תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הלוקיישן כן קובע: להיכן כדאי שהמשרד שלכם יהיה קרוב?

האם יש ללקוחות שלכם כיצד להגיע לעסק? האם בעלי מקצועות משיקים נמצאים בסביבה? ואיך תגיעו לקהל מזדמן? כמה שאלות שיש לתת את הדעת עליהן לפני שבוחרים מיקום למשרדים

מתחם מטרו ראשל"צ. ממוקם סמוך לעורק תנועה ראשי/הדמיה: arc-deco, גיא שחם
מתחם מטרו ראשל"צ. ממוקם סמוך לעורק תנועה ראשי/הדמיה: arc-deco, גיא שחם

הכתבה בשיתוף צרפתי צבי ובניו

בשנים האחרונות חלה תנופה בכל הנוגע לבניית מתחמי משרדים מחוץ לטבעת התל אביבית. מקומות כמו בת ים, חולון, ראשון לציון ועוד החלו להתפתח לאט לאט ולמשוך אליהם קהלים עסקיים חדשים. "התחייה של המשרדים מחוץ לתל אביב היא תוצאה של בעיות תחבורה וכמובן גם של מחיר. למה לשלם 18 אלף למ"ר אם אפשר לשלם עשרת אלפים למ"ר?", מסביר משה צרפתי, מנכ"ל חברת צרפתי צבי ובניו, אחת החברות שמובילה את המגמה.

לצד אלו, יש מספר קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים מיקום למשרד. הם כוללים התייחסות לקרבה שלו למוסדות מקצועיים שונים, לתחבורה הציבורית כמובן, אבל גם לשטחי מסחר, שיכולים לעודד תנועה לעסק. אספנו מספר דוגמאות לשיקולים רלוונטיים.

קירבה מקצועית: רופאים ליד רופאים

לפני חמש שנים, התקבלה החלטה להעביר את בית המשפט הוותיק ששוכן ברחוב שוקן בתל אביב למשכן חדש ומפואר בבת ים. בית המשפט המדובר כלל את בית הדין האזורי לעבודה, בית המשפט לתעבורה במחוז תל אביב, בית המשפט לענייני משפחה וכן בית המשפט לנוער. כל אלו הועברו אט אט למתחם החדש בבת ים, שהשלמתו צפויה בתחילת 2019. אבל בבת ים לא בנו מבנה ייעודי רק עבור בית המשפט. הבניין החדש כולל גם שבע קומות של משרדים, שלאט לאט אוישו על ידי עורכי דין ובעלי תפקיד עם נגיעה לתחום המשפט.

"בעלי מקצוע מחפשים את הנגישות והקרבה למקומות ולאנשים שהם עובדים עימם", מסביר צרפתי את הסיבה לביקוש הגבוה באזור ביהמ"ש בבת ים. הבחירה של מיקום משרד, כל משרד, צריכה לדבריו לקחת בחשבון את תחום העיסוק ואת המוסדות הרלוונטיים שהוא פועל עמם ומולם ולכן צריך להיות קרוב אליהם.

משה צרפתי, מנכ"ל חברת צרפתי צבי ובניו/צילום: סטודיו דן לב, מור דגן הפקות
 משה צרפתי, מנכ"ל חברת צרפתי צבי ובניו/צילום: סטודיו דן לב, מור דגן הפקות

כך, למשל, מתחם מטרו, מטרופולין העסקים ששיווקו החל לאחרונה במערב ראשון לציון, הוא אחד הפרויקטים החדשים של חברת צרפתי ובניו. המתחם נבנה באזור שלוקח בחשבון את הקרבה למוסדות מקצועיים אחרים. הפרויקט, שכולל שני מגדלי משרדים מפוארים בני שמונה קומות כל אחד, צפוי להיות מוקם סמוך לשני מוקדים מרכזיים. אחד מהם הוא הקומפלקס החדש שיקום באתר של בית החולים אסותא והשני הוא מתחם ה-1,000, מתחם העסקים החדש של ראשון לציון.

"המתחם של אסותא, שיכלול בית אבות ובית החולים, הוא מחולל תנועה עצום למטרו", מסביר צרפתי. לדבריו, "רופאים שיעבדו באסותא ויחפשו מקום לקליניקה הפרטית שלהם", בעלי מקצועות טיפוליים נוספים ועוד - כל אלה יצטרכו משרד והמגדלים במתחם מטרו ייתנו להם מענה, ואל לנו לשכוח גם את מי שיגיעו לטיפולים". זאת ועוד באופן כללי, רופאים הם אוכלוסיה שאוהבת לעבוד זה עם זה, גם מחוץ לכותלי בית החולים והם אפילו יהיו מוכנים לשלם יותר - רק כדי לשכור משרדים בסביבה של רופאים.

משרדים לכל בעל עסק במתחם מטרו. לפרטים הקליקו כאן

יש אוטובוס? טוב מאוד. יש גם קו רכבת? זה מצוין!

על רקע העלייה במספר המכוניות על הכביש מדי שנה, חלה מגמה הפוכה של חברות לעודד את עובדיהם להשתמש בתחבורה ציבורית. לעיתים הן אף מעניקות תוספת כספית לעובדים כדי שיוותרו על הרכב הצמוד. למשל, בבניין משרדי הממשלה החדש בירושלים קיבלו העובדים תוספת כספית תמורת ויתור על מקום חניה בחלק מימי השבוע. דווקא מסיבות אלו, וכן מתוך הצורך להיות נגישים כמה שיותר ללקוחות, בחירת משרד צריכה להביא בחשבון את הקרבה לתחבורה הציבורית, לקווי אוטובוס מרכזיים ואולי טוב מכך - לרכבת.

"את מתחם מטרו הקמנו מתוך מחשבה סמוך לתחנת הרכבת משה דיין במערב ראשון לציון, שהיא ציר תנועה מרכזי לכל הארץ, ובאופן ספציפי לתושבי האזור הסמוך של חולון, בת ים ואפילו תל אביב", מסביר צרפתי. "מדובר בעורק תנועה ראשי שיגדיל את זרימת האנשים לאזור". יש לציין גם כי לא רק תחנת הרכבת משה דיין נמצאת באזור, אלא בעתיד צפוי לעבור שם הקו החום של הרכבת הקלה, והאזור גם נגיש לצירי תנועה מרכזיים כמו נתיבי איילון הסמוכים וגישה לכביש 431.

מתחם מטרו ראשל"צ. מצפים לבעלי מקצועות מתחום הרפואה/הדמיה: arc-deco, גיא שחם
 מתחם מטרו ראשל"צ. מצפים לבעלי מקצועות מתחום הרפואה/הדמיה: arc-deco, גיא שחם

עירוב שימושים: מתחמי מסחר בקומת הקרקע

נקודה נוספת שחשובה בבחירת מיקום המשרד מתקשרת לקרבה למקומות בילוי ומסחר שמייצרים תנועה ערה באזור המשרד וגם חשיפה אליו. כיום, לא כל מגדלי המשרדים כוללים בתוכם שטחי מסחר, מה שמוביל לתנועה רבה דווקא בבניינים שבהם קיימים שטחים שכאלה.

"כשאתה נמצא בבניין שאין בו בכלל מתחמי מסחר ואתה רוצה לקנות משהו באמצע היום, לאכול או סתם להסתובב, אין לך איפה. אתה צריך לצאת החוצה ולחפש מקומות באזור", מסביר צרפתי. "לכן, ההיגיון אומר שאם אתה מקים מתחם מסחר גדול בלב אזור שממוקמים בו משרדים שאין בהם כל כך מתחמים שכאלה, אז אתה נותן מענה לאזור כולו ומייצר תנועה במגדלי המשרדים שלך. כך הולך להיות במגדל מטרו, שמתחם המסחר שלו ישמש את האזור ואת מי שמגיעים אליו, וייהנה, כאמור, מתנועה שוטפת", הוא מוסיף.

בשורה התחתונה, נראה כי שיקולי מיקום בכל הנוגע לבחירת משרד הם חשובים, בין אם מדובר במשרד שבו תשתמשו בפועל ובין אם מדובר בהשקעה שאמורה להניב תשואה. הקרבה למוסדות מקצועיים שרלוונטיים לעבודת היום יום, לעורקי תנועה מרכזיים ואפילו לשטחי מסחר, הם, כאמור, שיקולים מהותיים. "לא סתם חברות גדולות, כמו למשל בנק דיסקונט, מעבירים את המטה שלהם למקומות כמו ראשון לציון, שכוללים מתחמים שעונים על הקריטריונים הללו", מסכם צרפתי.

פרויקט מטרו - שטחי מסחר במטרופולין העסקים בראשל"צ. לפרטים הקליקו כאן