תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

איך תיראה מהדורת החדשות של מחר?

באמצעות יכולות ניטור מתקדמות וטכנולוגיה חדשנית של ניתוח והסקת מסקנות, ניתן להעריך מה יהיה סדר היום החדשותי; הפוליטיקאים ומומחי ניהול משברים הם הראשונים להרוויח מכך

האתגר המשמעותי הוא לזהות סיפור חדש המתהווה בראשית הדרך / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
האתגר המשמעותי הוא לזהות סיפור חדש המתהווה בראשית הדרך / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף ומטעם קבוצת יפעת

מי שהגה לראשונה את צירוף המילים: "מידע הוא כוח", לא חי בעידן בו אנו חיים כיום. בעשור האחרון, צצו צמדי מילים חדשים בנושא כגון: "ניהול מידע" וכדומה. בעידן הנוכחי, האתגר הוא לעשות שימוש נכון במידע (ובידע) הנשמר והקיים.

מתוך בחינה ארוכת שנים של אינפורמציה, אנחנו יודעים שקיים קשר בין מידע רב ומקיף בעבר ובהווה, לבין היכולת לחזות את העתיד - או ליתר דיוק לחזות תופעות או התנהגויות אנושיות כמו גם תופעות טבע כגון שיטפונות, רעידות אדמה ואף התפרצות מגפות.

קבוצת יפעת שמנטרת מידע רב, מסוגלת, באמצעות ניתוח של אלפי מהדורות חדשות ופרסומים בתקשורת וברשתות החברתיות - לדעת איך תראה מהדורת החדשות של מחר. מערכות המידע שלנו וכלי הניתוח החדשים שפיתחנו מאפשרים לדעת כמעט במדויק, מה "אורך החיים" של הסיפורים התקשורתיים ומהי העדפת העורכים בכל אמצעי תקשורת. באמצעות מידע זה אנו מסוגלים להעריך כיצד תראה מהדורת החדשות הקרובה/המרכזית/ ואפילו זאת של מחר.

מה על סדר היום?

האתגר המשמעותי הוא לזהות סיפור חדש המתהווה בראשית הדרך וצובר ויראליות כזאת שאנו מסווגים אותו כ"מועמד לחדשות". השלב הבא כולל בדיקה של מהם הנושאים הנמצאים כבר על סדר היום החדשותי ומהו הנפח שהם תופסים במחזור החדשות מול "אורך החיים" של כל סיפור. אם הסיפור החדש הוא בנושא x ובאותו הנושא אנו מזהים כי קיים סיפור תקשורתי הנמצא לקראת סיום "אורך החיים" שלו, אפשר לנבא בהסתברות גבוהה כי הסיפור החדש באותו הנושא יחליף אותו בעוד מספר שעות.

מודל החיזוי החדש שפיתחנו יציב והוא נסמך על מאות מחקרי מהדורות חדשות וטכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמת. השירות שמספקת הקבוצה באמצעות מידע ויכולת ניתוח זו, מתאים לגופים המודעים לפגיעה התדמיתית שיכולה להיגרם להם בשל משבר תקשורתי, כמו גם הסיכון לכך שהמשבר יקבל בולטות במדיה. שימוש במידע זה יכול לסייע גם לאנשי התקשורת והתדמית של הלקוח, להעריך את נקודת הזמן המתאימה לשחרר הודעה לעיתונות. זאת בשל ההבנה הקשורה (אולי) למחסור בסיפורים הנמצאים בתחילת "אורך החיים" התקשורתי שלהם.

אז נכון, את רעידת האדמה הבאה או את השיטפון המתקרב, הטכנולוגיה שלנו לא תוכל לחשוף, אבל בכל מה שקשור לשיטפון של מידע או רעידות אדמה תקשורתיות, הניתוח שלנו נותן את התמונה המלאה לפני שציבור יידע.

הכותב הוא סמנכ"ל חדשנות בקבוצת יפעת