תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"כל גג או מרפסת יכולים לייצר היום חשמל באמצעות פרגולה סולארית"

עד כה נהנו לרוב המחזיקים במבני תעשייה ומסחר מהאפשרות לייצר אנרגיה סולארית באמצעות פאנלים על גגות וזכו כך להכנסה פאסיבית • הפרגולה הסולארית של חברת "קשתות" מאפשרת לעשות זאת גם בנכסים פרטיים • "אנחנו מציעים אלטרנטיבה דקורטיבית ופרקטית לבעלי נכסים המעוניינים בשילוב בין פרגולה נאה להצללה ולקירוי לבין השקעה סולארית"

צילום: באדיבות קשתות
צילום: באדיבות קשתות

הכתבה בשיתוף "קשתות"

בעידן בו גוברת המודעות לאנרגיה מתחדשת - אנרגיה הנוצרת ממקור טבעי כמו השמש, רוח ועוד, היה זה רק עניין של זמן עד שיימצא פתרון ירוק וידידותי לסביבה שמתאים לאקלים המקומי. כזה יאפשר לבעלי נכסים ליהנות מפלטפורמת קירוי והצללה וויזואלית שמתפקדת גם כפאנל סולארי.

פאנל סולארי אינו מוצר חדש, אבל עד כה השוק כלל לוחות סולאריים שאינם אטרקטיביים למראה. בחברת "קשתות" המתמחה כבר למעלה מ-20 שנה באספקת פתרונות הצללה שונים ומציעה פתרונות שכאלה מכל הסוגים ובכל הרמות, כולל פרגולות אלומיניום רגילות וחשמליות, קירוי חניות, סוככים ומפרשי צל למגזר הפרטי והמוסדי, הרימו את הכפפה. בחברה החליטו לפתח מוצר ישראלי כחול לבן במחיר נוח וגם אסתטי, שיתאים לבעלי נכסים פרטיים. התוצאה: פרגולה סולארית מעוצבת הניתנת להתקנה בחצר או במרפסת של הבית או כגג לחנייה וכן כקירוי לטרסה של בתי קפה, מסעדות ובתי מלון.

לדברי יניב שמש, מנכ"ל חברת קשתות, הפרגולה הסולארית היא חדשנית כיוון שהיא מהווה אלטרנטיבה דקורטיבית ופרקטית לבעלי נכסים המעוניינים בשילוב בין פרגולה מסוגננת להשקעה סולארית וכך כל גג או מרפסת יכולים בעצם לייצר חשמל.

מערכת פוטולטאית משולבת לגג וחניה / צילום: באדיבות קשתות
 מערכת פוטולטאית משולבת לגג וחניה / צילום: באדיבות קשתות

להרחיב את שטח הגג לייצור הכנסה

בקשתות החליטו לשלב בין הידע וההתמחות שצברו בתכנון, ייצור והתקנת פרגולות וסוככים איכותיים ועמידים ולהציע ללקוחות פרגולות סולאריות המותאמות בצורה ייחודית לכל לקוח, לאקלים ולתנאי השטח. שמש מציין כי הפרגולות מתאימות לתקני הבטיחות וההנדסה המחמירים ביותר בכל הנוגע גם לדרישות והתנאים של מערכות פוטו וולטאיות (מערכת סולארית להפקה ישירה של אנרגיה חשמלית על ידי קליטת קרינה אלקטרומגנטית - אור מן השמש - ק.ד).

"בעבר פאנלים סולאריים נראו בארץ בעיקר על גגות מחסנים ומבני תעשייה ואילו באמצעות הפרגולות שלנו כל אדם פרטי יכול להתקין מערכת פוטו וולטאית על גג ביתו ולהתחיל 'לייצר' ממנה הכנסה. הפרגולה גם משדרגת את הנראות של המבנה שהופך לנכס מניב יותר עם הפרגולה החדשנית", הוא מוסיף.

פרגולה סולארית לבית או לעסק יכולה להפוך למקור רווח פאסיבי לאור הכרזתה של המדינה באוקטובר 2020, כי 30% מכלל ייצור החשמל בישראל יגיע מאנרגיות מתחדשות עד 2030 ובשל כך היא מעבירה חקיקה לקידום אנרגיה ירוקה, אומר שמש ומוסיף כי "בשל ההסדרה התעריפית של רשות החשמל, תוך פחות מעשר שנים צפויה מערכת סולארית להחזיר את ההשקעה ולאחר מכן תחל להניב רווחים למשך כ-15 שנה לפחות".

לדבריו, המערכת הסולארית של קשתות יכולה להוות מקור הכנסה ורווח עם אפשרות לתנאי המימון הנוחים כיום בשוק המערכות הסולאריות. הוא מסביר כי מרבית הגגות הפרטיים אינם גדולים מספיק להכיל כמות לוחות סולאריים שיניבו את ההספק המירבי המאושר למשק פרטי ע"פ ההסדרה של רשות החשמל, של עד כ-15 קילוואט. לכן הוספת לוחות סולאריים על גבי הפרגולה ועל גג החניה, למי שיש, ממקסמת את המערכת המשולבת להשגת ייצור חשמל ורווחיות.

"למעשה מערכת פוטו וולטאית ביתית של עד 15 KV (קילו וואט) מאפשרת הכנסה שנתית מחברת חשמל של עד 11,900 שקל. חברת החשמל משלמת ללקוח שמוכר לה את החשמל שנוצר הודות לפאנל הסולארי", אומר שמש.

מה מייחד את הפרגולה הסולארית מלוחות סולאריים סטנדרטיים?
"מחלקת המחקר והפיתוח שלנו פיתחה קו מוצרים המשלב מערכת של לוחות סולאריים בתור משטח הקירוי העליון של הפרגולה, כמערכת ייצור חשמל עצמאית או בשילוב עם לוחות נוספים על גג הבית כדי להגיע למקסימום יכולת ייצור חשמל. בניגוד ללוחות הסולאריים המוצבים על גג הבית, המערכת החדשה נדרשת לעמוד בסטנדרט אסתטי ועיצובי גבוה ביותר, מאחר שהיא מוצבת במקום בו בני הבית שוהים ומבלים כל הזמן.

"המערכת שלנו משתלבת בצורה הומוגנית כחלק מהעיצוב המקורי של הפרגולה, עם משטח עליון ותחתון אחידים בצבע שנקיים לגמרי מחוטים ואביזרים. הפרגולה עצמה מגינה כמובן מפני גשם וכן מספקת הצללה מפני השמש וניתן לשלב בה בתכנון המקדים מערכת תאורה ומאוורר תקרה. היא מציעה את כל היכולות והדרישות של מערכות סולאריות כולל ייצור חשמל מירבי, בטיחות, אחריות, עמידות לשנים רבות ויכולת תחזוקה קלה בשטח".

צילום: באדיבות קשתות
 צילום: באדיבות קשתות

תרומה לאיכות הסביבה לצד רווח

שמש מסביר כי "במסגרת תקנות תכנון ובנייה המאפשרת הקמת מתקנים פוטו-וולטאים לייצור חשמל אין למעשה צורך בהיתר בנייה כל עוד הפרגולה היא תחת הגדרה של מבנה ללא קירות עם תקרה בנויה באופן חלקי; כלומר עד 60% אטימות לאור. בשל תקנות אלו, חברת קשתות יצאה לשוק עם מוצר חדש: פרגולה סולארית דור 3. "מערכת דור 3 שלנו משלבת 60% קירוי סולארי ו40% לוח שקוף, המעביר אור יום ושומר על אטימות הפרגולה מפני גשם ומוסיף למראה האסתטי שלה וכן עונה על המגבלה של חוק הפרגולות".

צילום: באדיבות קשתות
 צילום: באדיבות קשתות

עוד הוא אומר כי עולם ההצללה עובר תהפוכות ושדרוגים רבים: לצד הפרגולות הסולאריות ניתן לראות כבר את הדבר הבא בתחום - בדי הצללה חכמים כאופציה נוספת להצללה דקורטיבית וחסכונית במתח נמוך. "אנו משלבים בדי הצללה עם פאנלים סולאריים גמישים ותאורת LED המוטמעת בבד. הבדים האלו מספקים הצללה וגם משלבים תאורה וכמובן תרומה לאיכות הסביבה. הם מתאימים עבור מקומות בהם אין יכולת להציב עמודי תאורה וחיבור למערכת החשמל ומאפשרים גם הצללה".

בד חכם. פאנלים סולאריים גמישים, פרויקט תל אביב / צילום: באדיבות קשתות
 בד חכם. פאנלים סולאריים גמישים, פרויקט תל אביב / צילום: באדיבות קשתות

שמש מסכם ואומר כי "היתרונות הרבים של המערכת הסולארית החדשנית יוצרים שילוב מנצח של תרומה לאיכות הסביבה מייצור חשמל מאנרגיה ירוקה וניצול מקסימאלי של שטח הבית ליצירת רווח כלכלי בטוח ויציב".

בשורה התחתונה, לא יהיה זה מופרז לומר כי האנרגיות המתחדשות כאן כדי להישאר, ולכן רק נשאר לעלות על הגל הירוק ולהתחיל להפוך את קרני השמש לרווח כלכלי.

צרו איתנו קשר *5988