אמץ חברה

מיזם "אמץ חברה", ערבות הדדית בעת הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

"פרויקט "אמץ חברה": איך סייע תאגיד המזון לארגון חברתי?

מיזם "אמץ חברה", ערבות הדדית בעת הקורונה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
פרויקט "אמץ חברה" של גלובס בשיתוף בנק לאומי מציע תמיכה מקצועית של גופים עסקיים גדולים לחברות וארגונים שנפגעו ממשבר הקורונה ● במסגרתו נרתמה חברת תנובה לסייע לארגון החברתי "גשר" במישורים הפיננסי והמיתוגי
16.11.2020 | דבורה פישמן

הכתבה בשיתוף בנק לאומי

בבסיס הרעיון של מיזם "אמץ חברה" של גלובס בשיתוף בנק לאומי עמדו ההבנה בחשיבות הערבות ההדדית במשק בעת משבר הקורונה והרצון לייצר חיבור בין חברות גדולות לחברות קטנות - כדי לסייע לאחרונות לצלוח את המשבר שאליו נקלעו ולהחזיר אותן לשגרת עבודה. החברות הגדולות מלוות מקצועית חברות קטנות ומעניקות כלים מעשיים, הכוונה וייעוץ.

אחד השידוכים המוצלחים בפרויקט הוא בין ארגון "גשר" לבין חברת תנובה. גשר פועל לקידום חיים משותפים בין הקבוצות השונות בישראל, למען עתיד משותף לחברה ולעם היהודי בארץ ובתפוצות. מטרתו לייצר שינוי תודעתי ורגשי מעודד עשייה בין מגוון קבוצות הזהות בחברה, למען מרחב ציבורי משותף.

לגשר מספר ערוצי פעילות: טיפוח מנהיגות בכירה; פעילות ציבורית רחבה כדי להשפיע על האווירה הציבורית; פיתוח וטיפוח רשת עמיתים - עם דגש על בני נוער, חיילים ומפקדים בצבא ובכוחות הביטחון, מורים ומחנכים ועוד. מנכ"ל הארגון אילן גאל דור, קיווה שבאמצעות הפרויקט והנכונות של חברה גדולה ללוות את גשר - "נהפוך את המשבר להזדמנות".

כאמור, מי שאימצה את גשר במסגרת הפרויקט היא חברת תנובה. "תנובה חברה למיזם של גלובס ממקום של רצון לסייע לחברות בייעוץ והכוונה על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה של העובדים בחברה", מספרת נטע בן מנחם,​​ ​מנהלת אחריות תאגידית בתנובה. "לשם כך הקצנו שלוש מנטוריות שיעמדו לצד ארגון גשר: מיכל בצר - מנהלת אגף השיווק בתנובה, אביבית רוטליין - מנהלת פרויקטים אסטרטגיים, ונועה ויצמן לוי - מנהלת אגף התכנון בחטיבת שרשרת האספקה".


מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בתנובה / צילום: באדיבות תנובה
 מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק בתנובה / צילום: באדיבות תנובה

תהליך העבודה

בגשר בקשו לייצר פעילות רלוונטית לימי המשבר ודאגו להישאר בין היתר בקשר רציף עם התורמים לארגון; ועדת הכספים המשיכה לפעול וערכה מעקב תזרימי ותקציבי הדוק, 1/3 מהעובדים הוצא לחל"ת ובמקביל נעשה קיזוז בשכר של כל עובדי גשר בגובה 15%.

גאל דור סבר שכדאי להתמקד בתהליך הליווי עם תנובה בשני סעיפים עיקריים:

- מיצוב ומיתוג גשר כארגון מוביל בתחום (על רקע המשבר, שיהיה כנראה ממושך).
- מציאת דרכים להגדלת הכנסות הארגון כדי לאפשר קיום ופיתוח פעילויות רלוונטיות למצב ולתקופה.

בפגישה הראשונה עם אנשי תנובה הוצג ארגון גשר על קצה המזלג על מנת שאפשר יהיה להתרשם ממגוון התוכניות שלו ולאפיין את מצבו בתקופת משבר הקורונה. בעקבות זאת "הוחלט כי נתמקד בעולם השיווק והפרסום ובעולמות הפיננסיים", מספרת בן מנחם, "לשם כך קבענו מספר מפגשי זום בהם השתתפו המנטוריות ואנשי גשר: אילן גאל דור המנכ"ל, אורית אדטו היו"ר, גיל ליבנה - ועדת הכספים של דירקטוריון העמותה.


אילן גאל דור, מנכ"ל גשר / צילום: באדיבות אילן גאל דור
 אילן גאל דור, מנכ"ל גשר / צילום: באדיבות אילן גאל דור

"למהלך הצלחנו לגייס גם את משרד הפרסום מקאן, המלווה את תנובה בעשייה היומיומית, ולשיחות המנטורינג הצטרפה אלינו גם אתי עבדי - מנהלת האסטרטגיה במקאן שסייעה בתובנות בידע ובניסיון שלה.

"חשוב לי לציין שהמהלך עדיין בעיצומו, עוד לא סיימנו אבל ברור לחלוטין שהערך המוסף ממנו הוא הדדי - הן בחשיבה והן במיקוד. להיות מנטור של מישהו ועל אחת כמה וכמה של גוף אחר - פירושו להיות חשוף באופן כללי לאלמנטים מגוונים וחדשים. אתה עובר סוג של חוויה משמעותית, מעצם ההיכרות עם תחום חדש ושונה לחלוטין מזה שבו עוסק 'המאמץ'".

עזרה במיקוד והתייעלות

מאז פגישת הצהרת הכוונות התקיימו לפחות שלוש פגישות נוספות, הן פרונטליות והן בזום. אבל בכל מקרה אנשי תנובה עומדים לרשות גשר בכל עת ונכונים לענות על כל פנייה ושאלה. גאל-דור אומר שהם אמנם בעיצומו של התהליך, אך מעריך "שכ-60 אחוז ממנו מאחוריהם".

"תנובה", ממשיך גאל-דור, "אינם חוסכים, כאמור, בזמן וברעיונות. הם עוזרים להתמקד, לחדד נושאים ולהתייעל ומורגש שכל ישיבה או שיחה מקדמת אותנו עוד צעד קדימה. אני חייב לציין עוד, שלטובת קידום התהליך מלבד נטע בן מנחם (שמרכזת את הנושא מטעם תנובה) והמנטוריות, חיברו אלינו גם אנשים נוספים מתחום הכספים כי כזכור ביקשנו להתמקד גם בהגדלת ההכנסות.

"חיבור נוסף מפתיע וחשוב מאוד, שבהחלט אינו מובן מאליו, נעשה עבורנו עם חברת מקאן אריקסון, שאמורה לסייע בכל הקשור בנושאי המיתוג.

"חשוב לי לומר גם שהמעורבות של אנשי תנובה מחד ואנשי גשר מאידך בתהליך היא גדולה מאוד - וכולם מחויבים להצלחתו ונרתמו בהתלהבות רבה לקידומו", הוא מסכם.

כתבות נוספות
תוכן מקודם
© כל הזכויות שמורות לגלובס
יצירת קשר תקנון