תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

עולם המרלו"גים משתנה: "גם עסקים בינוניים מחפשים היום פתרונות אחסון מתקדמים"

על אף צמיחתם של המרכזים הלוגיסטיים (מרלו"גים) בעידן המקוון, רבים מהם מיועדים לחברות גדולות בלבד • מרלו"ג "שובל פז", שמוקם בימים אלו בפארק מבוא כרמל, מציע פתרונות לוגיסטיים חדשניים גם לעסקים בינוניים ולענפי ההייטק השונים, ומסמן את הכיוון אליו צועד התחום • עופר פז, היזם: "החלטנו להקים את המרלו"ג לאחר שזיהינו צורך בשטח"

מחסן ומשרדי התפעול, מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin
מחסן ומשרדי התפעול, מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

הכתבה בשיתוף מרלו"ג שובל פז

העלייה בביקושים למרכזים לוגיסטיים (מרלו"גים) ממשיכה לטפס מעלה. הגידול במסחר הבינלאומי וברכישות המקוונות, שזכו לתאוצה בעידן הקורונה, הגבירו משמעותית את הצורך בפתרונות אחסון עבור חברות שונות במשק הישראלי. לכך מצטרפים גם הגידול הדמוגרפי בישראל, שמביא לעלייה בביקושים לסחורות, וכן תעשיית ההייטק המשגשגת, שאחראית על כ-52% מסך היצוא הישראלי לשנת 2020.

אם בעבר המרכזים הלוגיסטיים שימשו בעיקר חברות קמעונאיות גדולות, הרי שכיום הצורך בהם התרחב גם לחברות בינוניות, שנדרשות לשטחי אחסנה עם פתרונות לוגיסטיים חדשניים. אלא שעל אף הביקושים ההולכים ומתרחבים, ההיצע אינו מספק. לדברי עופר פז, בעל חברת פז מבני תעשייה ולוגיסטיקה, והיזם מאחורי מרלו"ג שובל פז, שהקמתו החלה בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל ברמות מנשה: " מרבית שטחי האחסון המוצעים כיום עומדים על אלפי מ"ר, ופונים בעיקר לחברות הגדולות, הספקים הקטנים נותרים ללא פתרונות אחסון מתקדמים בשוק שהולך ומשתנה - והם מחפשים אותם".

המרכזים הלוגיסטיים נמצאים במרכזה של שרשרת אספקת המוצרים. מעבר לחלל האחסון שהם מספקים, הם כוללים מערך שלם של ניהול והפצת מלאי המוצרים שבבעלות החברה. במציאות שבה, כאמור, היקפי המסחר הולכים וגדלים, למרכזים הלוגיסטיים יש תפקיד מרכזי. לכן מיקומו של המרלו"ג, נגישות המשאיות לרציפים וטכנולוגיות המידוף, הם רק חלק מהשיקולים בבחירות המרכז הלוגיסטי, שתורמים לחסכון בעלויות, לקיצור הזמנים ולמתן מענה מקצועי ומהיר.

שטחי אחסון בגדלים שונים

לאחרונה, כאמור, החלה בנייתו של מרלו"ג "שובל פז", מהחדשניים והמתקדמים בישראל, שנותן פתרונות אחסון גם לספקים בינוניים הממוקמים באזור הצפון. המרכז, שיוקם בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל שברמות מנשה, כולל 10 אלף מ"ר שטח בנוי המאושר לתעשייה ולאחסנה, ובהם 12 יחידות אחסון בגובה של שמונה מטרים. לצידם יוקמו חניונים על שטח של 5 אלף מ"ר בשני מפלסים עליון ותחתון. בנוסף לחללי האחסון ייבנה בניין משרדים מפואר בן ארבע קומות, המיועד להנהלות של החברות שישכרו שטחי אחסון במקום ולמשרדים לאנשי התפעול. שטחי האחסון יושכרו בטווח גדלים שנע בין 450 מ"ר ועד 2,000 מ"ר ליחידה, כאשר ניתן לחבר מספר יחידות אחסון לטובת מי שיבקשו לשכור שטחים גדולים יותר.

פז מסביר כי "המרכז הלוגיסטי שובל פז הוא המרלו"ג היחיד באזור עמק יזרעאל ובאזור הצפון כולו שמספק שטחי אחסון בגדלים קטנים ובינוניים. כיום, חברות רבות נאלצות להשכיר מחסנים במושבים באזור, שכלל אינם מיועדים לאחסון סחורות, בשל העדר פתרונות נגישים". פז, שבמשך 30 שנה נדד עם החברה שבבעלותו בין מושבים בעמק יזרעאל, מכיר מקרוב את הצורך והביקוש באזור. לאור זאת, יזם ביחד עם שותפו, משה מילר, בעלי חברת שובל הנדסה, את הקמת המרלו"ג המדובר. על הבנייה אחראית שובל הנדסה ואילו ניהול ואחזקת הבניין תתבצע במשותף על ידי שובל פז.

מרלו"ג שובל פז בפארק מבוא כרמל - לפרטים על שטחי אחסון בגדלים שונים להשכרה הקליקו כאן>>

מיקומו המרכזי של המרלו"ג, באחד האזורים הצומחים בישראל מהווה יתרון מרכזי נוסף. המרכז מוקם בפארק מדע ותעשייה מבוא כרמל, בקצה הצפוני של כביש 6 ובמרחק נגיעה ממחלף תות. רק 20 דקות מנמל חיפה ו-40 דקות ממרכז הארץ. לטובת עובדי המתחם פועלים במקום שאטלים אל תחנת הרכבת הסמוכה בכפר יהושוע.

  • מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

    מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

  • לובי במשרדי מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

    לובי במשרדי מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

  • חניון עליון בבניין מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

    חניון עליון בבניין מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

  • בניין מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

    בניין מרלו''ג שובל פז / הדמיה: olin

 

"מרלו"ג בסטנדרטים של הייטק"

"כל מי שיעבור בעתיד בסמוך לפארק מבוא כרמל, לא יוכל להתעלם מהבניין שמוקם בכניסה אליו", אומר פז. לדבריו, בניגוד למבני הבטון המיושנים שמאפיינים מרלו"גים, מדובר במבנה חדיש, שנדמה יותר כבניין המאכלס חברות הייטק מאשר מרכז לוגיסטי - עם תכנון ועיצוב אדריכלי חדשני, חלונות גדולים המאפיינים מגדלי יוקרה, לובי רחב ושטחי משרדים מפוארים.

לצידו של המרכז הלוגיסטי בפארק ממוקמות חברות הייטק, ביו-טק ותעשיות ביטחוניות רבות, שחלקן, לפי פז, צפויות לשכור את יחידות האחסון במרלו"ג. המבנה, שתוכנן על ידי האדריכל שחר לולב ממשרד SO architecture, משתלב היטב בנוף בנייני המשרדים והתעשיה שמאכלסים את הפארק.

דגש מרכזי הושם בהליך התכנון על יצירתם של שטחי חנייה ועל נגישות המשאיות. לדברי פז, "אחד התנאים המרכזיים עבורנו היה יצירת מלאי גדול של חניות, שבלעדיהן אין זכות קיום למרלו"ג. ביצענו שינוי בתב"ע על מנת שיתאפשר לנו להקים עוד מפלסי חניות, עילי ותת קרקעי, כך שהמשאיות יוכלו להגיע עד ליחידות האחסון ללא צורך בשינוע הסחורות בתוך המתחם. שינוי התב"ע הזה, יצר תקדים שמקודם כיום במרלו"גים נוספים".

לא רק העיצוב הפיזי של המרלו"ג מתאפיין בחדשנות, אלא גם ובעיקר הטכנולוגיות החדישות שישולבו בשטחי האחסנה, ויתרמו לייעול תהליכי האחסון וההפצה, לקיצור זמני עבודה ולחסכון בכוח אדם. מדפים חכמים, רובוטים המרימים את המשטחים, ומלגזה שרצה על המסילה וקוראת ברקודים - הם רק חלק מהפתרונות החכמים שמציע המרכז לחברות שישתמשו בשירותיו.

"המרלוג שלנו נבנה בסטנדרטים של הייטק", אומר פז, "ולא בכדי הוא גם פונה לכל אותן תעשיות חדשניות שקיימות כיום בישראל וזקוקות לפתרונות לוגיסטיים. הגידול בייצוא של תעשיות הישראליות ואומת הסטארט-אפ שבנינו כאן יוצרות פלח חדש של עסקים שזקוקים לפתרונות אחסון והפצה חכמים. הרבה מהפניות שמגיעות אלינו הן מחברות תרופות, הייטק ותעשיות ביטחוניות שנמצאות באזור".

"חיסכון בעלויות"

מעבר לחדשנות ולסביבת עבודה מתקדמת, חברות שימוקמו במרלו"ג שובל פז ייהנו גם מחיסכון בעלויות, מציין פז. מיקומו של המרלו"ג בפארק מדע ותעשיה מבוא כרמל, מקנה לו מעמד של אזור פיתוח א' ומעניק ליושבים בו הטבות מס, שיכולות להגיע לכדי עשרות אלפי שקלים בשנה.

לסיכום הוא אומר כי "מרלו"ג שובל פז הוא החדשני ביותר שמוקם כיום בישראל בכלל ומסמן את הכיוון שאליו הולך תחום האחסנה הלוגיסטית. הוא נבנה לאחר שזיהינו צורך בשטח ושינויים בתעשייה ובמשק הישראלי ומציע את מיטב הפתרונות הטכנולוגיים, שכל חברה שעוסקת ביצוא או ביבוא נדרשת להם. בעוד כשנה וחצי, גם לעסקים בינוניים בצפון יהיה פתרון לוגיסטי, עם נגישות גבוהה לצירי התנועה המרכזיים וזוהי בשורה חשובה".

מרלו"ג שובל פז בפארק מבוא כרמל - לפרטים על שטחי אחסון בגדלים שונים להשכרה הקליקו כאן>>