מיקרוסופט ומשתמשי האקספלורר יכולים לנשום לרווחה: הדפדפן המתוקן כבר לא מאפשר פריצות של האקרים

מלחמת הדפדפנים באינטרנט לא עירערה את מעמד האקספלורר: לפי נתוני GetClicky, נתח השוק שלו עומד על 55%

מלחמות הדפדפנים באינטרנט והשקת דפדפן ה-Chrome של גוגל, לא שינו את ההגמוניה של מיקרוסופט והאינטרנט אקספלורר שלה, שלפי נתוני GetClicky אוחז בנתח הגדול ביותר - כ-55%.

למרות ההובלה, הימים האחרונים לא היה פשוטים עבור האקספלורר של מיקרוסופט, שכן התגלתה בו פרצה שמאפשרת לגורמים שרוצים בכך להשתלט על מחשבי המשתמשים מרחוק בעת גלישתם באינטרנט תוך שימוש בקוד זדוני שדומה לסוס טרויאני.

אחרי הדיווחים הראשונים, מיקרוסופט פרסמה המלצות ודרכים שונות כדי לעקוף את אפשרות ההתקפה. בשבוע שלאחר מכן היא הספיקה לעדכן את ההמלצות הללו עוד כ-5 פעמים והוסיפה שיטות להתמודדות עם התופעה. אתמול, היא שחררה באופן סופי טלאי תוכנה (Patch) לתיקון הפגם בדפדפן שלה, וכעת לדבריה נחסמה האפשרות הזו להאקרים להשתלט על מחשבי הגולשים.

"מיקרוסופט מעודדת את כל משתמשי האקספלורר להשתמש בעדכון תוכנה זה בהקדם האפשרי", נמסר מהחברה, למרות שבעת העדכון האוטומטי הקבוע והרגיל של הדפדפן הוא אמור להיות מתוקן. איום האבטחה הוביל את מיקרוסופט להושיב צוותי הנדסת אבטחה מרחבי העולם לפתרון הבעיה בזמן שיא של שמונה ימים בלבד.

לדברי אנשי חברת אבטחת התוכנה טרנד-מיקרו, התקפות ההאקרים המבוססות על הפרצה בדפדפן הפופולארי בעולם, מתפשטות כמו אש בשדה קוצים, ומיליוני מחשבים נפרצו בצורה זו. מיקרוסופט נוטה לשחרר עדכונים ללקוחותיה ביום שלישי השני בכל חודש, והעובדה כי שחררה את הטלאי הנוכחי שלא בתאריך המקובל - מוכיחה את חומרת הסכנה. הטלאי כולל יותר מ-300 עדכונים שונים עבור יותר משש גרסאות אקספלורר בשפות שונות.

טרנד-מיקרו זיהתה כ-10,000 אתרים שנפגעו מתוכנות זדוניות העשויות לחדור לדפדפן האקספולרר הבלתי מוגן של הגולשים וביניהם, לדבריהם, גם פורטל רשת טיוואני מפורסם.

מומחי אבטחה טוענים כי האקרים עשויים להשתלט על המחשב שנפגע, לגנוב ממנו מידע, להפנות את הדפדפן המותקן עליו לאתרים מפוקפקים ולעשות שימוש במחשב עצמו לצורך התקפת רשתות נוספות.