תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

שיווק מבוסס דאטה בקידום קניונים: לייצר חוויית קנייה ייחודית

בשנים האחרונות התקדמו והשתפרו כמות ואיכות המידע הנגיש לשימוש, הדבר מאפשר התאמה אישית של חוויית השיווק • לא עוד מודעות פרסום גנריות, אלא קמפיינים מפורטים, מפולחי קהל, מניעים לפעולה לשם הגדלת תנועת המבקרים בקניונים

קניון הסטריט-מול ברמת ישי. פעילויות מבוססות דאטה ליולדות/צילום: גונן שמר
קניון הסטריט-מול ברמת ישי. פעילויות מבוססות דאטה ליולדות/צילום: גונן שמר

הכתבה בשיתוף נכסי אריאל

הדבר העדכני בתחום קידום קניונים הוא השימוש בשיווק מבוסס דאטה על מנת להגדיל את תנועת המבקרים. שיווק מבוסס דאטה או שיווק מונחה נתונים הוא למעשה שיטה המבוססת על שימוש במידע מדויק על לקוח הקצה, לשם יצירת חוויית קנייה אופטימלית ממוקדת ומודעות שיווקית.

בשנים האחרונות התקדמו והשתפרו כמות ואיכות הדאטה - הדבר מאפשר התאמה אישית לכל היבט של חוויית השיווק. לא רק מודעות פרסום גנריות וכוללניות, אלא כאלה מפורטות, אישיות, רלוונטיות ומהדהדות. ניתן לקחת כדוגמה את ענקית הקמעונאות "וולמארט", אשר פיתחה מערכת ביג דאטה המתמודדת עם כ-200 ערוצי מידע שמזרימים לה כ-40 פטה בייט (1024 טרה-בייט) של נתונים חדשים מדי מספר ימים. המערכת המדוברת מסוגלת להפיק מהן תוצאות תוך כ-30 דקות, לעומת שבועיים-שלושה של ניתוח נתונים בשיטה הישנה.

המידע אודות הלקוחות וכלי הניתוח האנליטיים, עשויים לסייע לעסקים לתקשר עם לקוחותיהם בדרכים חדשות ורלוונטיות יותר, לשפר את ההתאמה האישית של תהליך המגע עם הלקוח ולתרום לשביעות הרצון שלו.

רעות כהן, מנהלת המסחר של אריאל שופ / צילום: יפי ירט
 רעות כהן, מנהלת המסחר של אריאל שופ / צילום: יפי ירט


שיווק מבוסס דאטה מאפשר לנו, כמנהלי שיווק, להכיר טוב יותר את הלקוחות, לדעת כיצד ומתי הם מעוניינים שנפנה אליהם; הוא מסייע לנו לעורר תחושת אמון אצל הלקוחות וגורם להם להישאר נאמנים בזמן אמת ובצורה היעילה והשימושית ביותר עבורנו.

דוגמה ישראלית היא "פסטיבל הבייבי" בקניון הסטריט מול ברמת ישי, המנוהל על ידי אריאל שופ, אשר מתקיים באופן קבוע ומציע פעילויות ליולדת ולתינוק בהתבסס על מאגר דאטה של יולדות בו אנו משתמשים.

שימוש נוסף בטכנולוגיה של שיווק מבוסס דאטה הוא של רשת קניונים גדולה בארה"ב אשר קיימה כחלק מקמפיין "שבוע חזרה ללימודים", פעילות בסגנון "מצא את המטמון" ברחבי הקניון והגרילה לפטופים בין המשתתפים. כל פעילות התוכן השיווקי לקמפיין נעשתה באמצעות אפליקציה מותאמת למכשירי נייד, בעמוד הפייסבוק של הרשת והתבססה על נתוני המיקום של המשתתפים. הרמזים, אשר נשלחו למכשיר הנייד, חייבו את המשתתפים להירשם ולמלא טופס פרטים. התוצאות היו מרשימות; כמות המשתתפים עלתה על מאה אלף והכנסות הקניון עלו באותו החודש במעל ל-500%, ההמרות של הקמפיין הגיע לכ-40%.

עידן השיווק מבוסס דאטה מייצג למעשה את ההתמזגות וההשתלבות של מגמות מרכזיות בעולם, המשנות את האופן בו פועלים עסקים וארגונים. הוא מעצב את תהליכי השיווק והתקשורת עם לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים. בעולם שיווק הקניונים לתהליכים אלה יש ערך אשר לא יסולא בפז.

בעולם בו האינטרנט הפך לקניון ענק, עלינו לספק ללקוח חוויה ייחודית, אותה אפשר לחוות רק ברגליים כדי להגדיל את תנועת המבקרים. אין לנו ברירה אלא לנסות ולהפוך את הקניונים ליפים יותר, מעוצבים יותר, מיוחדים יותר ובעיקר כאלה המעניקים חוויה מותאמת ללקוח הפרטי.

לא משנה באיזו דרך תבחרו לייחד ולהבליט את הקניון שלכם, על מנת להגדיל את תנועת המבקרים אליו יש לשלב בתוכנית הקידום המסחרי את השיווק מבוסס הדאטה. זהו העתיד והוא כבר כאן.

הכותבת היא מנהלת המסחר של אריאל שופ - חטיבת ניהול הקניונים של קבוצת נכסי אריאל. נכסי אריאל הינה החברה הגדולה והוותיקה בישראל בתחום ניהול ושירותים לענף הנדל"ן.