גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

העץ של מי גבוה יותר

בנימין נתניהו ועמיר פרץ כבר התנתקו מהקרקע, מוכנים לקרב הגדול. זה ייגמר רק בלשכה של שמעון פרס

ביום שני הקרוב תתחיל שביתה כללית במשק, כמוה לא היתה כאן מעולם. הגיליון הזה ירד לדפוס כבר ביום שלישי, אבל הסיכויים לפריצת השביתה נראים גבוהים דיים כדי שניתן יהיה לנסח את הכותרת ברמה גבוהה של ביטחון: ביום שני הקרוב תתחיל מלחמה. לא במקרה, התבלבל בנימין נתניהו וכינה את העובדים "אויבים". גם הוא יודע שמדובר באנשים שנדחקו אל הקיר ולא נותר להם אלא ללחוץ על הכפתור של נשק יום הדין. אחדים מהם כבר פועלים מתוך אמוציות ועלבון. ביבי, אמר לי אחד מראשי הוועדים הגדולים, הכניס לי בוקס בעין. עכשיו אני אכניס לו בחזרה, בדיוק באותו מקום.

רע מאוד להיכנס לסכסוך פוליטי-כוחני עם מטענים אמוציונליים כאלה. עמיר פרץ אומנם נחשב למנהיג "מתון", שאפשר לסגור עמו עניין, אבל המתינות הזו תילחץ בימים הקרובים על-ידי סביבה מקצינה.

ובינתיים, מה קורה בסומך-חייקין?

השותפים פורשים מרצון, או עוזבים בכעס?

אבל רגע לפני שניגש לדרמה של "מלחמת יום הדין" שמנהלים האדונים נתניהו ופרץ, נדבר מעט על הדרמה המתרחשת במשרד רואי-החשבון סומך-חייקין. כמעט מיותר לציין, שמדובר באחד המשרדים הגדולים בעיר, ושגד סומך הוא אחד המנהלים המקושרים בארץ. לא סתם הוא מצליח להיות רואה-החשבון של בנק הפועלים, וגם לאומי, וגם דיסקונט וגם הבינלאומי - וכאן אני מרשה לעצמי שאלה תמימה, באשר לתקינותו של הרכב הקליינטים הזה.

מכל מקום, ביום שלישי האחרון הגיע לשיאו העימות המתמשך בין גד סומך לשני השותפים הבכירים, רו"ח אבי זיגלמן (ראש המחלקה המקצועית וחבר המוסד לתקינה חשבונאית), ורו"ח יאיר שילהב (מנהל המשרד החיפני), שהחליטו לפרוש מהמשרד. אסיפת השותפים שכונסה היתה אמורה לאשר, למעשה, את הסכמי הפרישה שהשניים השיגו לאחר משא-ומתן ממושך.

הכול החל, כנראה, עם התבססותה של מנהלת המשרד, רקפת רוסק, לצדו של סומך. רוסק מתפקדת בחסותו של סומך, וקידומה נזקף לזכותו. אלא שהיו בסומך-חייקין שותפים שסברו שהעניין "יוצא מכל פרופורציה". אומנם, יכול להיות שהמתח שנוצר היה נוח לסומך, שמשל במשרד ממרומים. אבל כאשר חוסר הנחת מהסגנון הניהולי תוגבר בהשגות על שכר השותפים, נוצרה מהומה ארגונית, שתוארה על-ידי חלק מהשותפים כסביבת עבודה של "אדונים ומשרתים".

לפני כחצי שנה הגיע אחד השותפים של המשרד החיפני לפשרה (ופרישה), שהושגה על רקע איומו לתבוע את המשרד בבית-המשפט. השותף פרש, אבל שקט לא הושג.

שני השותפים הבכירים הנוספים, זיגלמן ושילהב, ביקשו אף הם לשנות החלטות ניהוליות, שטענו כי הן פוגעות בהם. גם כאן עורבו בעימות עורכי-דין חיצוניים שהביאו את הצדדים לבסוף לפשרה, שעיקרה פרישה בתנאים משופרים.

את מה שהתרחש בעקבות השגת ההסכם, אפשר להציג בכמה אופנים. אבל ברור שהנהלת המשרד העניקה לשותפים האחרים במשרד אפשרות לפרוש בתנאים דומים לאלה שהשיגו הבכירים הפורשים. כל זה בתנאי שיודיעו על כך בתוך השבועות הקרובים. נקל לשער איך מיטלטלת עכשיו אוניית השותפים בבית סומך-חייקין: לפרוש, או לא לפרוש?

איך נראית "שביתה כללית"?

לא לממשלה ולא להסתדרות יש מושג

עכשיו נחזור לסיפור הגדול הצפוי בשבוע הבא. הממשלה הזו עדיין לא יודעת לפענח את המשמעות המלאה של המונח "שביתה כללית". האמת היא, שהיא גם לא מתעמקת בו. אבל אפילו ההסתדרות עדיין לא יודעת איך נראית "שביתה כללית". היא לא ניסתה זאת בעבר, אפילו לא על "יבש". כל הוועדים שמדברים עם פרץ רוצים את השביתה הזו, ובגדול. לכן, פרץ לא יכול לבוא פתאום לעובדי מקורות, למשל, ולהגיד שהם והמים שלהם מחוץ לקרב. העובדים לא יסכימו, והוא לא יתעמת עמם על זה.

גם יורשיו הפוטנציאלים של יורם אוברקוביץ' בחברת החשמל יצטרכו להוכיח את מידת המיליטנטיות הראויה למי שנאבקים על ירושת המנהיגות. ופגיעה במערכת החשמל, כידוע, תשפיע מיידית על המחשבים של בזק ושל חברות הדלק, כמו גם על שדות-התעופה, בתי-החולים ואספקת המים. מי שרוצה לדמיין לעצמו את שרשרת האירועים העשויה להתפתח במצב כזה, מוזמן לחזור למה שקרה בניו-יורק במהלך הפסקת החשמל הגדולה, לפני חודשים ספורים.

המסקנה: עמיר פרץ יצטרך להקים חדר שליטה אפקטיבי, כדי לווסת את פעילות הכוחות השובתים. ועד אז, הוא צריך להתאמץ ולהגדיר באופן אופרטיבי את המונח: שביתה כללית. האתגר המנהיגותי האמיתי שלו טמון דווקא בהגדרת מה ומי לא ישתתפו בהשבתה.

זו הפנסיה, טמבל

גם השביתה הזו תקום ותיפול על הקצבאות שלנו

אומרים על השביתה הזו שהיא מבקשת להשיג "תיקון-דרך" בשורת עניינים שנתניהו פעל בהם באורח חד-צדדי. שפרץ מוביל קרב שהוא אידיאולוגי, כמעט, נגד הטקסים הספיריטואליים שנתניהו ואביגדור ליברמן מנהלים, להעלאת רוחה של מרגרט טאצ'ר והשלטת תפיסת עולמה במשק הישראלי. השביתה הזו גם לא תזיק להתקדמותו של פרץ לתוך מפלגת העבודה. הדיונים בין הצוות של "עם אחד" לזה של העבודה התקדמו מאוד לאחרונה. מותר להניח, שלקראת סוף השנה הזו אפשר יהיה לברך הגומל, ו"המנהיגות החברתית" של מפלגת העבודה תתחזק.

אבל, הסיפור האמיתי נמצא בקופות הפנסיה. כבר בשבוע שעבר כתבתי כאן, שהסיפור של "הרפורמה בפנסיה" רחוק מלהיות חתום. מי שחושב, שככה בקלות אפשר יהיה לעקר את המשטר הפנסיוני שנהג במדינה מאז הקמתה - טועה. בעניין הזה, אפילו יו"ר ועדת הכספים, איש מחנה נתניהו, אברהם הירשזון, קרוב לעמיר פרץ. הירשזון שואב את עיקר כוחו הפוליטי מהסתדרות העובדים הלאומית. קופת הפנסיה הוותיקה שלהם אומנם לא גירעונית כמו הקופות הוותיקות של ההסתדרות הכללית, אבל יש גבול לנכונותה להתאבד בשביל ביבי.

הפנסיה, אני אומרת שוב, היא הסיפור שעליו תקום או תיפול השביתה הזו.

מלחמת הספיניונרים

איך הפך עמיר פרץ לאיש שיש לו רק מה להפסיד

נתניהו כבר רשם ניצחון טקטי משמעותי לפני פרוץ השביתה. הכוונה היא לספין הבסיסי, שמכתיב את הדיווחים בתקשורת על המשא-ומתן העיקש בין הצדדים. נתניהו הצליח לגרום לכולנו לעסוק בשאלה: על מה ההסתדרות מוכנה לוותר. כך הוא דחק את ההסתדרות לעמדת מוצא נמוכה מאוד. כלומר, ברור שההסתדרות תוותר על הישגים שהשיגה לפני זמן רב. השאלה היא רק, על מה בדיוק.

זה ניצחון גדול לביבי, שהוכיח שוב שאין גדול ממנו בעיצוב ספין תקשורתי. הוא ביסס את תפיסת ההסתדרות כארגון חלש, שלא לומר מתפורר. ואנחנו, הצופים בקרב הזה, הרי רק אנשים. קל לנו יותר להזדהות עם מי שמשים עצמו כמנצח.

פעם, כששר האוצר היה ספיניונר מתחיל, וההסתדרות הונהגה על-ידי ספיניונרים מתוחכמים, התנהלו המאבקים סביב השאלה: מה רוצה ההסתדרות להשיג. היום מדברים עליה במונחים של "הקרב האחרון", שלאחריו היא אולי כבר לא תהיה כלל גורם משמעותי.

לבייב קונה ערוץ מפסיד

ומשפר אגב כך את מצבם של מנהלי אפריקה-ישראל

בסוף השבוע הקרוב תתקבץ תעשיית "הטלוויזיה הישראלית" בפסטיבל השנתי שמארגן עמי גניגר בראש-פינה. עורך הפסטיבל, משה שלונסקי, מצליח להביא בכל שנה את מנהיגי התעשייה וכוכבניה לסוף-שבוע רוגע בצפון. מפגש חברתי שיש בו גם דיונים מקצועיים לחבר'ה. בתום הפסטיבל מארגן גניגר מסיבת גן מסורתית בביתו בכפר שמריהו. כמעט איש בתעשייה אינו מרשה לעצמו להיעדר מהערב הזה. גניגר מביא את שר התקשורת לדשא שמאחורי הבית, ולצדו כל מיני שרון ("קחי אותי") ובחירי-לבה.

מעניין לראות האם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, שלום שמחון, יגיע לערב הזה. שמחון הולך להיות האיש החשוב של החורף הקרוב בתעשיית התקשורת. בוועדה שלו אמורה להיסגר הקמת רשות התקשורת, במקום המשרד שעוקר. מעניין יהיה גם לראות האם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, יגיע לאחד האירועים הללו. אחרי הכול, ריבלין מוביל את הקמת הרשות בשיתוף פעולה עם שמחון.

אלא שבינתיים, האירוע התקשורתי המסקרן באמת התרחש במקום אחר, ובשפה אחרת. מדובר בהחלטתו של לב לבייב לרכוש מחצית מהאחזקות של אפריקה-ישראל ב-"ואש טלקנל", מפעילת ערוץ "ישראל פלוס".

מדובר באירוע שהוא קודם כול סיפור מחמם לב. הנה איש עסקים שדואג למשקיעיו בחברה הציבורית שהוא מנהל - אפריקה-ישראל - ומוציא מספרי החשבונות שלה השקעות כושלות.

עידוד נוסף אפשר לשאוב מהעובדה שככה יסתדרו כנראה גם הבונוסים השנתיים של מנהלי אפריקה-ישראל, ובראשם פיני כהן. הרכישה היא גם בשורה טובה לסמנכ"לים כמו אברהם מירון (כספים וחשבות) ואבי נוטה (פיתוח עסקי). זהו, אם כן, סוף-שבוע שמח לשורה של מנהלים שראוי שכולנו נשמח עמם בהישגיהם, ובתגמוליהם.

שיגעון כטקטיקה במשא-ומתן

ורק סבא שמעון יוריד את כולם אל הקרקע

קשה לדעת איך יסתיים השלב הנוכחי בעימות בין נתניהו לפרץ. שני הצדדים, חשוב להדגיש, מגיעים לעימות עם תוכניות ארוכות-טווח. ושניהם נתפסים בשלב הזה של העימות כ"משוגעים" שטיפסו על עצים גבוהים.

"המשוגע-העיקש-שטיפס-על-העץ", ולך תדע האם אפשר יהיה להורידו משם, היא טקטיקת משא-ומתן מקובלת. הבעיה עם הטקטיקה הזו היא שלך תדע, יכול מאוד לקרות ש"המשוגעים" האלה באמת יסתבכו בענפים ויתקשו להחליק מטה, לפשרות וסיכומים. לא יהיה הימור פרוע להניח שזה עלול להתרחש כאן בשבוע הבא.

השביתה תפרוץ, נתניהו לא יסכים להרים דגל לבן, פרץ לא ייכנע, ושוב יימצא הפתרון בלשכתו של שמעון פרס. כן, יביאו את סבא שמעון להוריד את המשוגעים מהעץ.

הפתרון של פרס עשוי להיות נוח לשרון משתי סיבות. קודם כול, משום שכך הוא יוכיח שוב לנתניהו כי הוא מקיים את הסכם "חלוקת הנושאים" ביניהם, ולא מתערב בכלכלה של ביבי. סיבה נוספת: גם לשרון כדאי לחזק את מעמדו של פרס בראשות מפלגת העבודה. מי יודע, אולי פרס יסייע לו לסיים את הקדנציה בשלום - תרתי משמע.

נשמע מופרך? היזכרו בבקשה כיצד הסתיים המשבר הקודם בין נתניהו לפרץ. זה קרה אצל פרס בלשכה. רק שאז, כאשר החבורה כבר התקינה עצמה לקראת "חגיגת החגיגות" שתכננה לקיים בלשכת ראש הממשלה, פרץ סירב להצטרף אליה. "שבועיים שאני מבקש ממנו שיתערב בעניין, והוא סירב. אז עכשיו", הפטיר עמיר פרץ, "עכשיו, אני לא הולך לחגוג איתו". וזה בדיוק מה שעשוי להתרחש גם בשבוע הבא.

עוד כתבות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

מייסדי קוואק: אלון לב, רן רומנו, ליאור פנסו ויובל פרנבך / צילום: QWAK

ארבעת היזמים יוצאי ענקיות הייטק שזיהו את החולשות של הארגונים הגדולים במשק

קוואק הוקמה במטרה לספק פתרון מקצה לקצה לחברות בהטמעה, בתפעול ובניהול יישומי בינה מלאכותית, ועוזרת לחברות ליישם מודלים של למידת מכונה ● בקוואק לא מסונוורים מטרנד ה-AI:" גם אם אנחנו על הגל, חייבים להיות קשובים לשוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, Hussein Malla

בצה"ל מאשרים: חוסלו שני מחבלי חיזבאללה מרכזיים

בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה חוסל בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● צה"ל תקף מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב יארון שבדרום לבנון ● ארבע רקטות שוגרו לאזור שדרות, מחסן עלה באש בעקבות נפילת רסיסי מיירט ● כל העדכונים

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

אילוסטרציה: shutterstock

הסעיף "הקטן" בעסקת נדל"ן שיתחיל לסבך אתכם עם רשות המסים

באילו מקרים השחקנים בשוק הנדל"ן "בני חורין" מהקשר שנכפה עליהם ככלל עם רשות המסים? ● גלובס עושה סדר בזכויות החוזיות והתנאים שמשחררים אתכם מחובת הדיווח לרשויות המס, לפחות בשלב עריכת החוזה

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס