הקימה 4 סטארט-אפים - ועכשיו מכינה את המוח שלכם למהפיכה

היא הייתה הישראלית הראשונה שהתקבלה לתוכנית העתידנות במרכז המחקר של נאס"א ■ עכשיו, מאגדת מיה אלחלל את הרעיונות החדשניים לפורמט חדש שיכין אתכם למציאות הדיגיטלית המהפכנית ■ ראיון מיוחד ל"ליידי גלובס"

מיה אלחלל / צילום: איליה מלניקוב
מיה אלחלל / צילום: איליה מלניקוב

במהלך השיחה שלנו הראתה לי מיה אלחלל-לבבי, 37, את המוח הדיגיטלי שלה. הרגשתי מעט אי-נעימות להציץ לה ישר לתוך המוח, אבל היא אמרה שמבחינתה מדובר ב"מנגנון הגנה מפני אסונות. הדברים האלה עוד יתפתחו להיות ייצוג דיגיטלי למוח שלנו ולחוויות שלנו, כדי שאם תקרה תאונה שתפגע במוח, נוכל להעלות מחדש את כל הידע שלנו".

מדובר באפליקציה The Brain, שניתן להזין אליה רעיונות, שמות ותמונות ולייצר דיאגרמה בהתאם לאסוציאציות שלנו לגביהם. התוצאה היא מעין ייצוג דיגיטלי של רעיונות וקישורים, שמאפשר לנהל את הידע הפרטי. לפחות באופן תיאורטי, זה גם המקום לכל הפנטזיות והסטיות.

"אז אם אמות אוכל להשאיר את המוח שלי לבת שלי?", שאלתי, מסגירה מיד נטייה מורבידית. "כן," היא צחקה. "ראית את הסדרה 'מראה שחורה'? יש שם דוגמה כזאת. העתידן ריי קורצווייל כתב שהיכולת למזער אינטליגנציה מלאכותית למובייל תגיע ב-2030 לזה שהנייד יהיה יותר חכם ויותר שנון מהמוח האנושי. תוכלי לקבל טקסט שנון מהמאהב שלך, נגיד, אבל יכול להיות שהוא בכלל בפגישה וזו האינטליגנציה המלאכותית שממשיכה את הרומן".