תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המונדיאל כבר כאן: כמה משקיעים הישראלים באהבה שלהם לכדורגל?

מחקר שנערך עבור PayPal, ובדק כיצד מוציאים האוהדים הישראלים את כספם מגלה כי 43% מהם רכשו מוצר רשמי של הקבוצה האהודה עליהם ברשת, הפריט המבוקש ביותר הוא חולצת משחק; קצת יותר משליש רכשו כרטיסים דרך האינטרנט למשחק בחו"ל, חלקם הוציאו עליו יותר מ-600 שקל

פייפאל במונדיאל/צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
פייפאל במונדיאל/צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף PayPal

למרות שמקומה של נבחרת ישראל נפקד ממשחקי המונדיאל השנה, הישראלים עצמם לא מוותרים על התענוג. חולצות, צעיפים, כרטיסים למשחקים ואפילו כוסות ממותגות - האוהדים הישראלים אוהבים להשקיע באהבה שלהם למשחק. העידן הדיגיטלי קיצר מאוד את המרחק בין איצטדיון טדי או סמי עופר לאולד טראפורד וכך 43% מהאוהדים הישראלים רכשו מוצר רשמי של קבוצתם באינטרנט, על פי מחקר שנערך עבור ענקית התשלומים הבינלאומית PayPal באמצעות מכון רושינק.

על פי אותו סקר, הפריט הפופולרי ביותר שרכשו 71% מהאוהדים הוא חולצת משחק רשמית של קבוצה מחו"ל - במדינה בה הקבוצה האהודה ביותר היא ברצלונה, זהו נתון לא מפתיע במיוחד; 55% רכשו כוסות, מצעים ודגלים. על אף הנהירה אחר המרצ'נדייז, הישראלים קצת פחות להוטים להגיע פיזית למשחקים. רק 36% רכשו כרטיסים למשחק בחו"ל דרך האינטרנט, ו-39% למשחק בישראל.

לעומת הענקיות מחו"ל, הקבוצות הישראליות משתרכות הרחק מאחור. רק 32% מהנחקרים רכשו פריטי ביגוד של קבוצות כדורגל וכדורסל מקומיות ו-26% קנו מוצרים אחרים. כרבע מהאוהדים החליטו להוציא סכומים משמעותיים יותר עבור פריטי אספנות כמו חולצות חתומות, תמונות ועוד.

האינטרנט, כפי שעולה מהמחקר, שבר את חנויות האוהדים הוותיקות. רק שליש מהאוהדים הישראלים פוקדים את החנויות ו-20% שומרים נאמנות לחנויות הדגל באצטדיונים. עם זאת, 15% מהאוהדים הישראלים נוהגים להזמין מוצרים דרך האינטרנט לפני נסיעה לחו"ל ולאסוף אותם מחנויות הקבוצה הזרה האהודה עליהם.

על אף האהבה לספורט, הישראלים עדיין לא מוכנים להוציא על תחביב זה סכומים גבוהים. 63% מהאוהדים דיווחו שהוציאו עד 200 שקל לפריט ורק 9% הסכימו להוציא יותר מ-600 שקל. כשמדובר על כרטיסים למשחקים בארץ ובחו"ל, האוהדים המקומיים כבר מוכנים לפתוח את הארנק ו-20% מהם הוציאו יותר מ-600 שקל. את הכרטיסים הישראלים מעדיפים לקנות מהאתר הרשמי של הקבוצה, ולא מאתרים אחרים.

"קשה למצוא רגע ביומיום, שבו הישראלים מתנתקים מהסמארטפון ואינם זקוקים לו. אחת ההתפתחויות המשמעותיות בעולם ה-ecommerce היא הפיכתו של המובייל לאמצעי מועדף לקניות ותשלומים - בקרב הישראלים ובכללם גם אוהדי הספורט", מסביר אפי דהן, מנהל אזור רוסיה, המזרח התיכון ואפריקה ב-PayPal. "אנחנו יודעים ממחקרים שרבע מהישראלים שטסו בשנה האחרונה לחו"ל, בין היתר בכדי לצפות במשחקי ספורט וכדורגל, סיפרו כי השתמשו בסמארטפון לקנייה ולתשלום בשימושים שונים לאורך כל הטיול".

עוד מראים הממצאים כי כשישראלים טסים לצפות במשחקים בחו"ל, מחצית מהם מעדיפים לרכוש חבילה של משחק, טיסה ומלון; 78% מהם מנצלים את החופשה גם לטיול בעיר; 62% עושים שופינג; ו-22% יוצאים להצגות ומופעי בידור; 2% מסתפקים בביקור באצטדיון בלבד וחוזרים לארץ מרוצים.

"אם המובייל הפך ממכשיר תקשורת בסיסית לביצוע שיחות, למכשיר שמשתפים באמצעותו תמונות וחוויות, אפשר היום לדבר על הגלגול השלישי שלו: הפיכתו לארנק דיגיטלי פשוט ואינטואיטיבי. כל אלה מעצבים את פרופיל אוהד הספורט העכשווי, שיושב באשדוד, חבר בקהילת אוהדי ריאל מדריד ברשת, קונה מרצ'נדייס של הקבוצה מחנות הבית בספרד, וכל זאת מבלי לקום מהכורסה," מסכם דהן.

* הסקר בוצע בקרב 1,000 גולשים ברשת מעל גיל 18, מכלל האוכלוסייה הישראלית.