תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"המגזר הפיננסי כבר נמצא בענן, אך הבשורה האמיתית תגיע בדמותו של דאטה סנטר הייפר-סקייל מקומי"

בעידן המידע כל ארגון גדול חייב לעבוד מול דאטה סנטר • מיקרוסופט מקימה אחד כזה בישראל עבור המגזר הפיננסי ומצפה כי ישנה את כללי המשחק כאן ולא רק בהיבט הטכני • "הטכנולוגיה שלנו תעניק ביטחון להנהלות לבצע תהליכים, לבדוק מהלכים חדשים, להסתכל קדימה, לתת ערך דיגיטלי טוב יותר ללקוחות", אומר אמיר רמון, מנהל מגזר פיננסי במיקרוסופט ישראל

בעידן הענן החשיבה בארגונים פיננסיים משתנית / צילום: Shutterstock
בעידן הענן החשיבה בארגונים פיננסיים משתנית / צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף מיקרוסופט ישראל

אנחנו עדים בימים אלו למהפכה טכנולוגית שמתחוללת בשוק הפיננסי, ובעיקר בעולם הבנקאות: זה התחיל עם "סופת" המטבעות הדיגיטליים שמשתוללת כאן כבר כמה שנים; המשיך עם האישור לבנק דיגיטלי, ראשון מסוגו בישראל, לפני כמה חודשים; ומגיע לשיא עם כניסתו בכל העוצמה של שירות הארנק הדיגיטלי לשימוש בשוק הישראלי. כל אלו - עד השיא הבא.

ברקע השינויים הללו, נמצאת טכנולוגיה שחוללה מהפכה גדולה בפני עצמה, ואנחנו, הצרכנים, כמעט לא הרגשנו בה, ובוודאי לא היינו עדים לכניסתה לעולם הפיננסים באופן רשמי - טכנולוגיית הענן. כיום אין גוף פיננסי שמכבד את עצמו שלא משתמש בטכנולוגית ענן והיא שינתה לחלוטין את כל צורת העבודה במגזר הפיננסי והשפיעה במובנים רבים גם על השירותים שאנחנו מקבלים - מהבנקים, מחברות הביטוח, מחברות האשראי - וזו, כך מתברר, רק ההתחלה.

"הצפי הוא שהשקעות המגזר הפיננסי העולמי בענן ב-2022 יסתכמו בכ-20 מיליארד דולר, ומתוכן 60% מהסכום יגיע מהבנקים", אומר אמיר רמון, מנהל מגזר פיננסי במיקרוסופט ישראל. הבנקים, לדבריו, מעוניינים בטכנולוגיות ענן כי הם מבינים את הערך העצום הטמון בהן שאינו רק כלכלי והוא מפרט: "האתגרים והתקלות המשמעותיים שאיתם מתמודד המגזר הפיננסי בשנים האחרונות, הם רבים - מכשלי אנוש ובעיות התאמה בין פלטפורמות ועד לשדרוגים שלא מתואמים עם יתר סביבות העבודה - כל אלו יוצרים בסוף חוסר זמינות. המעבר לטכנולוגית ענן, מבטל את כל ההתעסקות הלוגיסטית, התשתיתית והאופרטיבית וכל התהליכים האלה נעשים באופן אוטומטי, מסונכרן ומאובטח. טכנולוגיית הענן מעניקה לארגונים מכל המגזרים ובעיקר במגזר הפיננסי, את השקט והפניות להתעסק בעבודה היומיומית, ולא בדברים שמסביב.

"בגדול, זה קצת כמו עם להחזיק רכב במודל ליסינג לעומת רכישת רכב, הגופים הפיננסיים מעוניינים שמישהו ידאג עבורם לניהול המידע ואבטחת המידע בארגון, גוף מומחה לעניין. כך הם יכולים להתפנות לדברים שהם במרכז המהות העסקית שלהם בדיוק כמו שאנחנו בעולם רכבי הליסינג לא מחליפים פנצ'ר ומתרכזים בלהיות זמינים ב-100% לעבודה שוטפת".

אמיר רמון, מנהל מגזר פיננסי במיקרוסופט ישראל / צילום: ענבל מרמרי
 אמיר רמון, מנהל מגזר פיננסי במיקרוסופט ישראל / צילום: ענבל מרמרי

"גידול בהיקף העסקאות"

אם כן, טכנולוגיית הענן היא אחד ממנועי החדשנות החשובים היום בכלכלה ובוודאי שגם בתחום הפיננסי, המחייב ניהול רגיש ומאובטח בשל סוג המידע שבו נוגע. גם ארגונים שניהלו בעבר את כל נושא המידע בעצמם, נוכחים לגלות שכמות המשאבים הנדרשת היום רק הולכת וגוברת ואיתה גם המומחיות המקצועית הנדרשת לניהול המערכות המתוחכמות, ולכן העבירו את הפעילות לידיהם של מומחי המידע, המנהלים אותו על גבי תשתיות מתקדמות בענן. תשתיות אלה מחליפות את המערכות הפיזיות שבעבר שכנו בלב הארגון עצמו אך חשוב מכך - הן מאפשרות ניתוח של הנתונים והפקת תובנות עסקיות על בסיסם, לצורך מיקוד עסקי, הגברת התחרות ושיפור הערך ללקוחות.

רמון טוען שכל זה הוא רק חלק ממהפכה גדולה יותר, שנוגעת אלינו - הצרכנים: "ארגונים פיננסיים מתחילים להבין שהחוויה שהלקוחות שלהם מצפים לקבל היום היא שונה משמעותית ממה שציפו לקבל אפילו לפני שנה - עם ובלי קשר לקורונה ולתהליכים שהאיצה. גם אנחנו, כצרכנים, שינינו את ההתנהלות שלנו, והארגונים מבינים שהם צריכים להתאים את עצמם למציאות החדשה ויפה שעה אחת קודם; חובת ההוכחה תמיד היא על הארגונים, שנדרשים כעת לייצר ערך גדול ומשמעותי יותר ללקוח, חוויה דיגיטלית כוללת, ובעיקר - שירותים וצרכים חדשים שיתאימו לכל לקוח ולקוח.

"מדובר בשינוי עצום בדרך החשיבה ובדרך ההתנהלות של הארגונים, והאפשרות היחידה לעשות זאת בצורה מהירה ויעילה היא באמצעות מעבר לענן. לא במקרה רוב העולם הפיננסי נמצא בענן, במודל כזה או אחר: המבנה הארגוני הקיים אצל החברות בתחום מורכב מדי, ולא מאפשר להם לעשות שינוי גדול כל כך בתוך זמן קצר. שמסתכלים על התחרות מול המגזר הפיננסי בעולם אז אפשרי להגיד שהמגזר הפיננסי העולמי מוקף עננים שמתחרים דרך חברות פינטק מבוססות ענן".

לפרטים על כנס מיקרוסופט לתעשיית הפיננסים - הקליקו כאן>>

כשפיננסים פוגשים טכנולוגיה

לפי רמון, בהסתכלות קדימה אל העתיד, "הבשורה האמיתית תגיע בדמותו של דאטה סנטר הייפר-סקייל מקומי, ממנו יעבדו גופי הפיננסים הגדולים הפועלים פה בישראל". דאטה-סנטר מקומי בגבולות המדינה שייתן זריקת עידוד אדירה למשק הישראלי כולו, בהיבט הטכני - שיפור אבטחת המידע, שיפור המהירות, זמן התגובה (לייטנסי) משליחת הפקודה באמצעות המחשב ועד לביצוע באפליקציה ועוד. מעבר לכך, אזור ענן מקומי יתמרץ את הגופים הפיננסיים - גם אלו שכבר נמצאים בענן - להעלות משמעותית את יכולותיהם הדיגיטליות בעיקר מולנו ועבורנו, הצרכנים.

"תשתית הענן של מיקרוסופט, הגדולה בעולם, מתפרשת על-פני יותר מ-60 אזורי ענן ברחבי העולם, זמינה ב-140 מדינות ומספקת חבילה מקיפה של שירותי ענן לארגונים, ממשלות ותעשיות בכל הגדלים", מציין רמון. "הידע המצטבר שלנו מראה השפעה עצומה בכל אזור ובכל מדינה שבה אנו פועלים. במקומות האלה ראינו בזמן קצר מאוד עסקאות ענק שהתבצעו, גידול של שלוש ספרות בהיקפי ההשקעה, משום שהחשיבה באותם הארגונים השתנתה. בעצם אמרו שם: 'כעת משיש במדינה דאטה סנטר מקומי, זה הזמן שלנו לחשוב: איך הוא יכול לסייע לנו עסקית?' הדאטה סנטר המקומי עוזר לגופים הפיננסיים לעבור מדיון טכנולוגי, לדיון בשאלה 'איך הטכנולוגיה יכולה לסייע לנו להשיג יעדים עסקיים שהארגון מכוון להגיע אליהם עוד שלוש או ארבע שנים?' זה שינוי מהותי בתפיסה".

במיקרוסופט מאמינים שהדאטה סנטר המקומי שלהם, שיקום כאן בשנה הקרובה, ייתן ביטחון להנהלות לבצע תהליכים, לבדוק מהלכים חדשים, להסתכל קדימה, יסייע במתן ערך דיגיטלי טוב יותר ללקוחות ועוד.

רמון נותן דוגמה: "בעולם פיננסי קשה לייצר תחום רווחי חדש, 'ביזנס' חדש, זה ידוע. בגרמניה, בחרה אליאנס בתשתית הענן של מיקרוסופט כדי לייצר ערכים חדשים ללקוחות שלה בזמן הקצר ביותר, ובחשיבה משותפת איתנו הגיעו למסקנה שהכניסה לענן פותחת בפני החברה ערוץ עסקי חדש . אליאנס הקימה חברה בת שמפתחת מערכת ליבה מבוססת ענן לחברות הביטוח, שנמכרת לגופי ביטוח ברחבי העולם. זו דוגמה נהדרת לאן אפשר ללכת ולאן אפשר להגיע כשיש לך יכולות ענן.

"בסופו של דבר טכנולוגיית הענן נותנת מענה מדויק לצרכי לקוחות המגזר הפיננסי - מקצרת זמן פיתוח ועיבוד של מוצרים ויכולות משלב הרעיון ועד שלב ההשקה ומעניקה יכולות עסקיות חדשות".

דאטה סנטר הייפר סקייל מאפשר לארגון פיננסי להתמקד בפעילות הליבה וצמיחה עסקית / צילום: Shutterstock
 דאטה סנטר הייפר סקייל מאפשר לארגון פיננסי להתמקד בפעילות הליבה וצמיחה עסקית / צילום: Shutterstock

בישראל, למשל, חברת האשראי החוץ בנקאי מימון ישיר מימשה על בסיס זה ללקוחותיה הצעה ייעודית לפי הפרמטרים הייחודיים להם. לדברי רונית פטר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של מימון ישיר: "השירות שפיתחנו על גבי ענן 'Azure' של מיקרוסופט, מאפשר לנו להתנסות בטכנולוגיות המתקדמות בעולם, מבלי להיכנס להוצאות כספיות הקשורות ברכישה ובהקמה של תשתיות. באחד הפרויקטים המשותפים שלנו עם מיקרוסופט, בנינו מחדש את תשתיות הדאטה של הארגון ויצרנו ארכיטקטורה חדשה, שמשנה את תהליכי העבודה ונותנת ללקוחות עצמאות כמעט מוחלטת בשימוש ומינוף הנתונים למטרות הליבה של החברה. הענן של מיקרוסופט מעצים את היכולת שלנו כארגון להתנסות, לפתח מוצרים, להריץ תהליכים בתוך הארגון או אל מול הלקוחות ובלחיצת כפתור אנחנו יכולים להרחיב שירותים מוצלחים או מנגד, לבטל פרויקטים שפחות מוכיחים את עצמם. העצמאות הזו מאפשרת לנו מרחב פעולה ליצירתיות וחדשנות ופותחת בפנינו אופקים עסקיים חדשים".

"השקעה של מיליארד דולר בשנה באבטחת מרכזי מידע"

"מערכת היחסים שלנו עם הלקוח אינה מסתיימת ביום הטמעת הטכנולוגיה ברור לנו היטב כי הטמעה של מוצר חדש מחייבת לימוד והדרכה של העובדות והעובדים בארגון וכדי למקסם את היכולות מהטכנולוגיות החדשות, נדרשים ידע וניסיון", אומר רמון. "מיקרוסופט מלווה אלפי ארגונים במסע הטרנספורמציה הדיגיטלי שלהם כבר עשורים ארוכים ואף בנתה תוכנית להכשרות והתמקצעות של אנשי הארגון, שמוצעת ללקוחות כחלק מהמסע המשותף". בנוסף לפתרונות ה-CRM, כלי הפיתוח Power Platform וכלי העבודה השיתופית Office 365 - כל אלו מתחברים לפתרון הוליסטי שלם עבור לקוחותינו, שמסייע להם מקצה לקצה".

עניין נוסף אותו הוא מעלה הוא ההשקעה בתחום. "אם לחזור לדוגמת הליסינג שנתתי קודם: בנקים וגופים פיננסיים מעדיפים שמיקרוסופט תספק להם שירותי ענן, כי הם מבינים שהם אינם יכולים להשקיע בעצמם סכומים שכאלה באבטחת מידע - מיליארד דולר בשנה באבטחת התשתיות הארגוניות שלהם. מיקרוסופט משקיעה יותר ממיליארד דולר בשנה במחקר ופיתוח של אבטחת מידע ומקצה למעלה מ-3,500 מומחים לאבטחת סייבר כדי להבטיח את בטחון המידע והתשתיות של לקוחותינו, לשום גוף פיננסי אין יכולות או משאבים כאלה".

רמון מסכם ואומר כי: "לא מעט ארגונים פיננסיים מבינים כי עליהם להתרכז בחדשנות עסקית ולא בעדכון התשתיות; בחוויית השירות ולא בתיקון הפנצ'ר באוטו. יותר ויותר ארגונים מתעמקים בשאלה: איך הענן יכול לעזור להם בקידום הערכים העסקיים, ורוצים להשיג את השקט לייצר כלים ומודלים חדשים, כך שיוכלו להציע ערך ייחודי לכל לקוח - תשתית הענן יכולה לסייע להם בדיוק בכך".

לפרטים על כנס מיקרוסופט לתעשיית הפיננסים - הקליקו כאן>>