מבשלות בירה ישראל תשקיע 2 מיליון דולר במפעליה באשקלון

מנכ"ל קרלסברג ישראל, רפי בהרב: נתח השוק של קרלסברג - %22. מנכ"ל טמפו, יקי ודמני: נתח השוק של קרלסברג - %13

הנהלת "מבשלות בירה ישראל", יצרנית ויבואנית בירות קרלסברג, טובורג וגינס לישראל, הודיעה על השקעה בת 2 מיליון דולר במפעליה שבאשקלון. מנכ"ל קרלסברג ישראל, רפי בהרב, אמר כי מדובר בהשקעה שעיקרה במיכלי תסיסה נוספים וכן בהרחבת מערכת השינוע והאחסון. לצורך ההרחבה גויסו 40 עובדים חדשים.

במסיבת עיתונאים שערכה קרלסברג היום (ד'), נמסר כי השקעה זו מצטרפת להשקעה בת 5 מיליון דולר מאשתקד, בקווי יצור חדשים למילוי פחיות. בתוך כך יגדל כושר הייצור של המפעל בכ-%20. בהרב אמר כי ההשקעות המסיביות מבטאות את ביטחונה המלא של החברה בישראל, ושל שותפתה - חברת קרלסברג העולמית - בשוק הישראלי, ואת אמונן של השותפות, ששנת 1998 תרשום גידול בשוק בארץ.

"זוהי שנה מעניינת במיוחד, עם בשורות אופטימיות לשוק. אמנם מדובר בהאטה במשק, אולם הפעילויות השיווקיות שיבוצעו בשוק, בצד חגיגות יובל ה-50 למדינה, צפויות להביא לגידול של %3-%5 בשוק הבירה, בכל המותגים", אמר בהרב, והוסיף כי "ב-1997 היה יצוא בסך מיליון דולר מקרלסברג ישראל למזרח אירופה, בתיאום עם החברה העולמית. השנה תנסה קרלסברג להגדיל את נתח השוק שלה באמצעות פניה לנשים, וע"י מציאת נישות כמו בישול בבירה.

בהרב הציג נתונים על פיהם תופסת קרלסברג ישראל, על שלושת מותגיה, נתח של כ-%30 משוק הבירה המקומי. לדבריו, מהווה בירה גולדסטאר של טמפו תעשיות בירה %42 מהשוק, קרלסברג כ-%22, מכבי כ-%20, היינקן וטובורג %7 כל אחת, ונשר %2. מנכ"ל טמפו, יקי ודמני, הגיב על הנתונים באומרו שהנתונים המתייחסים לגולדסטאר, מכבי, טובורג והיינקן קרובים למציאות, אולם באשר לנתח השוק של קרלסברג אמר ודמני כי נתח השוק שלה אינו עולה על %13. על כך הגיב בהרב: "הנתון שודמני העביר מתאים לשנת 94' ולא לסוף 97'. אני מציע שודמני יחליף את הדפים בדו"חות שלו".

מכירות שוק הבירה נאמדות בכ-100 מיליון דולר, לא כולל בירה שחורה. טמפו מהווה כ-%77 במונחי כמויות בהקטוליטרים, וכ-%73 בכסף. שוק הבירה השחורה נאמד בכ-10 מיליון דולר, והוא מתחלק בין טמפו (כ-%90) וטובורג מאלט (כ%10-%12). במונחי מכירות של מותגים בינלאומיים לעומת מותגים מקומיים, גדל חלקם של הבינלאומיים בשנים האחרונות מ-%9 ב-1992 ל-%36 ב-1997. חלקם של המותגים המקומיים ירד מ-%91 ב-1992, ל-%64 ב-1997. ב-1997 גדל נתח השוק של הבירות הבהירות ל-%51, ולראשונה הן עברו את מכירות הבירות הכהות, שירדו ל-%49.

האריזות העיקריות בהן נמכרת הבירה בארץ הן: בקבוקים חוזרים - %39, בקבוקי 330 מ"ל - %33, בירה מחבית - %14, בירה בפחיות 330 מ"ל - %8 ובירה בפחיות 500 מ"ל - %6. צריכת הבירה בארץ עומדת על כ-15 ליטר לנפש, זאת לעומת 143 ליטר לנפש בגרמניה או 72 ליטר לנפש בספרד.

בשבוע הבא תחשוף בירה "קרלסברג" את מסע הפרסום החדש שלה לקיץ 1998, תחת הכותרת "CARLSBERG PLEASE". מנכ"ל "מבשלות בירה ישראל", רפי בהרב, אמר, כי השנה תשקיע החברה 2 מיליון דולר בפרסום מותגיה - קרלסברג, טובורג וגינס.

מערך הפירסום של קרלסברג, חברת הבת של החברה המרכזית למשקאות קלים, כולל את אריאלי, המחזיק בתקציב קרלסברג ובאומן-בר-ריבנאי המנהל את טובורג.

משרד הפירסום "אריאלי" הכין קמפיין בכיכובו של אדם דינר - ברמן תל-אביבי מקצוען, בעל מבטא בריטי טהור, ובעל מיומנויות של להטוטן. את הסרט מלווה ג'ינגל, הנושא את הסיסמא "קרלסברג - מסתבר שזו הבירה הטובה בעולם".

עלילת הסרטון בן 30 השניות מתרחשת בפאב ניו יורקי מודרני, בו ברמן-להטוטן משחק באוויר עם מגוון כוסות, שייקרים ובקבוקי משקה חריף במטרה להציע אותם לקהל, אך אלה עוצרים אותו ומבקשים בירה קרלסברג קרה.

בסרטון, שביים יריב גבר, נעשה שימוש באפקטים שצולמו על ידי אבי קרפיק במצלמות מיוחדות ובמהירות צילום גבוהה, להדגשת הלהטוטים.«זהבה דברת וורד שרון-ריבלין«מבשלות בירה ישראל תשקיע 2 מיליון דולר במפעליה באשקלון«מנכ"ל קרלסברג ישראל, רפי בהרב: נתח השוק של קרלסברג - %22. מנכ"ל טמפו, יקי ודמני: נתח השוק של קרלסברג - %1