תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הילדים עזבו את הבית - האם כדאי לכם לעבור לרכב קומפקטי יותר?

עם השנים יש מי שנוטים להעדיף רכבים קטנים יותר; כשהמטרה היא ליהנות מרכב ברמה גבוהה, בעל ביצועים המתאים גם לחוויה העירונית, מאפשר להתנייד בנוחות ואף חוסך בדלק וללא פשרות

מתקדמים לחוויה אורבנית בתוספת נוסטלגיה מתקתקה / צילום: Shutterstock
מתקדמים לחוויה אורבנית בתוספת נוסטלגיה מתקתקה / צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף קבוצת לובינסקי

נסו לחשוב על סקטור צרכני שפונה בו-זמנית גם לצעירים וגם למי שנמצאים בגיל מתקדם יותר. אם אתם מגרדים בראשכם ומתקשים למצוא אחד כזה, אתם בחברה טובה: אין הרבה כאלו כיום. אך מתברר שישנו סקטור אחד שבו שני אלו נפגשים, ומתקיימים יחד.

מדובר בסקטור מפתיע למדי מהבחינה הזו: שוק רכבי הסופר מיני - המכוניות הקטנות, הקומפקטיות, הנמרצות והזריזות. בתקופת הרווקות, או כזוג צעיר, רבים בוחרים בהן בגלל ההתניידות הקלה בעיר, בגלל נוחות החניה ובגלל הזריזות וההנאה מהנהיגה . בעשורים המאוחרים יותר, אחרי שהילדים כבר פרחו מהקן ואין עוד סיבה ממשית להחזיק ברכב בממדים גדולים, יש מי שחוזרים אליהן מאותן הסיבות - בתוספת נוסטלגיה מתקתקה.

מדובר בשוק הולך וגדל, מציינים בקבוצת לובינסקי, מכוניות הסופר מיני מבוקשות מאוד היום. זאת מאחר ותהליך רכישת רכב מתנהל כיום לפי צרכים. הצרכנים קונים לרוב את הרכב שהם זקוקים לו. אם מדובר באדם אחד, הוא יקנה רכב קטן, שמתאים לנוסע או לשניים; אם לבני זוג נדרשת מכונית עבור שני ילדים או שלושה, הם ירכשו רכב עם שלושה מושבים מרווחים מאחור. הכל לפי הצרכים.

וכך עולה הצורך במכונית סופר מיני, בעיקר, כאמור, בשתי תקופות חיים: אחת - תקופת הרווקות, או מיד לאחר הנישואים, כזוג צעיר; השנייה - לאחר עזיבת הילדים את הבית. בתקופה המדוברת רבים נוטים לשנות את מקום מגוריהם - לעבור מהבית המרווח במושב אל העיר הגדולה, המציעה שלל פעילויות פנאי. כשבאותה נשימה כבר לא נדרש להם רכב גדול, אלא אחד קומפקטי יותר שיתאים לחוויה האורבנית.

מכונית ספורטיבית שמתאימה לכולם

אם כן, שוק הסופר מיני זוכה לביקוש כיום בשל היתרונות המובנים של הקטגוריה והמחיר הנוח יחסית, אולם מעבר לכך הצרכן בוחן גם ביצועים ואיכות. אלו לרוב באים לידי ביטוי בעלויות: ככל שהביצועים גבוהים יותר, כך צריכת הדלק גבוהה יותר; ככל שהמפרט איכותי יותר ועשיר יותר, כך צריך להיפרד מכסף רב יותר בעת הרכישה. אבל בקבוצת לובינסקי אומרים כי המשוואה הזו משתנה ב"סופר מיני" של אופל - CORSA.

לנהיגת מבחן באופל קורסה הקליקו כאן>>

לדבריהם, אופל קורסה היא חסכונית, עם נתוני צריכת דלק טובים מאוד - צריכה ממוצעת של 17.2 קילומטר לליטר. בנוסף, היא גם קטנה ונמוכה, בעלת מבנה אווירודינאמי שיוצר פחות התנגדות עם האוויר, וזוהי אחת הסיבות לחיסכון בדלק. כל זה לא בא על חשבון הביצועים: לרכב מנוע חזק, 1,200 סמ"ק עם מגדש טורבו, שקיים גם ב-SUV של פיג'ו ה-3008, ומבטיח מכונית זריזה במיוחד, שמאיצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות; וכן תיבה של שמונה הילוכים הדואגת לנסיעה חלקה וביצועים מרשימים. בנוסף, המידות הקטנות של אופל קורסה מאפשרות חניה קלה ומעבר קל בין נתיבים, ואף תורמות לזריזות ולקלילות.

המפרט של הקורסה עשיר וכולל גג פנורמי, תא נוסעים צבעוני, כיסאות ארגונומיים, בקרת אקלים מפוצלת ומערכות בטיחות מתקדמות, אבזור שנחשב חריג בקבוצת רכבי הסופר מיני, כך מקבלים לא רק ביצועים - אלא גם איכות גרמנית ברמה גבוהה; לרכב גם אחריות ל-4 שנים או עד 120,000 ק"מ.

אופל קורסה יכולה להגיע גם בהנעה חשמלית מלאה - עם מנוע בעוצמה גבוהה אף מזו של מנוע הבנזין, עם סוללה של 50 קילוואט, ועם טווח נסיעה מספק של 319 ק''מ בין הטעינות. כמו כן, היא מציעה גם יכולת לטעינה מהירה - מ-0 ל-80% בתוך חצי שעה בלבד. בשתי התצורות, הן במנוע הבנזין והן במנוע החשמלי, מצוידת הסופר מיני בתא מטען גדול למדי של 309 ליטר, המתאים, למשל, לזוג היוצא לחופשה ונדרש מן הסתם להעמיס מזוודות.

בשורה התחתונה, אומרים בקבוצת לובינסקי כי מדובר במכונית ספורטיבית לכל דבר, זריזה, מהירה ומאובזרת היטב. היא מתאימה לצעירים שמעוניינים בחוויית הספורט, בקומפקטיות ובקלילות, ולאלו שרוצים לחזור אל אותו רכב שעליו חלמו כמה עשורים לאחור.

לנהיגת מבחן באופל קורסה הקליקו כאן>>