו להם מעמד יוקרתי בעולם. על פי נתוני מכון הייצוא, כ-42 מיליון בקבוקי יין מיוצרים בישראל מדי שנה, כאשר כ-17% מתוכם, בשווי כולל של כ-53 מיליון דולר מיוצא לחו"ל, מתוך זאת 27 מיליון דולר רק לשוק האמריקני. כ-65 יקבים ישראלים מייצאים את מרכולתם לשווקים בחו"ל. הטעם של היין הישראלי מאוד מבוקש בעולם ובמקרים רבים גם מפתיע את החיך של הטועם, אשר סבור כי היין שזה עתה טעם הגיע מצרפת או מאיטליה ואז מגלה כי מדובר במוצר כחול-לבן.

הצד המתוק של ישראל

על פי הערכה של משרד הכלכלה, ב-42 מדינות בעולם משווק כיום שוקולד ישראלי - סימן היכר אהוד נוסף לתרבות הישראלית. למעלה מ-10 מיליון דולר של ייצוא, לרבות במדינות כמו דרום קוריאה, אנגולה ואפילו מצרים השכנה. גם לממלכת השוקולד העולמית, בלגיה, מייצאת ישראל מהשוקולד המקומי בלמעלה מ-105 אלף דולר. שיאנית ייבוא השוקולד מישראל היא, כמובן, ארה"ב, עם כ-5 מיליון דולר, כשבאירופה, תופסת אנגליה את המקום הראשון עם למעלה ממיליון דולר של ייבוא שוקולד מישראל.

אריזת השי של מטעי בן עזר / צילום: מטעי בן עזר
 אריזת השי של מטעי בן עזר / צילום: מטעי בן עזר
אזהרה: מכיל אלכוהול - מומלץ להימנע משתייה מופרזת

איזה שוקולד מייצאים מישראל? מכל הסוגים ומכל המינים. מפרלינים משובחים ויוקרתיים ועד לשוקולד פרה הפשוט והאהוב. השוקולד הוא מרכיב כמעט קבוע בכל מארזי מתנה שיוצאים מישראל, לרבות אלה של מטעי בן עזר, ולו בשל טעמו המתוק-ממכר.

תיבות גדולות, הפתעה נעימה

על פי ההערכות, היקף הייצוא של חבילות שי מהודרות מישראל לעולם עולה בעשרות אחוזים מדי שנה ושנה. בנוסף לכך, על מנת לשמור, כאמור, על עדכניות ועל אלמנט ההפתעה, משתנות חבילות השי, על מנת להותיר ציפייה בקרב מי שמקבלים אותן. כך, למשל, בחברת "מטעי בן עזר" החליטו להכין ל-2020 שתי תיבות שי חדשות בנוסף להיצע הקיים. אחת, הנקראת "חג שמח ופרי הדר", כוללת בנוסף לפירות ההדר הישראלים גם מעדני פרימיום כחול לבן כדוגמת עוגיות פריכות במילוי תמרים ואגוזים - מעמולים, מאפי גבינה טימין, כוורת שוקולד, נוגטין שומשום בשוקולד, יין לבן של יקב קסטל לה-וי, הישר מהרי ירושלים, ועוד; ובתיבת השי השנייה, שנושאת את השם "בישראל מאהבה ופרי הדר", ניתן למצוא ביחד עם פירות ההדר גם פירות יבשים, פיסטוקים, מקלוני עוגיות בציפוי שוקולד, יין אדום של קסטל לה-וי ועוד. "מדובר בשילובים מנצחים", מסכמת טופל מאייר.

זאת ועוד, תיבות השי של מטעי בן עזר מרשימות וגדולות נשלחות לכל העולם, ללא יוצא מן הכלל, ומגיעות עד דלת המקבל, מה שלדברי טופל מאייר מייחד אותן בשוק. מחיר החבילות נע החל מ-229 שקל לחבילה, כולל דמי משלוח במכולות קירור ובשירותי בלדרות עד לפתח הבית או המשרד. וכעת, אחרי שסגרנו את הפינה הזאת ושלחנו מארז מעבר לים, רק שאלה אחת נותרה פתוחה: מה יקבלו הישראלים במתנה מעמיתיהם בחו"ל?

מארזי השי של מטעי בן עזר - מתנת החג שתיכנס ללב של הקולגות שלכם בחו"ל. לפרטים הקליקו כאן>>