תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הביקוש למשרות מהבית גובר - איך תמצאו אותן?

משבר הקורונה האיץ את המגמה ההולכת וגדלה של עבודה מהבית • "עבודה מהבית", לוח דרושים חדש וייעודי למשרות מגוונות שניתן לבצע ממקום המגורים, עשוי לסייע לרבים בתקופה זו

עבודת מהבית. רבים מעדיפים מודל העסקה גמיש / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
עבודת מהבית. רבים מעדיפים מודל העסקה גמיש / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף לוח "עבודה מהבית"

בעוד שמשבר הקורונה נתן חשיפה עולמית עצומה לאופציית העבודה מהבית, הרי שמודל העבודה הזה לא באמת נולד אתמול. עבודה מהבית הפכה לסגנון תעסוקה נפוץ מתחילת העשור החולף, ובמגוון תחומים. הסיבות להתפשטותה של המגמה הזו נובעת מעצם הפשטות שלה. כך למשל, עבודה מהבית מתאימה לעצמאים דוגמת רואי חשבון, עורכי דין, אנשי תוכן, אנשי פרסום, מעצבים גרפיים, עורכי סרטים, עורכי מוזיקה, ועוד, אשר מעדיפים לנהל את העסק ממקום מגוריהם עם הנוחות הכרוכה בכך. סוג עבודה זה נוח גם לשכירים בחברות בינלאומיות שכל מה שנדרש מעובדיהן הוא מחשב ומכשיר סלולרי, תוך חיסכון עצום במימון נסיעות ודמי שכירות יקרים. מודל העבודה המדובר אף מתאים לכל מי שמעוניינים בהשלמת הכנסה קלה באמצעות עבודות אותן אפשר לבצע מהמחשב בבית, ללא התחשבות בגיל העובד ובאזור מגוריו.

המגמה בארץ, יש לומר, נמצאת עדיין בחיתוליה וכמו בהרבה מקרים, המודל לחיקוי נמצא בארה"ב. ממחקר מקיף שפורסם ב-2017 בארה"ב בשם Freelancing in America 57 מיליון אמריקאים הגדירו עצמם כפרילנסרים (מועסקים ששיטת העבודה מהבית מאוד מקובלת אצלם) במשרה חלקית או מלאה. המשמעות לכך היא שיותר משליש מהמועסקים בארצות הברית הועסקו כפרילנסרים. מהמחקר עלה עוד כי עד סוף השנה הנוכחית צפוי שיעור הפרילנסרים לגדול לכדי 43% מכלל שוק העבודה האמריקאי.

מי שמוביל בישראל את טרנד העבודה מהבית הוא מגזר ההייטק. רק לאחרונה הודיעה חברת אמדוקס כי היא תאפשר לעובדיה לעבוד יום בשבוע מהבית. בהחלטתה הצטרפה החברה לחברות ענק כמו מיקרוסופט וIBM - שכבר מאפשרות לעובדיהן לעשות זאת. אבל זה לא נגמר רק בענף ההייטק וסנונית ראשונה אולי בעולם הפיננסים היא פירמת הייעוץ ורואי החשבון Deloitte, אחת מחמשת הפירמות המובילות בארץ, אשר הודיעה גם היא לאחרונה לעובדיה כי היא תאפשר להם לעבוד יום בשבוע מהבית. המגמה קורמת עור וגידים גם בעולם הביטוח וחברות הביטוח הראל וביטוח ישיר כבר מאפשרות לעובדים מסוימים עבודה מהבית.

לוח "עבודה מהבית" - מגוון משרות מהבית מחכות לכם. לפרטים הקליקו כאן >>

אגב נראה כי גם בקרב "העובדים החדשים" ישנו רצון הולך וגדל לעבור מעבודה במשרדי החברה לסגנון העבודה מהבית, המאפשר איזון נכון יותר בין קריירה לחיים האישיים. כך, ממחקר בינלאומי שנערך בשנת 2019 בהשתתפות 15 אלף מעסיקים ושכירים מ-80 מדינות עלה כי בהינתן שתי הצעות עבודה זהות, 80% מהעובדים היו מעדיפים את המשרה שמאפשרת העסקה במודל גמיש, כלומר משרה בה ניתן לשלב בין עבודה במשרד לבין עבודה בבית. עוד עלה מהסקר רחב ההיקף כי 54% מהעובדים מעדיפים העסקה במודל גמיש על פני ימי חופש רבים יותר בשנה וכי 32% מהנשאלים בחרו במודל עבודה גמיש גם על חשבון תפקיד בכיר יותר בחברה שהיא פחות גמישה.

"עולם העבודה משתנה"

אם עד היום לא זכה פלח העבודה מהבית להתייחסות משמעותית מספקת בלוחות הדרושים בישראל הרי שכל זה הולך כנראה להשתנות עם התעצמותו ההולכת וגדלה של לוח הדרושים "עבודה מהבית", המפרסם בעיקר עבודות מהבית במגוון תחומים. בלוח, השואב את היצע המשרות מהרשתות החברתיות, ניתן למצוא כבר כעת אלפי משרות בתחומים מגוונים כגון שיווק ומכירות, כתיבה, טלמרקטינג, שירות לקוחות, פרסום, ביצוע סקרים, בדיקות תוכנה, ועוד ועוד.

לדברי אנשי עבודה מהבית, הלוח הוקם לפני כחצי שנה והוא מהווה בעצם לוח דרושים המקדים את זמנו, כאשר בכל חודש רואים עלייה גדלה והולכת בתנועת הגולשים באתר. נכון להיום, עבודה מהבית הוא לוח חינמי עבור מחפשי העבודה, כאשר חברות ומעסיקים יכולים לפרסם בו משרות בעלות נמוכה יחסית. הם מוסיפים כי זהו האתר הגדול והיחיד בישראל שמרכז כמות עצומה כל כך של משרות המיועדות לעבודה מהבית, והוא קם מתוך אמונה כי המגמה הזו שצברה תאוצה בארה"ב ובאירופה, תתחיל לצבור תאוצה גם בישראל.

בעבודה מהבית אומרים כי עולם העבודה משתנה לנגד עינינו בצעדי ענק, ומשרות ותחומי לימוד אליהם הורגלנו במהלך השנים הולכים ונעלמים, תוך שהם מפנים את עצמם למשרות הנעשות באמצעים טכנולוגיים בלבד. המשמעות היא, שעולם התעסוקה של הזמן החדש יתאפיין כעולם דיגיטלי ומרבית העבודות יבוצעו באמצעות המחשב, מה שמייתר את הצורך של העובדים לנסוע למקום עבודה פיזי - מאחר והם יוכלו לעשות הכול מהבית באמצעות המחשב והסמארטפון. "החזון שלנו הוא שלוח עבודה מהבית יהפוך בתוך שנים ספורות ללוח הדרושים המוביל בישראל בתחומו. לאור העובדה שהעולם צועד בדיוק לכיוון הזה ושכבר כעת ניתן לעבוד מהמחשב האישי ללא הגבלה גיאוגרפית או גילאית", הם מסכמים.

לוח "עבודה מהבית" - לחיפוש משרות מהבית במגוון תחומים. הקליקו כאן >>