מייסד עלה ירוק: "בהתחלה צחקו, אח"כ ראו שאי אפשר להתעלם"

בועז וכטל, מייסד מפלגת עלה ירוק, רואה את העולם נפתח לסגולות הקנביס הרפואי ■ כעת הוא מנהל חברה אוסטרלית, שמפתחת עם האוניברסיטה העברית פטנטים לצריכה באמצעות גלולות ומדבקה, וחולם על חברה של מיליארד דולר

בועז וכטל / צילום: כפיר זיו
בועז וכטל / צילום: כפיר זיו

לקראת הראיון, מציע לי בועז וכטל, המייסד המיתולוגי של מפלגת "עלה ירוק", לערוך את החיפוש עליו בגוגל באנגלית ולא "בשפת אימנו". "לא שיש לי מה להסתיר בעברית", הוא מסביר, "אבל מרבית העבודה שלי היא מחוץ לישראל בשנים האחרונות".

וכטל מונה לאחרונה למנכ"ל החברה האוסטרלית פייטוטק מדיקל, שמציעה טכנולוגיה חדשה למכירת קנביס רפואי, המבוססת על טבליות או על מדבקה שמוצמדת לחלק הפנימי של הלחי. את הטכנולוגיה פיתחו הפרופסורים אבי דומב ואמנון הופמן מבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית, חברת היישום של האוניברסיטה רשמה עליה פטנט, והאוסטרלים שחתמו על הסכם רישוי ושיתוף-פעולה בלעדי עם יישום, בחרו בו כמי שינהל עבורם את העסק.

"פעם המשטרה הייתה רודפת אחריי, היום העולם התקדם לכיוון שדחפתי אותו", הוא אומר בראיון ל-G. "אני חלק מנטוורק של אקטיביסטים בינלאומיים שפועלים למען לגליזציה ומדיקליזציה של קנביס. כמו שאמר גנדי על המלחמה שלו באימפריה הבריטית: 'קודם מתעלמים ממך. אחר-כך צוחקים עליך. אחר-כך מענישים אותך ובסוף יצאת מנצח'. אני גם חוויתי את השלבים האלה. בהתחלה צחקו עליי 'הנה המסטול הזה'. אחר-כך ראו שאי-אפשר להתעלם ממני ומהאג'נדה שלנו. אנחנו אולי לא מנצחים פה בארץ, אבל עצם העובדה שפנו אליי מחו"ל בגלל העשייה שלי, מראה שבחו"ל מעריכים אותה הרבה יותר מאשר כאן".