יצוא התעשיה הקיבוצית לארה"ב בשנת 2007 עלה ב-44% ל-820 מיליון דולר

פלסן סאסא מהווה כ-20% מיצוא התעשיה הקיבוצית לארצות הברית ; "למרות הקשיים, בשנה הבאה תעבור התעשיה הקיבוצית את מיליארד הדולר ביצוא לארה"ב"

"פלסן סאסא מהווה כ 20% מיצוא התעשיה הקיבוצית לארצות הברית" כך אמר ל"גלובס" עמוס שלו מנהל מחלקת יצוא באיגוד התעשייה הקיבוצית בסמינר שעסק בתעשייה ובשוק האמריקאי, ביוזמת משרד עורכי הדין שבלת ושות'.

"היצוא של כל התעשיה הקיבוצית לארצות הברית בשנת 2007 עמד על 820 מיליון דולר" אמר שלו. שלו מסר כי בשנת 2007 נרשם גידול של כ- 44% ביצוא התעשייה הקיבוצית לארה"ב, שהסתכם ב-827 מיליון דולר ותפס כ-27% מכלל היצוא של המגזר הקיבוצי. לדבריו, גם בתחילת 2008 צפוי גידול ביצוא, בעיקר על סמך תוצאותיה של חברת פלסן סאסא.

פלסן סאסא היא ספקית פתרונות מיגון רכבים ומיגון אישי כגון ערכות מיגון ואפודים קרמיים, הנמצאת בבעלות מלאה של קיבוץ סאסא. מחזור המכירות שלה לשנת 2007 עמד על למעלה מ-300 מיליון דולר. החברה, שהחלה את דרכה ביצור רכבים ממוגנים לצה"ל כדוגמת האמר וסופה, עברה לפני כשבע שנים למכור למעלה מ-70% מתוצרת החברה לחו"ל ומחזורי המכירות עלו בעקבות כך בצורה חדה.

"למרות הקשיים, בשנה הבאה התעשיה הקיבוצית תעבור את המיליארד דולר ביצוא לארה"ב" חוזה שלו.

יצוין כי בנוסף ליצוא הישיר ישנן חברות קיבוציות רבות המחזיקות בפעילות יצורית בארצות הברית והיקף מכירותיהן לא נכלל בנתוני היצוא. בין החברות המחזיקות בפעילות יצורית שם נמצאות נטפים, עלבד, פלרם, מאג, סייפן ועוד.

על פי הערכות הנתון המשולב של הייצוא לארצות הברית והייצור בה של חברות קיבוציות עומד על כ-1.2 מיליארד דולר.

"אנחנו ממליצים לחברות לא להפסיק להשקיע בארצות הברית מאחר ויש שם שוק פוטנציאלי גדול" אומר שלו "אומנם ישנה המלצה לחזק גם שווקים לא דולריים אבל בשום אופן לא לזנוח את השוק בארצות הברית".

בכנס השתתפו 30 חברות מהתעשיה הקיבוצית. בסמינר דיבר גם עו"ד יעקב ישראלי, שותף בכיר בשבלת ושות', שסקר עקרונות משפטיים לעשיית עסקים בארה"ב, לאור ניסיונו של המשרד בליווי עסקים בחו"ל.

במהלך הסמינר, בו השתתפה גם מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-אמריקה תמר גיא ונציגי חברת טרנדליינס, הוצגו מודלים שונים של חדירה לשוק האמריקאי ודוגמאות המבוססות על ניסיונן של חברות קיבוציות שהצליחו לחדור לשוק האמריקאי.