תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ליהנות מכל העולמות: מהו מיקום הפעילות המועדף על חברות גדולות רבות?

מי אמר שצריך לשלם שכר-דירה גבוה או להתמקם בלב העיר כדי ליהנות ממגדל משרדים עם מפרט מתקדם? את מה שלמדו ועשו מזמן חברות מובילות בעולם, יש מי שמיישמים עכשיו בישראל

מגדל אלייד. קרוב לת"א ונגיש אליה/הדמיה: 3 טרי דה ויז'ן בע"מ. התמונה להמחשה בלבד
מגדל אלייד. קרוב לת"א ונגיש אליה/הדמיה: 3 טרי דה ויז'ן בע"מ. התמונה להמחשה בלבד

הכתבה בשיתוף מגדל אלייד 

חברות גדולות, בכל העולם, מעדיפות למקם את משרדיהן בערים מרכזיות, קרוב ללב ההתרחשויות. עם זאת, הקמת מטה החברה במרכזי הערים גובה מחירים גבוהים: עלויות והוצאות גבוהות על נדל"ן, שגם משפיעות על מחירי השכירות והשירותים הנלווים, פקקים, צפיפות, זיהום אוויר ועוד. מנגד, למרכזי הערים יש יתרונות: הקירבה ללב הפועם של העסקים, הצעירים המשכילים הרבים המתגוררים בהן, שמהווים פוטנציאל גיוס איכותי לחברות, היצע רחב של תחבורה ציבורית, נגישות לשירותים נדרשים ועוד. כל אלה קורצים לארגונים. עם זאת, חברות רבות יכולות ליהנות מהיתרונות ומהאיכויות של העיר הגדולה גם מחוצה לה. כיצד? התשובה בכתבה שלפניכם.

יחס מיטבי בין העלויות לשירותים

אחד הקריטריונים המרכזיים שחברות גדולות מביאות בחשבון לקראת שכירת משרדים הוא היחס בין עלויות השכירות לשירותים המוצעים. פעמים רבות, כאשר נשארים במרכז, אבל מתרחקים מעט מהערים הגדולות, היחס הופך לטוב יותר. כלומר, חברות יכולות לזכות באיכויות ושירותים שלא נופלים מאלו שמוענקים בלב ת"א, אבל בעלות נמוכה יותר.

אחד האזורים המרכזיים בישראל שעונה על הקריטריון הזה הוא מרכז העסקים הצומח של בני ברק (B.B.C), שבו ממוקם "מגדל Champion" (צ'מפיון) של חברת אלייד נדל"ן מקבוצת אלייד. בימים אלו משלימה החברה את בנייתו של "מגדל אלייד", מגדל משרדים נוסף באזור. המגדל החדש יציע סטנדרט שירותים מתקדם ואיכותי, עם גימור יוקרתי. זאת, בעלויות נמוכות יותר מאשר דורשים נכסים דומים במרכז ת"א.

מגדל אלייד, מבט מבפנים. ללקוחות תתאפשר גמישות תכנונית בעיצוב המשרד/הדמיה: 3 טרי דה ויז'ן בע"מ. התמונ
 מגדל אלייד, מבט מבפנים. ללקוחות תתאפשר גמישות תכנונית בעיצוב המשרד/הדמיה: 3 טרי דה ויז'ן בע"מ. התמונ

המגדל החדש יכלול 24 קומות, שכל אחת מהן משתרעת על כ-1,700 מ"ר, מה שמאפשר לארגונים גדולים לשכור בבניין קומות שלמות. כל קומת משרדים כוללת מרפסות רחבות, ובשונה, למשל, ממרכז ת"א, עובדי המתחם יוכלו ליהנות מכ-1,000 מקומות חניה, לרבות חניות לאופניים. כמו כן, הוא יכלול מקלחות לשירות העובדים ושדרת מסחר גדולה. להבדיל מפרויקטים דומים שמציעים מפרט קשיח, מגדל אלייד נבנה בעיצוב מודולרי, המאפשר לחברות לבחור בקלות את עיצוב החלל - משרדים, Open-Space, או כל מפרט אחר.

רונית עזריאל, מנהלת השיווק של החברה, אומרת כי "קהל היעד של המגדל הוא חברות גדולות המעוניינות לשכור שטחי משרדים רחבים לתקופות ארוכות בקומות גבוהות בבניין מפואר, המאפשר להם גמישות תכנונית. בנוסף, הן מחפשות קירבה לת"א ולצירי תנועה ותחבורה ראשיים". לדבריה, חברת לאומי קארד כבר שכרה במגדל 10 קומות (כשליש משטח המקום) עבור מרכז התמיכה הטלפוני שלה וחלק ממשרדי המטה, מה שמצביע על האמון שלה בבניין.

הכירו את חוויית העסקים החדשנית של מגדל אלייד. לפרטים הקליקו כאן>>

נגישות היא מילת המפתח

קריטריון נוסף שחברות גדולות שמות עליו דגש הוא נושא הקרבה לעורקי תחבורה מרכזיים, בין שמדובר במחלפים לכבישים מהירים או בתחבורה ציבורית. בגרמניה לדוגמה, בחרה חברת PayPal למקם את אחד ממרכזי התמיכה הטלפוניים המרכזיים שלה בשכונת וילמרסדורף בברלין. השכונה לא נמצאת במרכז העיר, אבל מחוברת אליה בקווים רבים של תחבורה ציבורית. משרדים אחרים של החברה נמצאים בעיר קליינמאכנו, הסמוכה מאוד לבירה הגרמנית.

גם בישראל החלו להתפתח בשנים האחרונות מתחמי עסקים רבים, שמחוברים למרכז ולשאר חלקי הארץ באמצעות תחבורה ציבורית יעילה. כך, מגדל אלייד שמוקם במרכז העסקים של בני ברק, מצוי בקירבה רבה לתחנת הרכבת הקלה שנבנית בעיר, ותספק תחבורה נוחה לכל האזור וממנו. גם תחנת הרכבת הרגילה של בני ברק ממוקמת במרחק קצר מהמגדל. הנגישות של האזור מאפשרת לו להוות מעין "מרכז לוויין" עבור חברות שבסיסן בדרום או בצפון הארץ ומעוניינות להקים סניף באמצע הדרך.

נוף ממרפסת המגדל. בנייה בסטנדרט גבוה/הדמיה: 3 טרי דה ויז'ן בע"מ. התמונה להמחשה בלבד
 נוף ממרפסת המגדל. בנייה בסטנדרט גבוה/הדמיה: 3 טרי דה ויז'ן בע"מ. התמונה להמחשה בלבד

להיות ביחד עם הטובים ביותר

עוד קריטריון שמושך חברות לאזורים מרכזיים הוא הנגישות הגבוהה לקהילה מקצועית רלבנטית ולכוח-אדם איכותי. כאשר חברות מובילות מתמקמות יחדיו במקום מרכזי ובסמיכות זו לזו, כל האזור מקבל צביון מיוחד. דוגמה מוכרת היא "עמק הסיליקון" בדרום סן-פרנסיסקו, מקום מושבן של חברות הייטק רבות, בהן פייסבוק, גוגל, אפל, מיקרוסופט, אי-ביי ועוד. במקרה הזה, מדובר אמנם בחברות מתחרות זו בזו, אולם העובדה שכולן שייכות לאותה קהילה מקצועית (הייטק), וכולן חברות גדולות ומובילות, מקנה לאזור יוקרה ופרסום.

גם באזור שבו יקום מגדל אלייד החדש כבר מתאכסנות חברות מובילות רבות. ביניהן מכבי שירותי בריאות, הראל ומיטב-דש מתחומי הביטוח וההשקעות; פירמת עורכי-הדין AYR, קבוצת המדיה פובליסיס, הרשת החברתית העולמית להשקעות, etoro, ועוד.

עוד יתרון למיקום המגדל: בערים הגדולות מתגוררים הרבה צעירים איכותיים וגם אקדמאים, מה שמקל את גיוסי כוח-האדם לחברות גדולות הממוקמות באזור המרכז. זאת מאחר והן מציעות מקומות עבודה קרובים ונגישים יותר. הקירבה של האזור שבו יקום מגדל אלייד לערים כמו רמת-גן, פתח-תקווה ותל-אביב, מהווה כר פורה למשיכת כוח-אדם איכותי - אנשים שמתגוררים בגוש דן ומחפשים מקומות עבודה סמוכים למקום מגוריהם.

לא מתפשרים - מרוויחים

היום כבר ברור כי במקרים רבים אפשר לקבל את אותו מפרט של שירותים ואף מעבר לכך, בתג מחיר נמוך יותר, במתחמי העסקים הסמוכים לערים הגדולות. הבחירה באזורים אלו אינה מהווה פשרה מצד הארגונים, להיפך - מדובר בשדרוג. ההתרחקות מהעומס ומהצפיפות עשויה לאפשר פעמים רבות יותר מקומות חניה ויותר מרחב למשרדים. כל זאת, תוך שמירה על קירבה לעורקי תחבורה מרכזיים והשתייכות למתחם עסקים מוביל לצד ארגונים גדולים נוספים.

סטנדרט גבוה בסמוך לעיר הגדולה - מגדל אלייד במתחם B.B.C . לפרטים הקליקו כאן>>