תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"החזון שלנו הוא להנחיל תפיסה אחרת לגבי ניהול כסף"

הארנק הדיגיטלי של BT360 מאפשר למשתמשים בו לבצע פעולות מגוונות בכסף מסורתי ובמטבעות דיגיטליים • יזם הפרויקט, ארז פישלר, מסביר כי הרעיון מאחורי הארנק הוא פרסונליזציה של המשתמש וקבלת תגמול בהתאם

ארנק דיגיטלי. בלי ביורוקרטיה, בלי חסמים ובלי גבולות/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
ארנק דיגיטלי. בלי ביורוקרטיה, בלי חסמים ובלי גבולות/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף BT360  

קשה לחשוב על תחום בחיינו שאינו עובר דיגיטיזציה מואצת בשני העשורים האחרונים, והתחום הפיננסי אינו יוצא מהכלל. לכל בנק שמכבד את עצמו יש היום פלטפורמה דיגיטלית שדרכה ניתן לבצע פעולות מגוונות - לבנק הפועלים יש את bit, ללאומי את Pepper, ועוד. לא רק הבנקים נמצאים במשחק הזה. לאחרונה הושק בארץ הארנק הדיגיטלי של חברת "BT360". הוא אינו קשור לאף בנק או לגוף פיננסי מוביל, ומי שעומדת מאחוריו היא חברת האם "ריץ' אנד רויאל", השייכת ליזם אייל שדה. על מנת להבין מהו הכלי הפיננסי המדובר, נפגשתי עם ארז פישלר, מנהל הפרויקט והמוח היצירתי מאחוריו.

לדברי פישלר, "הארנק הוא בעצם פלטפורמה דיגיטלית שמאפשרת לחברים בה התנהלות פיננסית מלאה ועצמאית לחלוטין. הוא משחרר אותך מהתלות בבנק או במוסד פיננסי כלשהו, כגון חברת אשראי, ומאפשר לך לבצע את כל הפעולות הבנקאיות שאתה רגיל אליהן בקלות, ומכל מקום ובכל זמן. זה מתחיל מפעולות שכיחות, כמו הפקדה ומשיכה של כסף, דרך העברה לחשבונות אחרים, המרה בין מטבעות, וממשיך בפעולות פיננסיות מורכבות יותר, כגון נטילת הלוואה, טעינת כרטיסי חיוב וניהול תיקי השקעות".

אילו מטבעות קיימים בארנק שלכם?
"הארנק הדיגיטלי שלנו מאפשר פעולות באמצעות מטבעות מסורתיים (כסף פיאט, א' מ') כמו שקל, דולר ואירו, לצד מגוון רחב של מטבעות דיגיטליים. הרעיון שעומד מאחורי תמהיל המטבעות הוא לאפשר לקהל הישראלי להשתמש במטבע השקל המוכר והידוע, לרכוש ולבצע פעולות במטבעות חוץ, ולהנגיש עבור משתמשי הקצה גם את המטבעות הדיגיטליים".

האם הכוונה היא בעיקר לביטקוין?
"לאו דווקא - לביטקוין, לאית'ריום ולמטבעות דיגיטליים נוספים. בפלטפורמה שלנו כל אחד יכול לבחור את סוג הכסף המועדף עליו, ולעבוד עימו. לצורך העניין - אם אתה צריך לשלם חשבונות בארץ, אני מאמין שתעדיף את השקל; אם אתה קונה מוצרים באתרים בינלאומיים תרצה אולי לשלם בדולרים או באירו. בנוסף, ישנה האפשרות לשלם במטבעות קריפטוגרפיים. אני מאמין שעם הזמן האופציה האחרונה תלך ותצבור תאוצה. יהיו יותר ויותר מוצרים ושירותים שניתן יהיה לרכוש בביטקוין".

ארז פישלר. אם אנשים ימצאו ערך בארנק דיגיטלי, הם ישתמשו בו/צילום: משה אלקסלסי
 ארז פישלר. אם אנשים ימצאו ערך בארנק דיגיטלי, הם ישתמשו בו/צילום: משה אלקסלסי

האם ניתן יהיה לשלם תשלומי חשבונות דרך הארנק הדיגיטלי שלכם?
"בהחלט כן. בימים אלו אנו מפתחים מערכת תשלומים חדשנית שבאמצעותה יהיה ניתן לבצע תשלומים אונליין לרשויות, ספקי תקשורת, לנותני שירותים ועוד. היתרון הוא, שמערכת התשלומים, כמו יתר השירותים שאנו מעניקים, אינה תלוית חשבון בנק. יתרון נוסף שלה הוא מערך תגמול פנימי אשר יזכה את בעל הארנק בהטבות, בכפוף לפעולות שהוא מבצע. תשלום עבור חשבון הטלפון שלך, לדוגמה, יתגמל אותך בנקודות שאותן תוכל להמיר להטבות, לכסף או למוצרים. החזון הרחוק שלי, אם יורשה לי רגע, הוא לשנות את כל התפיסה שיש לנו היום לגבי ניהול כסף".

למה הכוונה ב"לשנות את כל התפיסה שלנו"?
"הארנק בנוי בצורה מעגלית. הפלטפורמה 'זוכרת' כל פעולה שהלקוח מבצע, ושואפת לתגמל אותו בגינה. שימוש תדיר בארנק יאפשר למשתמש לצמצם עמלות, לצבור נקודות, ליהנות מהטבות. מדובר במערך תגמול רחב שנועד להפוך את חוויית התשלום למשהו שיש בו מן הכיף. זו חשיבה שונה מהיסוד ומהמקובל כיום במערכות פיננסיות. אנשים צוחקים כשאני אומר את זה, אבל יש פה חשיבה פילוסופית. החזון שלנו הוא להנחיל תפיסה אחרת לגבי ניהול כסף ובנקאות.

"אני מאמין שבעידן הקרוב פרסונליזציה וטכנולוגיית מידע יוכלו לפשט את חוויית המשתמש, וניתן יהיה לייצר עבור כל אחד את 'הבנק האישי' שמתאים לו. טכנולוגיה שתוכל להציע ממשק פיננסי שיאפשר לנו לעשות כל פעולה בנקאית בכל מטבע שנרצה. לשלם את חשבון הסלולרי, לרכוש קרקע ביפן, לנהל תיק השקעות או להעביר כסף לבייביסיטר. בלי ביורוקרטיה, בלי חסמים. ככה פשוט, מהמחשב בסלון. המערכת שלנו כבר תדע אם זה גם זמן טוב לשלוח לך פיצה עם הנקודות שצברת".

אתה רוצה בעצם להחליף את הבנקים?
"ממש לא. המערכת הפיננסית המסורתית תישאר איתנו עוד שנים רבות, וכבודם של הבנקים במקומם מונח. אנחנו מגיעים ממקום של חדשנות, יציאה מהקופסה, אלטרנטיבה והשלמה לאפשרויות הקיימות כיום. מדובר בשירות נוח, טוב ויעיל למי שמעוניין לנהל את הכסף שלו אחרת, או להשקיע באפיקים נוספים".

אז אתה לא מעוניין שאוציא את כל כספי מחשבון הבנק ואעביר לארנק הדיגיטלי שלכם?
"קודם כול, ובנקודה הזו אני מקבל לעיתים ביקורת מחבריי היזמים, אני לא מאמין בשיווק אגרסיבי, אלא בתחרות בריאה על בסיס איכות ושירות. האם יהיה זה חכם מצידך להעביר את כל הכסף שברשותך לארנק הדיגיטלי שפיתחתי? לא בטוח. אני רואה שאתה מופתע (פישלר צוחק, א' מ'), אבל אני חושב שההתנהלות הפיננסית של כל אחת ואחד מאיתנו חייבת להיות אחראית ומחושבת. תתחיל להשתמש בארנק הדיגיטלי שלנו, ותיווכח בערך שלו עבורך. אחרי שתראה כמה כסף אתה חוסך, באיזו מידה אתה מתוגמל (רק מעצם השימוש), וכמה כאב-ראש יורד ממך - תוכל לענות על השאלה הזו במקומי".

ומה יגרום לאנשים לתת אמון בפלטפורמה שאין מאחוריה בנק או גוף פיננסי מוכר?
"מה שהביא אנשים בסוף שנות ה-90 להשתמש במנוע חיפוש עם שם מוזר שהגיח משום מקום, או ברשת חברתית של כמה סטודנטים מהרווארד באמצע שנות ה-2000. בעולמות הטכנולוגיים פחות מסתמכים על שמות גדולים, אלא יותר על הערך, על איכות המוצר ועל מה שהוא שווה עבורי כאינדיבידואל.

"אני מסתכל על עולם ההיי-טק שלנו ואני רואה המון כישרון, המון פיתוחים מרהיבים שמביאים - או לפחות שואפים להביא - תועלת, ולייצר פתרונות פרקטיים לבעיות קיימות. אני גאה להיות חלק מהקהילה הזו. חלק מהלך-הרוח הזה. כשאתה מביא ערך, אתה לא חייב שם גדול מאחוריך. אני רוצה שאנשים ישתמשו במוצר שפיתחנו מהסיבות הנכונות, לא כי יש מאחוריו מותג גדול ומערך שיווק שהושקעו בו מיליונים, אלא כי הם התנסו בו ומצאו בו ערך. בעיניי, זה מודל ההצלחה הראוי".

*הכותב הוא יזם פינטק , מנהל דיגיטל ותוכן

לאתר BT360 הקליקו כאן>>

אין באמור משום המלצה לרכישת ניירות ערך או כתחליף לקבלת יעוץ. את האזהרה המלאה שנתנה רשות ניירות ערך לגבי השקעה בתחום המטבעות הקריטוגרפיים ניתן לקרוא כאן: http://www.isa.gov.il