תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

עושים סדר בחסכונות ובפנסיה: כך ניתן לבצע זאת באופן דיגיטלי ופשוט

במנורה מבטחים מציעים תהליך "צ'ק אפ דיגיטלי" מקצועי לחסכונות הפנסיוניים והמוצרים הביטוחיים • במסגרתו תוכלו לקבל מיפוי מלא של כל החסכונות, לזהות כפל ביטוחי ולברר על התחזית הפיננסית לעת פרישה

ישראלים רבים זקוקים להכוונה מירבית בנושא חסכונות ופנסיה / צילום: שאטרסטוק
ישראלים רבים זקוקים להכוונה מירבית בנושא חסכונות ופנסיה / צילום: שאטרסטוק

הכתבה בשיתוף מנורה מבטחים

האם אתם יודעים לומר מה תהיה ההכנסה שלכם בגיל פרישה אם לא תהיינה הפתעות נוספות בהמשך חייכם? ומה לגבי ביטוחים שאתם מחזיקים בכפילות וסתם עולים לכם עוד כסף? בשנים האחרונות משרד האוצר דרך רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, עושה צעדים משמעותיים כדי להנגיש את המידע הזה. החל מהקמת הר הכסף לאיתור חסכונות, דרך הר הביטוח למציאת ביטוחים ועד למנועי חיפוש להשוואות דמי ניהול בגופים פיננסיים שונים. עם זאת, ישראלים רבים עדיין מסתבכים בתהליך.

מנתוני סקרים שפורסמו בשנים האחרונות על ידי המועצה הישראלית לצרכנות, עולה כי הישראלים כנראה זקוקים להכוונה מירבית בנושא המדובר. 54% מהם לא ידעו להעריך את גובה הקצבה החודשית שיקבלו בעת שיפרשו לפנסיה; 70% לא ידעו אם החיסכון הפנסיוני שלהם כולל ביטוח למקרה פטירה - רכיב שמצד אחד נותן הגנה פיננסית חשובה למשפחה, אך מצד שני מקטין את החיסכון הפנסיוני ולא מתאים לכולם; וביותר משני שליש מהמקרים (67.4%) העובדים כלל לא מעורבים בבחירת תוכנית הפנסיה שלהם. זאת למרות שמדובר בזכות שמוקנית להם.

חשוב לערוך בדיקה מדי תקופה על מצב חסכונות ופנסיה שברשותכם / צילום: שאטרסטוק
 חשוב לערוך בדיקה מדי תקופה על מצב חסכונות ופנסיה שברשותכם / צילום: שאטרסטוק

בנוסף לכך, מחקר של בנק ישראל, אמנם מלפני חמש שנים, הראה כי מהלכים רגולטורים כמו למשל הקמת אתרי הר הכסף והר הביטוח היו אפקטיביים במקרה הטוב בעיקר על בעלי ידע פיננסי גבוה. כאשר ביצוע התאמות בחסכונות, משיכת כספים או איחוד חשבונות לא פעילים בוצעו על ידי פחות מחמישית מהאוכלוסיה. אולי העובדה הזאת נעוצה בכך שהאתרים הללו מציגים מידע חשוב בפני הציבור, אך הוא לא מספיק מונגש ובהיר. כלומר קשה להבין מהמספרים מה תהיה המשמעות לגבי הקצבה העתידית או אם קיים כפל ביטוחי.

לצ'ק אפ דיגיטלי של החסכונות והביטוחים - הקליקו כאן>>

לא מסתפקים רק במידע יבש

החשיבות של קבלת תמונה מלאה על החסכונות הפנסיוניים והביטוחיים שלנו, כזו הכוללת מידע על כלל החסכונות הקיימים, על עלות הביטוחים השונים וכן תחזית לגיל פרישה - ברורה. שירות חדש של חברת מנורה מבטחים, "צ'ק אפ דיגיטלי", שם לעצמו מטרה לתת מענה לסוגיה - לעשות סדר בפנסיה, בחסכונות ובביטוחים בקלות וללא עלות, באופן דיגיטלי ומהיר. השירות, שנשען על נתוני הר הכסף, הר הביטוח והמסלקה הפנסיונית - מאפשר לכל אחד (ולא רק ללקוחות מנורה מבטחים) לקבל מידע פיננסי רחב. למשל, כמה כסף חסך עד היום, ובאילו מוצרי חיסכון - מקרנות פנסיה וביטוחי מנהלים, דרך קרנות השתלמות, קופות גמל להשקעה ועוד. בנוסף לכך, יכול המתעניין לקבל גם מידע על חשבונות "רדומים" - כספים שנמצאים במוצרי חיסכון ופנסיה לא פעילים או ביטוחים שונים שברשותו וכמה הוא משלם עליהם. לצד הנגשת המידע, מציע השירות גם תחזית קצבאות להן יהיו זכאים המבוטח או בני משפחתו במקרה של פרישה, אובדן כושר עבודה או מוות.

התרומה של שירות כדוגמת "צ'ק אפ דיגיטלי" של מנורה מבטחים באה לידי ביטוי בשני מובנים. ראשית, הוא מציג את כל המידע הפנסיוני ביטוחי ומעדכן גם לגבי תחזית עתידית; כזו שלוקחת בחשבון את כל החסכונות של המשתמש ולא רק מה שצבר בקרן פנסיה בודדת. כך המשתמש מקבל מושג יחסי בנוגע למצב שבו הוא נמצא כיום ויימצא בעתיד. שנית, הוא מאפשר למשתמש לזהות כפל ביטוחי. כך למשל, אם קיימים שני ביטוחי בריאות פרטיים פעילים על שם המבוטח, הם יופיע בדיווח והמשתמש יוכל לטפל בנושא. במנורה מבטחים גם מציעים למשתמשים בשירות ייעוץ על תוצאות הצ'ק אפ הדיגיטלי.

לערוך בדיקה מדי תקופה

קבלת הדוח המפורט והתחזית לחיסכון עשויה להעניק מידע יקר ערך למבוטחים. נניח למשל כי תגלו בדוח שמנוהלת על שמכם יותר מקרן פנסיה אחת; מצב שהוא לחלוטין אפשרי אם החלפתם עבודות לאורך השנים. כלומר מעבר לקרן הפנסיה הפעילה שלכם קיימת אחת נוספת רדומה, שבה סביר להניח דמי הניהול יזנקו למקסימום וישחקו את החיסכון. במקרה כזה עדיף לחוסך בחלק מהמקרים להעביר את הכספים לקרן החדשה והפעילה. תהליך "הצ'ק אפ הדיגיטלי" מאפשר לכם לדעת זאת ולפעול - להביא את הפנסיה למצב האופטימלי שלה. אם מבחינת הכיסויים הביטוחיים שנלווים אליה ואם מבחינת הגדלת הקצבה.

בעולמות הביטוח, כפי שצוין קודם לכן, השירות מאפשר לזהות כפל ביטוחים.

כמובן, שלצד אלו, יש גם דברים נוספים שחשוב לבדוק כחלק מה"צ'ק אפ". כמו למשל הפרמיה שאנחנו משלמים על ביטוחים שונים, כגון ביטוח דירה או רכב - והשוואה שלהם להצעות נוספות, אולי זולות יותר. לכן, חשוב לבצע מדי תקופה בדיקה של מצב החסכונות והביטוחים - ואם יש דרך דיגיטלית ופשוטה לעשות זאת, זה רק יתרון.

לצ'ק אפ דיגיטלי של החסכונות והביטוחים - הקליקו כאן>>