תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ללמוד מנהל עסקים בלי לעצור את הקריירה

עידן הקורונה, דור ה–Y שמחפש דרכים לרכוש כלים פרקטיים בצורה מהירה ונגישה והיכולות הטכנולוגיות שהולכות ומתקדמות – כל אלה סוללים את הדרך לתוכניות לימוד למנהל עסקים מרחוק, דוגמת תוכנית ThePowerMBA הבינלאומית המגיעה בימים אלה לישראל

לימוד מקוון. אין צורך לעצור את הקריירה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
לימוד מקוון. אין צורך לעצור את הקריירה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה מטעם תוכנית ThePowerMBA

מגיפת הקורונה נתנה דחיפה גדולה לתחום שהחל לצמוח עוד קודם לכן, למידה ורכישת מיומנויות חדשות מרחוק. יזמים המעוניינים להקים עסק ולהצטייד בידע עדכני, אנשים שרוצים לעשות שינוי תעסוקתי, או מנהלים שמעוניינים להתקדם בארגון בו הם עובדים - מוצאים זאת כפתרון המתאים להם. תוכנית ThePowerMBA ללימודים מקוונים של מינהל עסקים, אשר במקביל להשקתה בארה"ב, קנדה ובריטניה, מתחילה לפעול גם בישראל, מאפשרת ללמוד את כל היסודות של ניהול עסקים, כולל אסטרטגיה עיסקית, שיווק ושיווק דיגיטלי, חשבונאות ועוד.

הנוהג, שהיה מקובל עד כה, של עצירת הקריירה או הקצאת משאבי זמן וכסף גבוהים לצורך יציאה ללימודים כבר אינו האפשרות היחידה העומדת בפני מי שרוצה לשפר את עמדתו בשוק העבודה, או את יכולותיו הניהוליות. יחד עם זאת, חשוב להבהיר, המגמות החדשות הללו אינן מבטלות את חשיבותה של רכישת השכלה גבוהה באקדמיה. תואר אקדמי מקנה, מעבר לתרומה לקורות החיים, גם כלים לבניית כישורים כגון חשיבה ביקורתית, ניתוח טקסטים, ועוד. אולם הבשורה של העולם החדש היא במגוון אלטרנטיבות לימוד ובאפשרות לשלב בין כולן ולהתאים לכל אחד את מה שנכון עבורו.

מרכיב נוסף במשוואה הם המעסיקים. חברות בכל העולם מעוניינות כיום, יותר מתמיד, בעובדים עם מגוון של מיומנויות ויכולות. בחברות רבות דואגים למודלים של הכשרת עובדים בתוך הארגון או באמצעות תוכניות חיצוניות מבלי שייאלצו לעזוב את העבודה לצורך לימודים ויוכלו לשלב בין השניים בקלות. כל אלה מכשירים את הקרקע לכניסתם של מודלים חדשים לתחום של הכשרות, למידה ורכישת ידע מקצועי.

מקדמים את הקריירה

ThePowerMBA היא תוכנית לימודים המבוססת על תוכניות ה-MBA של אוניברסיטאות מובילות ונלמדת באנגלית. היא מורכבת ממאות יחידות קצרות של רבע שעה, סרטונים עם גרפיקה מתקדמת וראיונות עם מרצים ומובילי דיעה, בהם גם מרצים מעולם העסקים, מייסדים של מותגים מובילים, דוגמת יוטיוב, waze, שאזאם, whole foods ועוד. היא נמשכת 10 חודשים, ומתוכננת כך שתכלול תוכן מקביל לתוכן שנלמד באקדמיה.

לדברי רפא גוזאלו, מייסד ומנכ"ל משותף ב-ThePowerMBA "המטרה שלנו מאז ומעולם הייתה לאפשר דמוקרטיזציה של לימודי העסקים ואנו מאמינים שזוהי טרנספורמציה הכרחית ששחקנים רבים בשוק יצטרכו לעבור על מנת להפוך את ההשכלה הגבוהה לנגישה יותר".

רפא גוזאלו, מייסד ומנכ"ל משותף ב-The PowerMBA / צילום: Antonio Lopez
 רפא גוזאלו, מייסד ומנכ"ל משותף ב-The PowerMBA / צילום: Antonio Lopez

לפרטים על ThePowerMBA>>>

הוא מסביר כי תוכנית הלימודים מקיפה את כלל הנושאים הנוגעים להקמה וניהול פעילות עסקית, כולל שיווק מסורתי ודיגיטלי, אסטרטגיה עיסקית, תמחור, מימון וחשבונאות, גיוס משאבים, פיתוח מיומנויות ניהול "רכות" ועוד: "לקחנו שיעור באקדמיה שאורך שעה וחצי, ותימצתנו את המסרים העיקריים שלו", הוא אומר. "הצלחנו להגיע לתוצר תוכן של 15 דקות בלבד, המכילות את כל הידע הנדרש. הסטודנטים שלנו יכולים ללמוד מכל מקום - מהבית, בנסיעה באוטובוס או ברכבת, מהעבודה, בבוקר, בערב - מתי וכמה שרוצים. הם מדווחים על תובנות יומיומיות והטמעה אפקטיבית של התוכן. כמו כן, המעוניינים בכך יכולים להמשיך ולקרוא קריאה נוספת ולקבל משימות, על מנת להטמיע את המידע בצורה אפקטיבית עוד יותר. לכך מצטרפת המסגרת שיצרנו, והקהילה: יש כיתה (מקוונת), יש וובינרים, חיבור ומפגש בין אנשים, הזדהות וגאווה.

"התוכנית מאפשרת לסטודנטים לרכוש בתוך זמן קצר יחסית ובעלויות ידידותיות את הכלים החדשניים והמעשיים ביותר הדרושים להם להתקדם לתפקידים ניהוליים או להקים עסק או מיזם. רבים מהסטודנטים הנוטלים בה חלק", מרחיב גוזאלו, "למדו לפני כן לתואר ראשון בבתי הספר מובילים למינהל עסקים וכעת הם מעוניינים לרענן את הידע או להרחיב את הפרקטיקה המקצועית. אלמנט משמעותי, שהוא מציין, הוא מחיר התוכנית, "בדרך להנגשת ההשכלה הגבוהה לאנשים בכל העולם, המודל שלנו מאפשר להציע את התוכנית במחיר של אלף דולר בלבד.

"התוכנית התקבלה בעניין רב, ומאז שהוקמה, לפני פחות משלוש שנים, הצטרפו אליה מעל ל-35,000 סטודנטים בספרד ובמדינות דרום אמריקה". בעוד שההרצאות התקיימו עד כה בספרדית, כעת מושקת התוכנית הגלובלית באנגלית בארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, ישראל ומדינות נוספות. בנוסף, מציינים בתוכנית כי כ- 300 חברות בעולם משלבות את הלימודים ב-ThePowerMBA במסגרת הכשרות העובדים שלהן, בהן גוגל, EY ו-וודאפון.

ThePowerMBA אינה מעניקה תואר אקדמי או הסמכה מצד גורם אקדמי כלשהו מתוך בחירה. לדברי גוזאלו, מדובר בהחלטה מודעת מראש: "בחרנו שלא לקבל הסמכה רשמית מהרשויות מתוך רצון לממש מודל שמחולל שינוי אמיתי ומהווה אלטרנטיבה למוסדות המסורתיים של ההשכלה הגבוהה. חשוב לנו לפעול במהירות ולהביא את הידע התיאורטי והמעשי העדכניים ביותר בתחום".

לשפר את יכולת ההתמדה

בתוכנית מסבירים גם כי שיטת המיקרולרנינג, למידה יומית של יחידות מידע קצרות ומרוכזות, הופכת אותה לאטרקטיבית עבוד הסטודנטים. הגישה לא רק מסייעת בקליטת החומר הנלמד, אלא משפרת את יכולת ההתמדה של הלומד. כתוצאה מכך, ThePowerMBA מדווחת על שיעור התמדה גבוה פי כמה מזה שבתוכניות מקוונות אחרות בעולם. עם השלמת הלימודים בתוכנית, הבוגרים מקבלים תעודת גמר המונפקת באמצעות בלוקצ'יין - כך שלא ניתן לזייף אותה או להעביר לאחרים.

למידע נוסף על ThePowerMBA>>>