תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חדשנות ויזואלית: כיצד עולם המולטימדיה יכול לשדרג את עולם המסחר

דלתות מעלית שהן בעצם מסכי LED מעודדי מכירות, קיוסקים אינטרקטיביים להזמנת ארוחות והנעה לפעולה, מסכים מתניידים המזרימים מידע מתחלף ומבנים מוארים המייצרים חוויה • כל אלו הם רק חלק מהפיתוחים החדשניים בעולם המולטימדיה, שעשויים לסייע לחברות במכירות

מסכים צורניים בחנות אורבניקה. למשוך את העין של המבקרים / צילום: גיל דור
מסכים צורניים בחנות אורבניקה. למשוך את העין של המבקרים / צילום: גיל דור

הכתבה בשיתוף Protouch

עולם המסחר עבר בשנים האחרונות שינויים גדולים. פריחתו של המסחר המקוון הביאה לצמיחה ברכישה אונליין ולקיטון בכמות המבקרים בקניונים. על רקע שינויים אלו, החלו אותם קניונים לנסות ולשמר את הקהל באמצעות חוויית קנייה ייחודית, שאותה לא יוכל לקבל דרך הרשת. אחת הדרכים לעשות זאת היא בעזרת תחום המולטימדיה על החידושים שבו, שבכוחו לשדרג את חוויית המסחר הפיזי ולסייע במכירה לרשתות ולחברות ממגוון תחומים ובנוסף לתרום להן באפיקים של תדמית וייעול הפעילות. מהן המגמות המובילות בתחום המולטימדיה וכיצד הן באות לידי ביטוי בעולם המסחרי ובכלל? לפניכם כמה דוגמאות.

1. שילוט דיגיטלי נייד במתחמים ציבוריים ומסחריים

בשנת 2001, בעקבות אסון התאומים, שונו כללי הבטיחות בתעופה, תחילה בארה"ב ואז גם בשאר העולם. האיסור להעלות נוזלים למטוס נכנס לתוקף והתהדק הפיקוח על מוצרים נוספים שמותר להניחם אך ורק במזוודה (דוגמת מספריים או סכיני גילוח). השינוי דרש היערכות מחודשת משדות התעופה, בדמות שלטים חדשים המורים על אלו מוצרים אסור להעלות לטיסה, אולם מאחר שבשדות תעופה רבים השלטים האלקטרונים ממוקמים גבוה, חלק מהאנשים לא הבחינו בהם.

איך נפתרה הבעיה? באמצעות שלטים דיגיטליים ניידים, הפועלים על סוללות ומסוגלים לקלוט תשדורות אלחוטיות ולעדכן ולשנות את התכנים בהתאם למבוקש. כך מסביר שלומי בן אבט, מנהל תכנון בחברת "Protouch, מערכות מולטימדיה מתקדמות". לדבריו, "בדרך זו התאפשר למקם את המסך באמצע התור בשדה וכך כל אחד רואה אותו, גם מי שנמצא בסמארטפון רוב הזמן. Protouch הציבה מסכים כאלה, המזרימים תכנים שונים, בשדה התעופה בסן פרנסיסקו והדבר הוביל להפחתה של 40% בכמות האנשים שמגיעים לתור עם מוצרים אסורים", הוא מדגיש.

בן-אבט אומר כי התרומה החדשנית הייחודית של שלטים דיגיטליים אלו היא באפשרות למקם אותם בכל מקום ולהעניק גמישות. "לא מדובר במסך שתקוע בנקודה מסויימת והזזה שלו דורשת פרויקט לוגיסטי. אפשר לנייד אותו בקלות - להעמיד אותו פעם אחת בנקודה מסוימת ובפעם השנייה בנקודה אחרת - ועדיין להזרים אליו תכנים מגוונים בקלות וביעילות - בחנויות, בקניונים או בכל מתחם מסחרי דינמי אחר", הוא מוסיף.

מסך נייד, אלחוטי זווית צפיה היקפית 360 מעלות, בשדה התעופה SFO בסאן פרנסיסקו / צילום: יהב רן
 מסך נייד, אלחוטי זווית צפיה היקפית 360 מעלות, בשדה התעופה SFO בסאן פרנסיסקו / צילום: יהב רן

פתרון זה של מומחי חברת Protouch, המשמשת אינטגרטור בפרויקטים המשלבים מערכות מולטימדיה שכאלה, הוא חלק משורה רחבה של פלטפורמות מולטימדיות, דיגיטליות ואינטרקטיביות שבהן מתמחה החברה. מעולם הווידאו ועד לעולמות הסאונד, מערכות התאורה, הפקות התוכן ועוד. כיום, מספקת החברה שירות לחברות הגדולות במשק כגון אינטל, קוקה קולה, התעשיות הצבאיות, רשתות אופנה מובילות ועוד. סביר להניח שאם ביקרתם לאחרונה באחד הקניונים בישראל והבחנתם בקיר וידאו מרשים או מסך LED יוצא דופן שתפס את עיניכם, מדובר במוצר פרי פיתוח החברה.

2. מעליות ראווה

אחד מפרקי הזמן המבוזבזים ביותר בחייו של אדם הוא שלב ההמתנה למעלית: לוחצים על הכפתור וממתינים... בשנים האחרונות השתכללו הפיתוחים המולטימדיים הקשורים במעליות. כך ניתן, למשל, להזמין את המעלית לקומה מסוימת וכבר מבחוץ לזכות בחיוויי שמצביע על המעלית שתגיע לקומה היעודה. הדבר הוביל לביטול לחצני הקומות מבפנים בחלק מהמעליות. בנוסף לכך, הותקנו גם מסכים בתוך המעליות שמספקות מידע ואף חשיפה לפרסומות לבאים ושבים. כיום הלך התחום הזה צעד קדימה, כפי שמסביר בן אבט: "אחד ההישגים הטכנולוגיים שהצלחנו לפתח בחברה ,פטנט רשום בשיתוף חברת אלקטרה ,הוא מסך LED ממוזער,שניתן להכניס אותו לתוך דלתות המעלית - וכך גם לשדר תכנים לעוברים ושבים במתחם המסחרי ולמי שעומדים וממתינים למעלית. הדגש הוא שבמקום דלתות של מעלית, יש כעת מסכים שמשדרים פרסום ואינפורמציה. הם מחוברים למרכז הבקרה של הבניין ויכולים לעדכן בכל דבר, כולל מידע על מה נמצא בכל קומה", הוא מוסיף.

בתחרות החדשנות במולטימדיה Integrated Systems Europe) ISE) שנערכה השנה באמסטרדם, הוכרזה חברת Protouch כאחת מעשר החברות המובילות בתחומן בזכות פיתוח מסכי המולטימדיה שלה. "בעתיד, המסכים הללו יהיו גם אינטרקטיביים ויאפשרו לממתינים למעלית לבצע פעולות, כמו לבקש מידע מסוגים מסוימים", אומר בן-אבט.

Protouch מערכות מולטי מדיה - כי לעסק שלכם מגיע UPGRADE. לפרטים הקליקו כאן>>

3. מסכים מוארים בשלל צורות

"עד לפני כמה שנים, כל תחום הלדים היה בגדר מותרות של חברות גדולות ועשירות, או גופים ציבוריים עתירי ממון", אומר יוגב מזוז, מנהל פרויקטים ואחראי על רשתות האופנה בחברת Protouch. לא עוד, אחד השינויים שניתן להבחין בהם בשנים האחרונות הוא מסכים בצורות שונות, שמשמשים כמקדמי מכירות של חנויות ונועדו למשוך את העין של הקונים.

מזוז נותן דוגמה: "לפני כמה שנים, הטמענו מסך לד קטן בתוך דלת של מקרר כחלק מפרויקט שבצענו עבור חברת קוקה קולה. אותו מקרר יצא לפיילוט בכל הארץ. היה לו מפרט דומה לזה של מקררים אחרים, כשההבדל הוא מסך הלד, שבמקרה הזה הקרין פרסומת של קוקה קולה. מה שהתברר לנו הוא שהמקרר הזה מכר 50% יותר ממקררים עם מפרט דומה לחלוטין, אך נטולי מסך לד, שביניהם הוא עמד בחנויות. עד כדי כך היתה למסך השפעה".

אחת הדוגמאות הבולטות כיום לשימוש במסכים צורניים, נמצאת בחנות "אורבניקה" שבקניון עיר ימים בנתניה. בחנות, המשתרעת על שתי קומות במבנה, רצו לגרום ללקוחות שנכנסו לקומה התחתונה להבחין בקומה העליונה ולעלות אליה, מה שעשוי להגדיל את המכירות. הפתרון היה מבנה של פסל (כפי שניתן לראות בתמונה - נ.ס.), שמורכב כולו ממסכי לד ודומה ללגו גמיש שניתן לפרק ולהרכיב. "זרימת הווידאו במסכי הפסל הייתה מלמטה למעלה - מהקומה התחתונה לעליונה. כך אנשים הבחינו בווידאו למטה ולאט לאט הבינו כי את ההמשך ניתן לראות במסכים למעלה. זה גרם להם לעקוב אחרי הווידאו עם העיניים ולהבחין בקומה העליונה", מסביר מזוז.

4. קיוסקים אינטרקטיביים מולטימדיים: חיסכון בכוח אדם ושינוי חוויית הקנייה

לפני שלוש שנים היתה רשת מקדונלד'ס לחלוצת הקיוסקים האינטרקטיביים בעולם, כשהשיקה את מסך ההזמנות בכניסה לסניפים. המסך למעשה מאפשר ללקוחות להזמין את הארוחה באמצעותו ומייתר את עמדת הקופאי וההמתנה לו. "מאז שמקדונלד'ס אימצו את הקיוסקים האינטרקטיבייים נוצר וייב מטורף ואנחנו רואים אותם כמעט בכל תחום, ממסעדות, דרך הזמנת כרטיסי קולנוע ואפילו בגדים", אומר כפיר בן-אבט, מנהל פרויקטים ב-Protouch.

ניתן גם למצוא את הקיוסקים המדוברים במפעל אינטל בקריית גת. אחד השינויים האחרונים בחדר האוכל במקום, שכולל מתחם של ארבע מסעדות המעניק שירות למאות עובדים, הוא הטמעה בארגון של קיוסקים אינטרקטיביים ייחודיים להזמנת אוכל, שפיתחה Protouch. לדברי כפיר, "הבעיה שעמדה בפני המפעל היא שמאות עובדים מתנקזים בהפרש של חצי שעה עד שעה לאותו מתחם אוכל. הם יוצרים תורים ועומס גדול ומשום כך הפסקת אוכל שאמורה לקחת חצי שעה, הופכת לשעה וחצי, פוגעת בפרודוקטיביות של העובדים ואף ברווחתם. הפתרון המולטימדי שיצרנו הוא קיוסקים שממוקמים ממש ליד עמדות העבודה של העובדים. בדרך זו הם יכולים להעביר בהם את כרטיס העובד או כרטיס אשראי, לבחור מאיזו מסעדה הם רוצים להזמין ואת סוג המזון המתאים להם; כל הזמנה נושאת מספר, ורק כאשר הוא מופיע על מסך הקיוסק, ניגשים העובדים לאסוף את הארוחה. הטכנולוגיה הזו שהוכנסה לשימוש דיללה התורים וייעלה את תהליך הארוחה כולו".

כפיר סבור כי מגמת הקיוסקים האינטרקטיביים צפויה להתרחב גם לעולם החתונות. "אנחנו מפתחים מסכים שיאפשרו לבאי האירוע לקבל מראש את מספר השולחן שלהם, לתת את המתנה לזוג באמצעות כרטיס אשראי ואפילו לבחור את המנה שהם רוצים לאכול. הדבר יאפשר למנהלי האולמות לחסוך ולהכין בדיוק את המנות שאנשים מזמינים ולא לזרוק אוכל".

כך, אם כן, נראה כי על רקע הפריחה הטכנולוגית של מסכי ה-LED, תחום המולטימדיה והווידאו משתדרג ועשוי לשדרג מגוון רחב של ענפי מסחר. בין אם מדובר במסכי או מבני לד מורכבים שלוכדים את העין של הקונים, או בפעילות אינטרקטיבית יותר כגון קיוסקים מניעי פעולה - השימושים השונים עשויים לתרום כלכלית לחברות רבות בעולם העסקי.

Protouch מערכות מולטי מדיה - כי חדשנות שווה מכירות. לפרטים הקליקו כאן>>