הנקראות ביותר

פרטנר מסכמת רבעון בשיא של 541 מיליון שקל ב-EBITDA; הרווח הנקי עלה ב-8.4%

הרווח הנקי הסתכם ב-247 מיליון שקל, וה-EBITDA עלה ב-4.2% ; ההכנסות עלו ב-5.2% ל-1.5 מיליארד שקל ; ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי - כ-158 שקל ; מספר המנויים עלה ב-33 אלף ברבעון השני ל-2.8 מיליון

חברת הסלולר הדואלית, פרטנר , מפרסמת היום (ה') את תוצאותיה לרבעון השני של 2008. החברה קבעה שיא בתזרים המזומנים כשעמד על 601 מיליון שקל, וכן שיא ב-EBITDA (רווח בניכוי הוצאות מימון והפחתות) שעלה ב-4.2% והסתכם ב-541 מיליון שקל - המהווה 35% מסך ההכנסות, או 39.3% מסך ההכנסות משירותים.

פרטנר הציגה עלייה של 8.4% ברווח הנקי, ל-247 מיליון שקל או 1.58 שקל למניה. ההכנסות עלו ב-5.2% ל-1.5 מיליארד שקל. מספר המנויים עלה ב-33 אלף ברבעון השני, כך שמספר המנויים עומד על 2.856 מיליון מנויים, הכולל 834 אלף מנויי דור שלישי.

הרווח התפעולי עלה ב-2.9% והסתכם ב-378 מיליון שקל. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) הסתכמה ברבעון השני בכ-158 שקל, עלייה של 0.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון ירדו ברבעון בכ-18% ל-32.4 מיליון שקל. שיעור הנטישה עלה ברבעון ל-4% לעומת 3.5% ברבעון המקביל אשתקד, אך ירד לעומת 5.1% לעומת הרבעון הקודם.

בנוסף, פרטנר פירסמה כי תחלק דיבידנד של 1.26 שקל למניה או סך של 200 מיליון שקל, כשיום האקס נקבע ל-1 בספטמבר 2008 ויום התשלום נקבע ל-18 בספטמבר.

בתחילת השבוע קרא האנליסט אמיר אדר מהראל פיננסים לפרטנר להמשיך ברמת השקיפות שהשוק הורגל אליה בדו"חות הקודמים, וכתב כי שקיפות זו זוכה לפרמיה. בפרסום תוצאותיה היום, פרטנר דיווחה בנפרד על ההוצאות התפעוליות שלה, בכך אכן שמרה על הייחודיות שלה בין חברות התקשורת, מבחינת רמת השקיפות. האנליסט צפה כי ה-EBITDA יגיע ל-542 מיליון שקל שיהוו כ-34.6% מההכנסות, וכי הרווח הנקי יסתכם ב-225 מיליון שקל.

אדר ציין היום ל"גלובס" כי "התוצאות אכן טובות, ועמדו בצפי שהערכנו. בכך מחזקים את ההערכה על חזרה לשגרה של פרטנר בתחום הסלולר". אדר מציין לטובה את שיעור הנטישה שאומנם עלה לעומת אשתקד, אך בתקופה של הניידות במספרי הטלפונים, השיעור המייצג דווקא מעיד על ירידה לעומת הרבעון הקודם.

בהתייחסו לתוצאות הרבעון, אמר דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר: "ברבעון זה, הצלחנו לגייס 33 אלף מנויים, רמה זו של גיוסים נטו יחד עם ירידה בשיעור הנטישה ברבעון זה בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2008, תואמת את הערכותינו הקודמות ביחס להשפעה ארוכת הטווח של תכנית ניידות המספרים".

עוד הוסיף אבנר: "תזרים המזומנים המצוין שלנו ברבעון זה משקף את יכולתה של פרטנר להמשיך ולייצר ערך עבור בעלי מניותיה וכן לתמוך ביוזמות חדשות. אנו שואפים להמשיך ולהיכנס לתחומי תקשורת חדשים ולהרחיב את סל השירותים לתועלתם הן של לקוחותינו והן של בעלי המניות שלנו".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות