x

שיתוף הפרויקט

סגור
5

מירי רגב

שרת התרבות והספורט

הפוליטיקאית הבכירה והבולטת ביותר בליכוד. עומדת בראש משרד שתקציבו מעל מיליארד שקל בשנה. השנה עוררה מספר סערות ציבוריות, ובהן דרישתה לביטול מופעים בפסטיבל ישראל ובפסטיבל עכו.

 - מירי רגב / צילום: איליה מלניקוב
52 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי מבית ברל, ותואר שני במינהל עסקים מהמכללה למינהל

הדבר הכי טוב שקרה לימין, וגם לשמאל | סטלה קורין ליבר

מירי רגב - הדבר הכי טוב שקרה לשמאל ולימין. קודם כל מצוינת לשמאל, אחר כך נפלאה לימין. השנה זה הגיע לשיא חדש.

אנשי הימין קיבלו שרה כלבבם. אומרת בגלוי את שהם חשים. הרבה שנים. עומדת על הבמות של 'ההם' ומול הרמקולים והמצלמות 'שלהם' דוחפת להם אצבע לעין. לא רוצה להשתלב, ‘להתנחמד’, למצוא חן בעיני אלה שההגמוניה התרבותית עדיין בידיהם.

אומרת בדיוק וברור כל מה שהמנדטים שהיא אוספת היו רוצים לומר בקול רם - אבל אף פעם לא העזו. התביישו, חששו. היא, אומר מישהו קרוב אליה, לא תיפול לבור של לימור לבנת שהייתה המלכה, האישה הראשונה, עד שהתאמצה לשאת חן ולהתנצל בעיני השמאל, ונשארה ריקה ומרוקנת מבוחרי ימין.

אנשי שמאל קיבלו שרה מהחלומות. היא כל מה שהם בזים ושונאים בימין הדמוני והדמיוני שיצרו - קולנית, בוטה, ‘חסרת תרבות’, ‘פרימיטיבית’, לאומנית, שמחה בתפקידה (בניגוד לנציגי העם המיוסרים של פעם), עושה שימוש גלוי ומודגש בכסף, כלומר בתקציב תרבותי, למימוש עמדותיה הפוליטיות (בניגוד לכל אלה שעשו אותו דבר, אבל בשקט). כך קרה שמי שרוצה להתחבר, להזכיר את קיומו למובילי הדעה באליטות התרבותיות או/וגם לעודד אנשים לקנות כרטיס למופע, לרכוש ספר או סתם לככב בכותרות הראשיות - מיד מקלל, בז ומבזה את רגב. העיקר שזה יהיה יותר מרושע מקודמו וקודמתו.

הצג עוד...
לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2018? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?